Anvendt markedsføring Kapitel 24

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
10 Konkurrencesituation
Advertisements

Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
DAGENS BUDSKAB NR. 1 Nutid: Vækst til IT-Kanalen DAGENS BUDSKAB NR. 2 Fremtid: Vækst til IT-Gazeller SAMMEN NÅR VI DINE MÅL.
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
Vi spoler lige filmen tilbage
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Opgave 1: Navision - lagerstyring
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Budgetgrundlag i planteavlen
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Den glade CEO og iværksætter!
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
Valg af parametre.
11. Virksomhedens indtægter
[Produktnavn] Marketingplan
Style and Experience Gruppe 6: Dan, Simon, Susi og Xin Yu.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
10. Virksomhedens indtægter
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Reklame & Markedsføring
Etablering af virksomhed
Business to Business På den JYSKe måde…...
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
AFSÆTNING A – Schønberg
16 Marketingmix Oversigt
GRUPPE 6.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
1 [Firmanavn] Forretningsplan NB Mine popsmarte figurer bør slettes, hvis denne template anvendes !
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Etablering af virksomhed
markedsføringsplaner
Konkurrenceforhold afsætning.
Pris som handlingsparameter
Marketingplan Dit navn.
Idegrundlag og målsætninger
(Firmanavn) marketingplan
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Præsentationens transcript:

Anvendt markedsføring Kapitel 24

Kap 24 Markedsføringsplan

Fastlæggelse af målgruppe Kap 24 Fastlæggelse af målgruppe Vurder størrelsen af målgruppen – hvor meget kan du sælge? Har målgruppen brug for dit produkt? Kan du imødekomme målgruppens krav? Vurder konkurrencen – er der f.eks. hård konkurrence på markedet? Hvordan er fremtidsmuligheder hos målgruppen?

Mål for markedsføringsplanen Kap 24 Mål for markedsføringsplanen Markedsføringsplanens mål skal være: Realistiske Konkrete Tidsbestemte Klart formulerede

Budgetlægning Der skal være penge til: Produktudvikling Kap 24 Budgetlægning Der skal være penge til: Produktudvikling Øget indsats for at opnå en effektiv distribution Reklamebureauets arbejde Reklamematerialer Personligt salg overfor detailhandelen

De 4 P’er Produktet skal tilpasses Prisen fastlægges Kap 24 De 4 P’er Produktet skal tilpasses Prisen fastlægges Hvilken Promo-tion skal an-vendes Sikre en hen-sigtsmæssig Distribution (Place)

Produkt, pris og distribution Kap 24 Produkt, pris og distribution Produktet skal udvikles. Sortimentet skal indeholde de varer, der er efter-spørgsel efter. Prisen skal kalkuleres, så produktet kan konkurrere med konkurrenternes produkter. Distribution skal sikre den bedst udbringning og placering af produktet.

Kap 24 Promotion Trykte medier Out-door Sales Promotion og PR On-line

Kap 24 Tidsplan

Formulering af budskab Kap 24 Formulering af budskab Budskabet skal kommunikere produktets image ved at fokusere på indholdet af de første 3 P’er: Produkt Pris Distribution (Place)

Salgsstatistik for et produkt Kap 24 Opfølgning og kontrol Salgsstatistik for et produkt Budget-teret salg Solgte stk. Afvigelse 1. Kvartal 2009 500 380 - 120 2. Kvartal 2009 900 820 - 80 3. Kvartal 2009 1100 1070 - 30 4. Kvartal 2009 1200 1220 + 20 Var planen en succes? Der skal følges op på salgstal og statistikker.

Markedsføring overfor detailhandelen Kap 24 Markedsføring overfor detailhandelen Relationsmarkedsføring. Ved relationsmarkedsføring forstår man, at detailhandelens køb af produkter er indledning til et langvarigt samarbejde mel- lem forretningen og producenten.