Skolens Ansvar Skolen skal:  Tage vare på eleverne, så forældre trygt kan overlade deres børn til skolen  Reagere, hvis elever holder fri uden skolelederens.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Dagbogsnotater fra en skolebestyrelse
VALG TIL SKOLEBESTYRELSEN VELKOMMENtil Orienteringsmøde, den 26. Januar 2006.
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Skolebestyrelsesvalg 2012
Forældremøde på Stestrup Skole
Skolebestyrelsens opgaver
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolepolitiske visioner og mål
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Lærerprofessionen.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Principper Stenmagle skole
Kladde til informationsdias
DANS OG DANNELSE ULLA GAD.
Fjordbakkeskolen forældremøde
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2009.
Lærerprofessionen - en definition.
Kontaktforældre - et vigtigt led mellem skole og forældre Kontaktforældrene er et vigtigt led mellem skole og forældre. Kontaktforældrene repræsenterer.
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Skolen skal være mere rummelig, både hvad angår de svageste elever og de dygtigste "Regeringen har en klar målsætning om, at den almindelige folkeskole.
Folkeskolen, forældrene og deres børn! 
Bruges efter behov som ”velkomst”
Konference: Sproget skaber virkeligheder, Foreningen for 2-sprogede småbørns vilkår, Vejle den 20. marts 2012 ”Når alle er forskellige er ingen anderledes”
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Valg til skolebestyrelsen - en orientering om de regler, der gælder for skolebestyrelsesvalget 2010.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Kontaktforældremøde 23. april 2007
Folkebiblioteket i folkeskolen Nedslag i gode eksempler….. Se mere på db.dk/folkeskoledb.dk/folkeskole Michel Steen-Hansen db.dkdb.dk Danmarks Biblioteksforening.
DANS OG DANNELSE ULLA GAD. ”Jeg elsker at danse kantede bevægelser, men cirkler er kedelige.” Jakob, 1. klasse.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Folkeskolereform 2014.
Uddannelse for unge med særlige behov Produktionsskoleforeningens konference, Middelfart den 12. juni 2007 Fagkonsulent Preben Siersbæk, Undervisningsministeriet.
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
Skolereformen og ”FUF”
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
A dfærd K ontakt T rivsel på Katrinebjergskolen. AKT Lovgivning Visitation på Katrinebjergskolen AKT- hvad er det -Konkrete eksempler Spørgsmål.
Hvad er samfundsfag Hvad er samfundsfag Sociologi, politik og økonomi
Lærerprofessionen.
Nyt fra skolebestyrelsen. Kære forældre, det er nu I skal gøre Jeres stemme synlig. Det er vores børn – politikerne vil behandle som kvæg og flytte dem.
Velkommen til forældremøde
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Læreruddann elsen Det tværprofessionelle element – 2013 Casper Hindkjær (141327) Stinne Jensen (141729) Helle Hartmann (141752)
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
Skanderborg Kommune Valgmøde 3. marts 2014 Baggrundsviden for at kunne varetage skolebestyrelsesarbejdet.
Kursus for kontaktforældre
Konfliktforebyggelse
AFTENENS PUNKTER Kontaktveje mellem skole og hjem Hvor kan forældre få indflydelse Forældremøder Temaforældremøder Skole-hjem samtaler Andet Debat.
Rullende skolestart August 2010.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
RAMMER FOR SKOLEBESTYRELSENS ARBEJDE Lovgrundlag og kompetencer
De seks bedste billeder fra gruppen
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Læreruddannelsen Silkeborg
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Kort om de gymanisale ungdomsuddannelser Ligheder og særlige karakteristika Mette Brinch Thomsen Oplæg på mentorkurset for SubUniversity 16. august 2016.
Præsentation til forældremøde 2016 Skolebestyrelsen Præstø Skole.
Hvor gør du af din bekymring for dit barns skolegang?
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Princip om skolefrihed Godkendt d
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Præsentationens transcript:

Skolens Ansvar Skolen skal:  Tage vare på eleverne, så forældre trygt kan overlade deres børn til skolen  Reagere, hvis elever holder fri uden skolelederens tilladelse  Iværksætte den fornødne undervisning fx i hjemmet, hvis en elev er syg i mere end 3 uger  Sikre god orden i skolen  Kontakte de sociale myndigheder, hvis barnets tarv er truet

Skolens opgave Skolen skal leve op til folkeskolelovens bestemmelser. Det indebærer fx, at skolen har pligt til at:  Forberede eleverne til medbestemmelse, medansvar, rettigheder og pligter i et samfund med frihed og folkestyre  Tilrettelægge undervisningen, så den bygger på åndsfrihed, ligeværd og demokrati  Samarbejde med forældre om elevernes faglige og personlige udvikling

Skolebørns rettigheder Skolebørn har krav på:  Gratis undervisning i folkeskolen  At blive undervist i distriktsskolen  Supplerende undervisning  Specialundervisning efter behov  Undervisning i dansk som andetsprog  Skoleskift i skoleforløbet

Forældrenes indflydelse Forældre har indflydelse på skolens hverdag:  Skolebestyrelsens arbejde  Samtaler med klassens lærere og evt. pædagoger  Forældremøder i klassen  Klasseforældreråd  Skolefester, orienteringsmøder eller temaaftener for alle forældre med børn i skolen

Forældrenes rettigheder Forældre har ret til:  At tage kontakt til skolens personale, skolens leder og skolebestyrelsen  Jævnligt at få at vide, hvordan det går jeres børn i skolen  At overvære undervisningen, hvis der er indgået aftale herom  At opstille og stemme til valg i skolebestyrelsen  At klage til kommunalbestyrelsen, hvis I er uenige i skolelederens konkrete afgørelse vedrørende jeres børn  At blive taget med på råd i forbindelse med skolens arbejde  At få jeres børn fritaget fra kristendomskundskab  Evt. at vælge en anden undervisning end den, folkeskolen tilbyder