Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
At forholde sig professionelt Anne Skov
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Den 16.august 2010 Regionsgården
Introduktion til deltagere i ledercoaching
Evaluering og effektmåling i aktiveringsindsatsen
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Kan man gøre andre mennesker lykkelige?
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi
Orientering om om CBT (Cognitive behavior therapy) © John Winston Bush, PhD. All rights reserved.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Old timers and newcomers
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Det autentiske menneske
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
Danske fysioterapeuters og ergoterapeutforeningens Lederkonference
1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet.
Darum skole 4. november 2013.
Det bevidste Menneske! Bevidst Lederskab Velkommen til:
Vidensnetværkets konference 8. december 2008
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
NOEA/Aalborg Universitet
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Projektlederens rolle(r)
Pædagogisk forebyggelse og sundhedsfremme
Pårørendeindsatser, hvorfor og hvordan?
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
RARRT© RELATION ANERKENDELSE RESSOURCER REFLEKSION TEORI
Omgangstone og kollegialitet
Vejlederens kommunikation
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
FORMÅL med Garudas profilværktøjer er:
- et udviklings- og dialogværktøj
Kompetencer i det første ingeniørjob Aftagerseminar på DTU Byg tirsdag den 26. maj 2009 Jesper Gath.
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Medarbejderkonference hos Blå Kors den
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende forløb for ledere, beslutningstagere og konsulenter Opnå mere succes & øget livskvalitet!
Infomøde cand.selv – cand.mentor
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Hvad er coaching? Synergi HRM & Rosenkvist Consult
Lederkonferencen 9. juni 2010
Motivation Landsforeningen af Væresteder Landsmøde 10.november 2009
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 4.1 – Forventninger og motivation Anders.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Hvordan motiverer man en ”umotiveret” ung? Aut. Cand. psyk. Silas Charlotte Houlberg Tlf.:
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Den gode børnesamtale -handler om mere end barnets ret til at blive hørt Det handler om hvordan barnet bliver hørt.
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb

AUTENTISK LEDERSKAB © Udviklings- & Kompetencegivende Coachingforløb Dig & lederrollen! I et typepsykologisk perspektiv Inkl. JTI ® typeprofil Awareness = Empati + konfrontation = ”Træning i autentisk kon- takt & Kommu- nikation” inkl. GTI GestaltType- Indikator Ny adfærd = Ny handling - Fra hvordan! til Sådan! Når indsigt og erkendelse skal omsættes til handling Formål Mening Udbytte Forvent- ninger Forud- sætninger Step ½ t. Step t. Step 3. – 2 t. Step 4. – 2t. Step 5. – 1 t.Step 6. – 1 t. Tidsforløb over ca. 1-3 mdr. Tillid, relation & kontrakt Hvem er jeg? hvad motiver, hvad begrænser. Dit behovs- & handlings- mønster Udviklingsøvelser og udviklings- & handlingsplan Øget kommunikations- & beslutningskompetence Coaching/supervision & Feedback Nye ressourcer sat i spil i forhold til ambitioner, kompetencer, behov og mål Afspænding & stress håndtering Videre handlingsplan, feedback Træning Nu-Situationen -Udviklingsønsker -Temaer -Dilemmaer Dine værdier: sande/falske Øget selvværd & selvtillid

step 1. Dialog/Oplæg Formål Mening Udbytte Forvent- ninger Forud- sætninger Hvad er dit behov? Dit tema/dilemma? Formålet defineres ”hvad vil jeg/vi gerne opnå”? Indhold skal give mening! Hvordan, hvorfor, Hvornår? Udbyttet skal kunne defineres! Forventninger skal afstemmes! Forudsætninger for succes skal afklares og aftales! Se indstillingspilen*

step 2. Formål: Indsigt i egne præferencer & værdier, med det formål at kende udgangspunktet for din psykiske energiers retning. Indhold: 1. Individuel Typecoaching: Udefra tema og behov. 2. JTI Typeprofil. Personlig psykologisk profil 3. Hvem er? Hvad motiver, hvad begrænser. 4. Roller og sande/falske værdier. 5. Dybere kendskab til egne primære drivkræfter. 6. Kortlægning af ubevidste ressourcer. 7. Træning, konfrontation og refleksion. Udbytte: Indsigt og forståelse af sit beslutnings- og handlemønster. Øget forståelse af sig selv indefra/udefra. Udgangspunkt og stifinder for din personlige udvikling. Din typer I et typepsykologisk perspektiv Inkl. JTI® typeprofil & TeamDiamanten©

step 3. Awareness* = Konfrontation+Empati ”Træning i autentisk kontakt & Kommunikation” *Awareness-begrebet Betyder ufokuseret ”vågenhed” som sætter mennesker i stand til at ”stille skarpt” på et fænomen (tanker, følelser, ord, handlinger) når det er nødvendigt for situationen. Formål Bevidstgøre og udvikle den enkelte kontakt, kommunikations og handlemønster, så relevante behov for kreativitet, begejstring, konflikthåndtering udvikles. Indhold Træning og feedback i præcis kommunikation. og kontakt med terapeutiske værktøjer som GTI GestaltType-Indikator m.m. Udbytte Større integritet, færre blokeringer og mere autensitet hos den enkelte! Autentisk selvtillid. Bedre selvværd og relationer. Større gennemslagskraft. Øget livskvalitet og arbejdsglæde.

step 4. Formål At forøge den enkeltes koncentration, kreativitet og mentale ressourcer gennem fantasi, male, meditations, afspændings- og kropsøvelser. Indhold Afspændings- og meditationsøvelser til oparbejdelse af mental kondition og mindske stress niveauet. ”Dit klareste udtryk” i mandala/tegning/maling, storrytelling på lærred – Nu og fremtid. Udbytte Øget mental kondition & mindre stress. Øget bevidsthed om dine indre ressourcer. Større kreativitet, vilje, mod og fantasi i livet! Evnen til med din vilje at dirigere energier i en hvilken som helst retning og på en måde, som det specifikke formål, hensigten og behovene kræver. Ny adfærd = ny handling - Fra hvordan? Til sådan! Når indsigt og erkendelse skal omsættes til handling - Nye ressourcer = nye muligheder Eks. Mandala

step 5 Formål Opfølgning, afklaring, støtte og rådgivning & videre fokus på proces. Indhold Coaching & supervision. Udbytte Cementering, fastholdelse og udnyttelse af øgede kompetencer. 1. opfølgning

step 6. Formål Opfølgning, afklaring, støtte og rådgivning & videre fokus på proces. Indhold Coaching & supervision. Udbytte Cementering, fastholdelse og udnyttelse af øgede kompetencer 2. opfølgning

INDSTILLINGSPILEN Indstillingspilen viser at det rette engagement, der skabes fra starten, vil være skabende for processen og udbyttet. Gennem tillid og forståelse for den enkeltes individuelle behov og parathed i udviklings- og forandringsprocesser, kan det rette engagement kun skabes. Det giver mening og formål og har en varig betydning for den nuværende og kommende succes.