Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den 2. -4. november 2011.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Aktivitet – hvor/hvornår: Videns- og erfaringsseminar i Middelfart, lørdag den 19. marts. MKR var der sammen med Pia fra Herredsåsen og Claus fra Rynkevangen.
Vision Ganløse og Slagslunde Skole
Skolereform august 2014………………
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING En ny evalueringskultur Stof til eftertanke og handling på de enkelte prøveafholdende skoler og alle øvrige.
Møde for bygdeskoleledere i Qaasuitsup Kommunea Ilulissat den november 2011 Midtvejsevalueringen.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Folkeskole-reformen August 2014.
Qaasuitsup Kommunea Projekt fjernundervisning. Historik  Beslutning i udvalget for Kultur, Undervisning og Fritid at mulighederne for fjernundervisning.
 Stk. 2. Forældrekredsen vælger for højst 4 år en eller flere personer til at føre tilsyn med elevernes standpunkt i dansk, regning/matematik og engelsk.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Dyssegårdsskolens kommende organisering
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qaasuitsup Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Folkeskolereform Version 1.0
Folkeskolereform på Sortedamskolen
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Qeqertarsuup Atuarfia
Qaasuitsup Kommunea bygder -bygdeskoler- Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Pædagogisk udvikling Jan afdelingsopdelt skole - 1. afdelingslederkursus - 1. afdelingslederkursus - Skoleudvikling v/ Erik Torm - Skoleudvikling.
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Kommune Kujalleq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Skoleledermøde den 17. og 18. april Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Naliliinerit 2006 – 2010 Evalueringer Ilinniarnermik Ilisimatusarfik – Inerisaavik, marts 2011.
Sunds skole Evaluering
Målstyret læringsreform
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qeqqata Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Pædagogiske rammer for fjernundervisning. Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat.
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
Tinderhøj Skole Status på FUEL 13. november 2012 Gurli Hartmann.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommune Kujalleq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
 Hvad er formålet med reformen?  Formålet er:  at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive  at mindske betydningen af den sociale arv 
Kommune Kujalleq Naliliinerit 2006 – 2010 Evalueringer Esekias Therkelsen Naliliisarfik – Inerisaavik Ilinniarnermik Ilisimatusarfik marts.
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
Naliliinerit 2006 – 2011 Evalueringer 2006 – 2011 Nunaqarfinni atuarfiit pisortaat – Bygdeskoleledere – Hotel Arctic, Ilulissat Ilinniarnermik Ilisimatusarfik.
Pædagogisk Rådsmøde F olkeskolereform 6. Februar 2014.
Kalaallit Nunaanni atuarfeqarfiit / Folkeskolen i Grønland September 2013.
Majoriaq, Samarbejdsorganet Maj 2017
Præsentationens transcript:

Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011

Bygdeskolelederens pædagogiske ansvar Eleven: Læringsmål – yngstetrin – mellemtrin og ældstetrin – del mål i og 3. klasse o.s.v. Angusakka – elevens egen mål for læring og handleplaner Forældremøde 2 gange i løbet af året Trintest 3. – 7. klasse Overgange fra trin til trin – sikrer at data om elevens og elevernes udbytte af undervisningen overføres Læsesvage og ordblinde elever Vidtgående specialundervisningselever

Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Elevens fremlæggelse af eget arbejde i 3. klasse. Emneorienteret arbejde i 7. klasse. Uddannelses- og erhvervsvejledning: Elevprofiler - restgruppe Projektarbejde.

Bygdeskolelederens pædagogiske ansvar Lærerens undervisning: Lærerens undervisningsplanlægning med udgangspunkt i § 17 stk. 4 og § 18 stk. 1. klasselærerens arbejdsopgaver. Organisering af teamsamarbejde: på trin og i klasse trinlederens arbejdsopgaver Fælles undervisningsplanlægning på skolen, på trin og i klasse i med udgangspunkt i § 17 stk. 4 og § 18 stk.1. Implementering af effektive undervisningsprincipper. Fjernundervisning i forhold til: dansk, engelsk og matematik Udviklingssamtale med lærere og timelærere: Skolelederens mål for lærernes og timelærernes undervisning og elevernes læring Pædagogisk udvikling, kursus og efter- og videreuddannelse

Bygdeskolelederens pædagogiske ansvar Hvad er dine bud på bygdeskolelederens pædagogiske opgaver ?