Www.ballerup.dk Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Advertisements

Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Læring i bevægelse - hvorfor?
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Et væksthus for børn og voksne
Folkeskole-reformen August 2014.
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
På vej mod folkeskolereformen
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
Skolereform august 2014………………
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Folkeskolereformen - generel information
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
 Andelen af elever i den almindelige undervisning skal i 2015 være 96% af det samlede elevtal i FSK – mod 94,4% i dag.  Det svarer til ca elever,
Velkommen.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Velkommen til Vestervangsskolen
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Skoleindskrivningsmøde
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Præsentationens transcript:

Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde

2 Program Velkomst Én skole på to afdelinger og noget om skolens profil Fordeling af elever på de to afdelinger Lundebjerg og Rosenlund Hvordan er det at være forælder til et skolebarn Lidt om hvordan vi arbejder med folkeskolereformen Pause Om at starte i BFO Tæt på børnehaveklassen

Én skole på to afdelinger 0. – 9. klasse på begge afdelinger Minimum to spor på hver afdeling Lundebjergafdelingen huser også Ordblindeinstituttet Arbejder hen i mod at skoletilbuddene bliver ens på de to afdelinger 3

Skolens profil Skolens kerneopgave er, i samarbejde med forældrene, at sikre, at eleverne tilegner sig livsduelige færdigheder, kompetencer og egenskaber. Det kan fx være: Faglig dygtighed Vedholdenhed Robusthed Samarbejdsevner 4

Fordeling af elever på de to afdelinger Der skal være minimum to spor på hver afdeling. Klasserne skal have en ensartet størrelse. Kriterier for fordeling på afdelingerne: 1. Forældreønsker. Hvis ikke alle forældreønsker kan opfyldes gælder, 2. Søskendekriterier. Elever, der har søskende på den ønskede afdeling efter eleven er startet i skole (søskende defineres på samme måde som i det overordnede søskendekriterium). 3. Nærhedsprincip baseret på folkeregister adresse ved indskrivningstidspunktet. 5

Princip for klassedannelse Når børnehaveklasserne dannes, på henholdsvis afdeling Lundebjerg og Rosenlund, tilstræbes følgende: En ligelig fordeling af elever i klasserne En ligelig fordeling mellem drenge og piger En ligelig fordeling af børn, som kræver særlige hensyn Den endelige klassedannelse for skolestarterne er først afsluttet ved udgangen af 0. klasse. 6

Afdeling Lundebjerg/ Rosenlund Elever/medarbejdere Spor Samarbejde 7

Hvad er det vi skal? Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, som de kan Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis Skolen skaber optimal læring for alle (Skole med vilje) Skolen skaber fællesskaber (Skole med vilje) Skolen mestrer fornyelse (Skole med vilje) 8

Nye elementer i folkeskolereformen En længere skoledag Mere sammenhæng i skoledagen Understøttende undervisning Læringsmiljøer med trivsel og udfordringer for alle børn Digital skole Bevægelse 45 min. hver dag Den åbne skole Lektiecafé og fordybelse (frivillig indtil næste folketingsvalg) Samarbejde med musikskolen Samarbejde med ungdomsskolen Læringsfællesskaber på tværs 9

Eleven i centrum, ligeværdige voksne, fællesskaber Sammenhængende dag Lærings- fællesskaber Mestring Bevægelse og sundhed Digital og åben skole Lærings-mål Hvad er det vi skal?