Hvilket arbejde udfører AKT-læreren

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Set i forældreperspektiv
Advertisements

Informationsmøde på Lindebjergskolen
Hvad er LP- modellen? En model til pædagogisk analyse og tiltagsudvikling udviklet ud fra forskningsbaseret viden. Lærerne tager udgangspunkt i udfordringer.
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Vingsted den 4. november 2011 Peter Westmark
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Informationsaften Aftenens program:
Trivselsgrupper for forældre
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Hierarki for styringsredskaber
TIP TEAMET Teamet for inkluderende pædagogik
Folkeskole-reformen August 2014.
Lærerprofessionen.
Jørn Nielsen klinisk psykolog ph.d.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
LP-MODELLEN LP-modellen Hamar uge Mandag aften
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Skolereform august 2014………………
GOD SKOLE SUNDHEDSPROFIL
Lærerprofessionen - en definition.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
for elever i komplicerede læringssituationer DPU, Aarhus Universitet
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
Ekspert i Undervisning 1. delrapport Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i Silkeborg Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i.
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
Inspiration til reformarbejdet
- Hvad kan I forvente som forældre?
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Ressourcecenteret Specialreform 2.0: Oprettelse af ressourcecentre på alle folkeskoler i København Mål: At styrke tidlig indsats og bedre inklusion Sikre.
Fællesskaber for Alle Forældres betydning for børns
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed.
1 Vejlednings- opgaven v. projektleder Martin Finderup Andersen.
Kontaktforældre Program
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Adfærd, Kontakt og Trivsel Undervisningsministeriet
A dfærd K ontakt T rivsel på Katrinebjergskolen. AKT Lovgivning Visitation på Katrinebjergskolen AKT- hvad er det -Konkrete eksempler Spørgsmål.
Lærerprofessionen.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
ELEV-RELATIONER OG KROPPEN I LÆRINGSRUMMET. HVAD HAR VI GJORT?
Kildeskolen Kildeskolens struktur. Skolens formål skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø danne grupper af en størrelse som præges af mangfoldighed.
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Målstyret læringsreform
AKT på Dybbøl Skolen.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Den gode børnesamtale -handler om mere end barnets ret til at blive hørt Det handler om hvordan barnet bliver hørt.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Besøg i praksis Efterår 17.
Den pædagogiske læreplan
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Inspirationsworkshop med fokus på
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Hvilket arbejde udfører AKT-læreren Forebyggende Foregribende Indgribende Vejledende

Den pædagogiske spiralbevægelse Iagttagelse Beskrivelse Handleplanlægning Pædagogisk praksis Evaluering

Akt lærerens indsats i forhold til elever. Observation Konflikthåntering/mægling Samtale / vejledning ( enkeltvis eller i grupper ) ” Trivsel ”

AKT lærerens indsat i forhold til klassen Observation Konflikthåntering/mægling Samtale / vejledning ” Trivsel ” Undervisning i sociale færdigheder Forebyggende arbejde

AKT lærerens indsats på kolleganiveau Observationer af relationer mellem Elev / elev Elev / lærer Elev / gruppe Gruppe / lærer Klasse / lærer Reflektioner af samme relationer Deltage som tredjepart i forældresamarbejde Vejledning af lærerteam m.h.b. fælles refleksion/ pædagogisk praksis over en elev / elever/ gruppe/ klasse Vejledning i klasseledelse Formidling af relevant litteratur

AKT – læreren arbejder ud fra et anerkende princip At blive taget alvorligt At blive accepteret som menneske At føle sig værdifuld Ligeværdighed tryghed At blive set At blive hørt At blive forstået At blive inddraget At der findes alternativer m.h.t. livssyn, praksis m.m. At blive ”forstyrret”

Hvad er AKT børn