7 Købsadfærd på konsumentmarkedet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Teori om adfærdsændringer - hvad har man af resultater?
Advertisements

8 Segmentering på producentmarkedet
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
Kapitel 3 Problemstillinger Håndtering af store datamængder
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Orientering om om CBT (Cognitive behavior therapy) © John Winston Bush, PhD. All rights reserved.
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Afsætning grundforløb
7 Efterspørgselsforhold
Købsadfærd Købstyper.
Livets.spil (social.software). pelleguldborghansen. Født 1977 Udannet på RUC i filosofi og Socialvidenskab PhD. i filosofi 2010 Co.Director of ISSP, SDU.
Pædagogisk psykologi 23. september Intro Dannelse og funktion Adfærd
Bliv nysgerrig på din egen praksis!
AFSÆTNING A – Schønberg
Steven D. Whitehead Long-Ji Lin. Markov Decision Processes (MDP’s) Reinforcement Learning Non-Markov Decision Processes (Non-MDP’s) Reinforcement Learning.
Ledelsesperspektiver
Lektion 1: Strategisk kommunikation og Public Relations
Først - hvad er et projekt?
Kommunikationsplanlægning – herunder målsætninger mm.
Attention Banner, farvesammensætning (store kontraster) ”Friskere, stoltere og gladere -kom i gang med træningen allerede i dag” Interest Tag vores Kom-i-gang-test!
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
Niveauer for læring i organisationen
Den Kreative arbejdsform
Hermansen Læringens univers.
Men hvad med motivationen?
Når strategien om innovation skal virkeliggøres - At oversætte strategier KLKs Innovationsdag November 2014 Søren Obed Madsen
Innovationskultur i Aarhus Kommune Hvorfor nu det der opfinder-noget? -Fortællingen om arbejdet med innovation og effektivisering af kommunens drift……
IKEA Vision A skabe en bedre hverdag for de mange mennesker
Velkommen til Udviklingsdag 2 TUP Maj 2013.
Recovery Record - brug af app i behandling af spiseforstyrrelser
Det første ark i regnearket:
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Funktioner og roller i projekter
IRForårsmøde maj 2007www.regionmidtjylland.dk Implementering af rationel farmakoterapi Hvordan føres anbefalingerne ud i livet?
DIEB4.1 Kursusgang 4 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktivitet 2: Generer design (fortsat) Design af interaktionselementer.
Indledende betragtninger Mikroteori: Generel ligevægtsteori: x 1 = f(p 1, p 2....p N, Y) Givet marked, Given vare Y er (stort set) konstant Prisvektoren.
9 Købsadfærd på producentmarkedet
- Var ude aktivt og ”finde” duft indtryk. - Delte vi hinandens observationer. - Grupperede og analyserede vi vores observationer. - Fremlagde vores projekt.
DIEB4.1 Kursusgang 4 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktivitet 2: Generer design (fortsat) Design interaktionselementer Analysedokumentet.
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 ’Teori 2’ 3. kursusgang, 14. februar 2008.
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 ’Teori 1’ 2. kursusgang, 7. februar 2008.
Unified Modeling Language
01.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Objektorienteret Analyse & Design (OOA&D) Grundbegreber, principper og metode Kapitel 1.
Rene b christiansen lektor Forskningsprogrammet for Teknologi Uddannelse Velfærd undervisnings planlægning.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Grundlaget for kognitive tilgange Köhler Koffka Wertheimer Psychology of Personal Constructs Metateoretiske refleksioner Kognitive og socialkognitive aspekter.
Kommunikationsmodeller Gruppe 6: Frederik Arend Sørensen, Christian Fennert, Josepine Errebo, Nora Henriksen.
Spændingsfelt Sygepleje, klinisk lederskab og ulighed i sundhed
Målgrupper og segmentering
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
UNIVERSITY OF COPENHAGEN
Elevtrivselsundersøgelsen 2016
Asmildkloster, PL forår 2015
Annual Investment Review
Kvalitative metoder, forår kursusgang
Kære gode Gud jeg vil takke dig1, S1
MADKUNDSKABSDIDAKTIK
Styrk foreningen Team – udnyttelse af kompetencer og ressourcer.
Er det muligt at foretage et sikkert valg?
Annual Investment Review
Kommunikere dårlige nyheder
Samling af friluftsdata
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Gennemgang af rapporterne
Præsentationens transcript:

7 Købsadfærd på konsumentmarkedet Oversigt Købsadfærdsmodeller Den oprindelige SOR-model Theory of Reasoned Action (TRA) Theory of Planned Behavior (TPB) 7 Købsadfærd på konsumentmarkedet

Den oprindelige SOR-model 2 7 Købsadfærd på konsumentmarkedet

Forklaring af de fire faser i TRA 3 7 Købsadfærd på konsumentmarkedet

TRA: Sammenhæng mellem intention og adfærd En intention er den plan, som en person har om at udføre en fremtidig handling. 4 7 Købsadfærd på konsumentmarkedet

Theory of Reasoned Action (TRA) 5 7 Købsadfærd på konsumentmarkedet

Theory of Planned Behavior (TPB) 6 7 Købsadfærd på konsumentmarkedet