Markedsandele Rolf og Jonas.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
Advertisements

10 Konkurrencesituation
Afsætning grundforløb
8 Segmentering på producentmarkedet
Nordvestjysk Lederforum 1. november 2012
Marketingplanlægning
Økologiske rygsække, LCA, og MIPS Et spørgsmål om perspektiv
Kapitel 2.
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Branding.
Loyalitet – hvad siger juraen?
Hjemmeopgave Hvordan vi I positionere KMD? Hvilken positioneringsmetode vil I bruge til at sammenligne KMD og konkurrenterne? Hvad vil jeres råd være til.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
AFSÆTNING B – Schønberg
[Produktnavn] Marketingplan
Illustrationer til undervisningsbrug
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Berlingske Avistryk A/S Kan vi bruge Klimakompasset til navigation i vores verden? 28 april 2010 John Lundsgaard HSEQ-chef Berlingske Avistryk.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Logo Overordnede betragtninger om OPP -Og konkrete projekter i København v/Karen Mosbech ”OPP i virkeligheden” DFM Konference KØBENHAVNS KOMMUNE.
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Overførsel af biler – tidligere regler Hvis anvendelse af et driftsmiddel ændres imellem 100 pct.
Agenda CRM – hvordan bliver det en økonomisk succes? v/ Claus Due, Due & Partners Introduktion til Microsoft CRM v/ Bjørn Eilertsen og Christian Cletus.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.
1 Opgave 42 ”Fastlæg Indkomstelasticiteten ” Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
1 Social skævrekruttering til videregående uddannelse: 2 potentielle barrierer & 1 initiativ Trond Beldo Klausen, Aalborg Universitet.
Operationelle mål.
Peter Lynggaard Investering og Finansiering Kapitel 5 - 7
Optimeringsteori Disposition: A. Et marked Den generelle formulering
Økonomi og Jura Opfølgning på opgørelse. Økonomi og Jura Kvantum på egne produkter Ved 3. kvartals moms Kun ind i billedet 1 gang 3. kvartal med egne.
AFSÆTNING A – Schønberg
Forbrugernes Needs Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker At kunne betale efter behov (dvs. Man ikke skal betale.
Denitrifikation i rodzonen
Sebastian Mikkelsen og Simon Hindkær 1.Øma Afsætning KONKURRENTREAKTIONER.
Digitalisering af fremtidens bilsalg brugtbilsalg Nyborg 6. juni 2013.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
REACH og virksomhederne Christina Busk, Dansk Industri.
COCIO MIKKEL – RASMUS - WILLIAM. Bilag 2 - Markedsdata Mål: Bibeholde og udvikle deres danske markedsandel. De vil gerne udvikle og udfolde sig på det.
Koncepter og butikskæder
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
KAPITEL 9 Operationel risiko
konkurrencesituation
Pris som handlingsparameter
Marketingplan Dit navn.
Idegrundlag og målsætninger
Præsentation af forretningsplan
Advisory Board Tesla.
10 Konkurrencesituation
Firmamøde Firmanavn.
Præsentation af forretningsplan
(Firmanavn) marketingplan
(Firmanavn) forretningsplan
KUNDEFORMIDLING.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
8. Virksomhedens indtjening
8. Virksomhedens indtjening
Præsentation af forretningsplan
Firmamødets titel Oplægsholder.
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
8. Virksomhedens indtjening
Præsentationens transcript:

Markedsandele Rolf og Jonas

Virksomhedens succes Betragter virksomhedens overskud Økonomiske termer Sammenligner med konkurrenternes. Traditionelt opgør virksomheder succes via markedsandelen de har opnået

Stor markedsandel Stor markedsandel betyder tit en dominerende stilling Stor markedsandele giver virksomheden mulighed for at opnå stordriftsfordele De vil være lettere at finde blandt forhandlere

Opgørelse af markedsstørrelse fx: Markedet målt i værdi Markedet målt i volumen, fx tons eller liter Markedet målt som antal kunder

Præcisere tre forhold, når markedsandelen beregnes Hvilket marked beregningen vedrører (fx det danske marked) Perioden (fx 2010) Produktet (fx biler i golfklassen)