HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
? Fra 1 til 10.
Advertisements

Krav til informationsformidling
Progression i de større skriftlige opgaver:
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Videregående pc-vejledning
Metode i AT Religion.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Kursus i problemformulering
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
1. november 2012Erling Birkemose Eksaminators rolle Censormøde 1. november 2012.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Introduktion til Medier og Kommunikation //
Karl Henrik Flyums model
Vt-9 kursus program 2. møde
Vt-speciale, 1. Møde program
Synopsis VIP3/2012.
Relationer – Omgangstone
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Projektvejledning på performance-design
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Den anerkendende interviewform
Program: : JEBO introducerer dagens program : JEBO forelæser over af opgavens formål (se bachelorfolderen for analyse af bekendtgørelsen),
Formalia ved opgaveskrivning
Akademisk arbejde.
Udvidet problemformulering
Større Skriftlig opgave
Videnskabsteori - for begyndere 3g AT 2014
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
Synopsis VIP13 HH3.
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
Kort demo af processen BA Leisure Management BA International Sales
Værkstedsundervisning
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Samarbejde, Læring og Projektstyring MM5: Projektdesign & Vejledning.
Interaktionsdesign E2007 Lektion 14 Om delrapport.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Synopsis.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
SKABELON.
AT at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Tilpas dit navn og titel ved at tilgå Diasmaster under Vis i topmenuen SEPTEMBER 2015 ANNA BAGER-ELSBORG.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
SRO SKRIV!.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Projektopgaven.
Bachelorprojektvejledning?
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Teoretisk pædagogikum
Modul 7: ”Sådan skriver og sender du en ”
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Krav til informationsformidling
SRO 2018 hHx.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?

EN PROBLEMFORMULERING ER IKKE DET SAMME SOM ET EMNE Et emne kunne være Aztekerrigets undergang. En problemformulering kunne være : Hvordan kan det være at et højtudviklet samfund, som Aztekerriget, bukkede under på så kort tid i mødet med en anden kultur?

MEN HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING SÅ? Et eller flere spørgsmål, der skal besvares En afgrænsning af det man skal undersøge Angiver fokus for undersøgelsen Er interessant for dig Spørger efter årsager (hvorfor) og vurdering (hvordan) Det kan f.eks. være noget man undrer sig over, en konflikt mellem standpunkter eller handlinger, en regel eller fordom, man synes burde ændres eller noget man kunne tænke sig at blive klogere på. 

EN GOD PROBLEMFORMULERING er fagligt relevant er interessant for dig / jer har et klart fokus og danner baggrund for dispositionen lægger op til at du / I argumenterer, fortolker og bedømmer er til at konkludere på er sprogligt præcis er kort; højst 10 linjer

EN PROBLEMFORMULERING ER ET ARBEJDSREDSKAB Den skrives i begyndelsen af processen for at gøre sig selv bevidst om fokus og fremgangsmåde. Og den skrives om til sidst, så den faktisk passer til det man har gjort - fordi den også er en læsevejledning til læseren I AT skal jeres problemformulering afspejle, at det kun er muligt, at besvare jeres problemformulering ved inddragelse af alle tre fag / begge fag. I skal altså stille jer selv spørgsmålet “Hvordan bidrager fagene, hver for sig, til at besvare problemformuleringen?”