Side 1 01.09.2108 Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Advertisements

4 Strategisk planlægning
Head Lean Netværks-gruppe.
Analyse af eksterne og interne forhold
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Udviklingstendenser i dansk byggeri – kan vi inspireres fra udlandet?
Talent Lars Goldschmidt 24.jan. 13 Talent for at skabe værdi for andre Lars Goldschmidt Dansk Industri.
HHX - Lene Baake Afsætning
Venedig – PID konference
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Erhvervsøkonomi Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 10
Investering og Finansiering
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Automatisering af tværorganisatoriske processer
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Udvikling og styring af en virksomhed
Erhvervsøkonomi Kapitel 12 Videregående optimering
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Dansk produktion i globale værdikæder 14. november, 2013.
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Forretningsmodel.
Sune Adam Schackenfeldt, PA Consulting Group
Konkurrenceudsættelse – organisering, produktivitet, effekt FOPS arrangement , v. Henning Nilausen Indlægget kommer ind.
Konceptualisering af forretningsmodellen
27 FEBRUAR 2013 XXX 1 Region Midtjylland OPP og OPI Ulf Kjellerup, COWI.
OH 3.1 SWOT - Hvad får man ud af det? Større overblik over produkt og processer og dermed også en større viden. Efteruddannelse, kompetenceudvikling. Styrket.
Grundlæg din succes med en langsigtet strategi Derfor er en strategi vigtig – også på landbrug. Mikael Vest 10. januar 2007.
HHX - Lene Baake Afsætning
HHX - Lene Baake Afsætning
Side Driftsøkonomi Kapitel 17 Supply Chain Management.
Design af organisationen
RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding.
Side Driftsøkonomi Kapitel 19 Produktion under miljø- og ressourcehensyn.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Erhvervsøkonomi Kapitel 10 Markedsformer
Side Driftsøkonomi Kapitel 13 Prispolitik.
Dansk ledelsesstil og tillid som global konkurrencestyrke
Ill Et produkt med mange dimensioner
Kapitel 18 Informationsteknologi og videnøkonomi

Erhverscase: Århus Charter
Fremtidens bistand - DIIS 21. januar FREMTIDENS BISTAND Er der et alternativ til Paris-erklæringen? Easterly om Sachs: ”An aid wall” har erstattet.
VækstDrive-projektet er velegnet til at:
Kapitel 5 Lineære DB-modeller
Globalisering, side
Hvad er Smart Specialisation? …hvorfor i Klog Hverdagsmad?
Business cases.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre virksomheder – Thomas Bøtker Mortensen – s. 1 Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Sælg et produkt eller en tjeneste
Præsentation af forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
26. Indkøbsstyring Indkøbsfunktionens opgaver:
Hvem og hvad bestemmer, hvad der udvikles?
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Jenny Braat, adm. direktør for Danske Maritime
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Strategieksekvering DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Fokuseret Værdikædesamarbejde – design for optimal ressourceanvendelse
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Præsentationens transcript:

Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation

Side Disposition 21.1Behovet for udvikling 21.2Innovation mulig på alle niveauer 21.3 Innovation og strategier 21.4Indsatsområder

Side Behovet for innovation og udvikling Kravet om fortsat vækst og udvikling – ”Stagnation er tilbagegang” Den globale økonomi og konkurrence – Åbne og dynamiske markeder Time-to-market og Time-to-volume reduceres PLC-kurverne bliver kortere Koncentration om kerneområder Generiske konkurrence-strategier – Omkostnings- eller differentierings-førerskab

Side Innovation på alle niveau’er Ledelsesstilen skal fremme innovation og udvikling Innovationsgrad Investering i viden Kompetenceudvikling BSC-modellen Tidskonkurrence

Side Fra ressourcer til målopfyldelse Ressourcer – Finansielle, personlige, teknologiske, organisatoriske,… Kompetencer – Integration af ressourcer – Læringsproces – Vidensdeling – Kvalitèt Kernekompetencer – Konkurrencemæssig fordel – Strategisk aktiv – Long-term profit

Side Innovation og strategier Konkurrence-strategier – Omkostnings-førerskab Optimering af processer og ressourceudnyttelse Stordriftsfordelen – Differentierings-førerskab Nye og flere produktvarianter Forbedret service, fleksibilitèt og kvalitèt Kundetilpassede løsninger Innovation og udvikling er koncentreret på differentierings-strategien?

Side Indsatsområder R&D – f.eks. medicinalindustrien – Værdiskabelsen sker i stigende omfang i R&D – Udviklingstiden er en kritisk konkurrencefaktor – Store risici i R&D Ny teknik – springvise fornyelser – Automatisering og system-integration Gennem produktudvikling og design – Udvikle produkter, der dækker latente behov – Ansoff’s vækststrategier Netværks-samarbejde – kunder / leverandører – Reverse marketing