Vores fælles fremtidige opgave med gråzoneelever……… ”Hvordan vil du fremover indtænke ”gråzoneelever” i din undervisning”? Hvordan ser du din egen rolle.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Hvilken forskel gør spørgsmål?
Vise ord om arbejdslivet
Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!. Om et øjeblik...
Præsentation af materialer på personalemøde
24. november 2006 Lærerseminar Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
1. HF Introduktionsforløb Langkær Gymnasium og HF
Bedre faglig læsning med aktionslæring
Måske er I bedste venner i et år,
Positivt lederskab Hvad er det særlige ved ledelse af frivillige?
Din hverdags innovationsguide
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Spørgsmål du kan overveje  Hvordan bliver du inspireret i dit arbejde?
Darum skole 4. november 2013.
Kriminalitet og analyse
Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!. Om et øjeblik...
TJEK PÅ TEAMET.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Brug et øjeblik af din dag til at lære nogle gode leveregler…
3. trin 2. trin 1. trin. 3. trin 2. trin 1. trin.
Hvad gør livet så værdifuldt
Her står Mina Gilia Saber og Zaira Kousar Mina er væk.
Hvad har vi arbejdet med? Skiftet fra at ekskludere til at inkludere Kompetenceudviklingsforløb for alle medarbejdere Rotationsprojekt med.
IT Jobs Dine muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Hvad kan IT-branchen tilbyde dig? Hvad skal du kunne for at få et job i IT-branchen?
Lokal mad på sygehuset – mellem idealer, oplevelse og smag.
Loven om at dømme andre Matt 7,1-5
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!. Om et øjeblik...
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Sundhedsprofil. Hvor gammel er du? Hvilket køn er du?
Læring i et vejledningsperspektiv
Hvad gør livet så værdifuldt
Hvad gør livet så værdifuldt
Dansk Magisterforenings mentorordning
Stikord vedr. workshop II: ”Sprog bygger bro” Projektet "Sprog Bygger Bro" er et 3-årigt brobygningsprojekt, som er finansieret af Region Midt, og som.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes.
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Elevtrivselsundersøgelsen 2013 Gl. Hellerup Gymnasium Svarprocent: 99% (965 besvarelser ud af 978 mulige)
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
Kollegavejledning i praksis Eksempler til diskussion.
Forudsætninger for en god samtale
Elevtrivselsundersøgelsen 2012 Århus Akademi Svarprocent: 80% (661 besvarelser ud af 829 mulige)
Elevtrivselsundersøgelsen 2012 Vesthimmerlands Gymnasium og HF Svarprocent: 98% (494 besvarelser ud af 503 mulige)
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
Motiver, motivation og barrierer.
Kompetenceprofilen Dit overblik.
Studiemetodik og teamarbejde
Elevtrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Vesthimmerlands Gymnasium og HF Svarprocent: 97% (474 besvarelser ud af 489 mulige)
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Tech College Aalborg Svarprocent: 73% (549 besvarelser ud af 757 mulige)
Metode. Definition Metode er måder at tilvejebringe viden på.
Tag ansvar! …for din egen udvikling. Gamle Ove Sagt på en anden måde: Ambitioner Indsats Hvis I har ambitioner om at blive verdensmestre, må I også levere.
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
KLAR ? Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
Kursisttrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Nordvestsjællands HF og VUC Svarprocent: 498 besvarelser.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Model for læsevejledning baseret på aktionslæring Formål med modellen:
Lederrollen Hvad betyder mest? Hvad er hjælpsomt? Hvor er der barrierer? Dig selv og din lederrolle Din egen leder Dit netværk Dem du leder Dine leder.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Gruppearbejde 1 Formål:
Lærere og team arbejder videre
Kursisttrivselsundersøgelsen 2016
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Den Økologiske Produktionsskole
Medie Portfolio Video præsentation af dig selv. Fornavn og efternavn.
Præsentationens transcript:

Vores fælles fremtidige opgave med gråzoneelever……… ”Hvordan vil du fremover indtænke ”gråzoneelever” i din undervisning”? Hvordan ser du din egen rolle i det fremadrettede arbejde med dine gråzoneelever? Hvad kan du selv gøre på dit faglige område? Hvordan kan du skabe en fast struktur i dit arbejde med gråzoneelever?

Samarbejde i teamet (overvejelse) ”Hvordan kan du bidrage til dit faglige teamarbejde omkring gråzoneelever”? Hvordan kan I teamsamarbejde omkring gråzoneelever? Hvordan kan der evt. arbejdes med gråzoneelever på tværs af teams? Hvordan kan det gavne dit arbejde med gråzoneelever at arbejde sammen med kollegaer fra andre teams? Hvordan kan det gavne gråzoneelever, at du arbejder sammen med kollegaer af modsat køn?

”Hvordan ser du dit fremtidige samarbejde med din(e) læsevejleder(e)? Hvordan ønsker du at dit samarbejde med læsevejledningen skal struktureres fremadrettet? Hvordan kan læsevejledningen hjælpe dig med gråzoneelever? Hvordan bliver der tid til samarbejdet med læsevejledningen?