Hvilket arbejde udfører AKT-læreren Forebyggende Foregribende Indgribende Vejledende
Den pædagogiske spiralbevægelse Iagttagelse Beskrivelse Handleplanlægning Pædagogisk praksis Evaluering
Akt lærerens indsats i forhold til elever. Observation Konflikthåntering/mægling Samtale / vejledning ( enkeltvis eller i grupper ) ” Trivsel ”
AKT lærerens indsat i forhold til klassen Observation Konflikthåntering/mægling Samtale / vejledning ” Trivsel ” Undervisning i sociale færdigheder Forebyggende arbejde
AKT lærerens indsats på kolleganiveau Observationer af relationer mellem Elev / elev Elev / lærer Elev / gruppe Gruppe / lærer Klasse / lærer Reflektioner af samme relationer Deltage som tredjepart i forældresamarbejde Vejledning af lærerteam m.h.b. fælles refleksion/ pædagogisk praksis over en elev / elever/ gruppe/ klasse Vejledning i klasseledelse Formidling af relevant litteratur
AKT – læreren arbejder ud fra et anerkende princip At blive taget alvorligt At blive accepteret som menneske At føle sig værdifuld Ligeværdighed tryghed At blive set At blive hørt At blive forstået At blive inddraget At der findes alternativer m.h.t. livssyn, praksis m.m. At blive ”forstyrret”
Hvad er AKT børn