Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011
Bygdeskolelederens pædagogiske ansvar Eleven: Læringsmål – yngstetrin – mellemtrin og ældstetrin – del mål i og 3. klasse o.s.v. Angusakka – elevens egen mål for læring og handleplaner Forældremøde 2 gange i løbet af året Trintest 3. – 7. klasse Overgange fra trin til trin – sikrer at data om elevens og elevernes udbytte af undervisningen overføres Læsesvage og ordblinde elever Vidtgående specialundervisningselever
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Elevens fremlæggelse af eget arbejde i 3. klasse. Emneorienteret arbejde i 7. klasse. Uddannelses- og erhvervsvejledning: Elevprofiler - restgruppe Projektarbejde.
Bygdeskolelederens pædagogiske ansvar Lærerens undervisning: Lærerens undervisningsplanlægning med udgangspunkt i § 17 stk. 4 og § 18 stk. 1. klasselærerens arbejdsopgaver. Organisering af teamsamarbejde: på trin og i klasse trinlederens arbejdsopgaver Fælles undervisningsplanlægning på skolen, på trin og i klasse i med udgangspunkt i § 17 stk. 4 og § 18 stk.1. Implementering af effektive undervisningsprincipper. Fjernundervisning i forhold til: dansk, engelsk og matematik Udviklingssamtale med lærere og timelærere: Skolelederens mål for lærernes og timelærernes undervisning og elevernes læring Pædagogisk udvikling, kursus og efter- og videreuddannelse
Bygdeskolelederens pædagogiske ansvar Hvad er dine bud på bygdeskolelederens pædagogiske opgaver ?