Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJonathan Nielsen Redigeret for ca. et år siden
1
Strategieksekvering DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Med fokus på dialog, beslutninger og handlinger Strategieksekvering DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
2
Strategi og ledelseseksekvering Med afsæt i Z-faktor modellen”
”Vores tilgang til Strategi og ledelseseksekvering Med afsæt i Z-faktor modellen”
3
STRATEGIEKSEKVERING er et spørgsmål om at være til stede, finde en løsning, få den gennemført
4
KAN VI SPOTTE FORANDRINGSBEHOVET?
5
Venter der et strategisk sporskifte hos os?
6
VELKOMMEN PÅ PARADOKSERNES HOLDEPLADS!
Opskriftsuniverset er dødt, og vi skal selv finde vores egen X-faktor i vores eget X-faktor univers
7
PRÆMISSEN? KAN VI SPOTTE
8
Konkurrence-skolen Elementer:
Opøvelse af evnen til dynamisk markeds-indsigt Fokus på kundens nytteværdi som væsentlig konkurrencefaktor Sammensætning af ressourcer efter karak-teren af den strategiske udviklingsopgave Brug af konkurrence- og vindermentalitet som motivation Udvikling af en stærk strategisk samarbejds-kraft
9
Modelstruktur: Konkurrence-skolen
Virksomhedskultur: motivation teamwork læring vindermentalitet Kernekompetencer: professionalisme helhed synergi netværk Markedsindsigt: markedsanalyser konkurrentanalyser eksperimenter ”opdagelse” Problemløsning: kreativitet ”håndværk” ”arkitektur” sammenhæng Visionsledelse: Ambition Proaktiv Unik ”Vinder”
10
Begreber i Konkurrence-skolen
Strategic Intent: Ledelsens evne til visionær tankegang omkring virksomhedens fremtidige udvikling Corporate Revitalization: Ledelsens evne til at tilføre medarbejderstaben en generel proaktiv holdning til samarbejde, problem-løsning og konkurrence Develop Industry Foresight: Ledelsens evne til at skabe en dynamisk markedsindsigt Build Core Competencies: Ledelsens evne til dynamisk kompetenceudvikling
11
En verden i krise Den succesfulde leders 7 spidskompetencer
Finanskrise Klimakrise Fødevarekrise Sundhedskrise Fattigdomskrise Ressourcekrise Sikkerhedskrise Globalt mind-set Mådehold Mod Passion Netværkskraft Ansvarlighed Forandringsvilje
12
Tænk ud af boksen! Fra snæversynethed til global fokus
Tænk langt Tænk i helheder Tænk på tværs af grænserne Fra overmod til mådehold Lav kritisk risikoanalyse Opsøg succes Vær handlekraftig Fra nedskæringer til innovation Søg kreativ fornyelse Vær begejstret og kommunikativ Vis passioneret lederskab Fra autokrati til globalt teamwork Inspirer dine medarbejdere Vis etisk og moralsk ansvarlighed Vær en team player
13
Tilgang til dialogen om strategidannelse
Hvordan vil vi måle? Hvad er vores problem/ verdensbillede? Hvad er vores prioritering? Hvad tror vi på?
14
FREMDRIFTSLINSEN HOS OS?
KAN VI SPOTTE FREMDRIFTSLINSEN HOS OS?
15
Hvad er vores veje til udvikling?
16
Hvad er vores Z-faktor univers?
17
Hvad er vores Must-Win-Interface?
18
”Jeg har lyst til at sætte mit fingeraftryk på universet”
Visioner er for virksomheder, som ønsker at medvirke til at skabe en ønskelig fremtid! ”Jeg har lyst til at sætte mit fingeraftryk på universet” Steve Jobs, grundlægger og tidligere CEO, Apple Inc.
19
At arbejde med skabelsen og realiseringen af en vision betyder at vi:
De 5 udforskningsevner: Stiller spørgsmål Har evnen til observation Dyrker vores netværk Eksperimenterer Har modet til fornyelser
20
Hvad er vores fremdriftslinse?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.