Fællesskab og relAtioner i fdf

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kredsen i centrum En gennemgang af din kreds!. Kredsen i centrum, intro • Undersøgelsen består af 6 emner med 2-3 underemner • Vi diskuterer et underemne.
Advertisements

Velkommen.
Kollegavejledning i teori
Danehofskolens værdigrundlag
Svend Gønge-skolens værdier...
FDF FAMILIE Kom godt i gang! Foto: Kim Djernæs.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
FDFs Værdigrundlag 1. Det kristne menneskesyn Vi tror på, at mennesker har brug for et udgangspunkt for deres pejling i livet, og at kristendommen er er.
Arbejdsgruppens og mødernes formål ARBEJDSGRUPPENS FORMÅL Det er os, der sørger for at vi her på skolen: • Stiller skarpt på vores skole-hjem samarbejde,
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Et barns relationer og fællesskabets betydning ”At være udenfor”
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Konflikter på nettet. Og hvordan du løser dem.
Forældremøde X årgang.
Faglighed og omgangsform
- som i menigheden /det kristne fællesskab, ikke som i bygningen
Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Mad, Måltider og Pædagogik
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Relationer – børn og voksne
Relationer – børn imellem
Fællesskaber for Alle Forældres betydning for børns
SportHouse Værdier og leveregler i Judoklubben Mitani.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
iBehave Et helligt hjerte
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
Ved Jannie Asklund Mobil:
Hvad tror du? -rygning blandt unge Hemmelig afstemning for forældre.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Mandag den 18. august Udedag Vi laver snobrød på bålet. Marianne fri Jens vikar.
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Disposition Præsentation af emne Mobning
Peter Westmark Relationskompetence - det er de professionelle voksne der ansvar for kvaliteten af relationen STU - Træf Den
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
FDF s ambition FDF giver børn og unge et ståsted at møde verden fra.
Velkommen til Ny Nordisk Skole akademidag 2015 #nynordiskskole.
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
Om forældre som rollemodeller
DIN BEDSTE FDF-OPLEVELSE Tankerne i Oplevelsesåret Fokus på det, vi gør! Vi skal snakke, dele og videreudvikle En fortælling om FDF.
Unges holdninger til kriminalitet, staf og behandling
Lederen - landsdelsmøde Samfundsbeskrivelse - Ketchersamfund, on-and-offsamfund - Ny kode: alderdom, voksne, unge, børn - Frihedsbegrebets konsekvenser.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
1 1 Vision 2020 Sammen rykker vi verden – med vilje.
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI 0-3 ÅR.
FDF-PÆDAGOGIK. PROGRAM Hvorfor taler vi om en FDF-pædagogik Hvordan er temperaturen i kredsen? Anerkendende pædagogik er FDFsk Tips og tricks Undervejs:
Tilgang 2: Få fat i forældrene Mange børn får (mere eller mindre) blide puf hjemmefra for at komme til FDF. Typisk har børnene store oplevelser, når de.
FDF giver børn og unge et ståsted at møde verden fra Ambition Foto: Thomas Heie.
Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,
Introduktion til arbejdet med vold i familien, kærestevold og grænser Tør du tale om det?
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Unge og mobning Sarah Amann Mortensen 1.
Fleksible fællesskaber
Inklusion i Skæring Dagtilbud
DU KAN LADE DIG INSPIRERE AF FØLGENDE FORMULERINGER:
Palmesøndag Dagen, hvor Jesus blev hyldet!
QR-koder Fælles øvelse.
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
Narrative perspektiver - på identitet og dialoger i efterskolen
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Runde 3 Kernefortælling
Rammesætning Aftaler om indhold Jeg taler ud fra en faglig position
Præsentationens transcript:

Fællesskab og relAtioner i fdf FDF øger fokus på fællesskab og relationer mellem børn, unge og voksne FDF skal være et frirum for alle Omverdenen skal forstå fællesskabets betydning FDF-pædagogikken skal i fokus Ny viden om relationer og pædagogik skal inspirere os

SPØRGSMÅL TIL DEBAT Fællesskab mellem børn Hvad gør I for, at børn udvikler et godt fællesskab i jeres kreds? Hvad gør I godt, og hvad kan I blive bedre til? Eksisterer mobning i jeres kreds? Hvad tror I, børn i FDF vil sige er særligt ved fællesskabet? Hvad tror I, forældre til børn i FDF vil sige er særligt?

SPØRGSMÅL TIL DEBAT Relationer mellem børn og ledere Hvad er det særlige ved relationen mellem børn, unge og ledere i FDF? Hvordan vil I beskrive relationen mellem børn og ledere i jeres kreds? Hvad tror I nye medlemmer – og folk helt udenfor FDF - tænker om relationer(ne) i FDF? Hvad tænker de om relationerne i jeres kreds? Hvordan hænger fokus på relationer sammen med vores formål? Hvilken betydning har det, hvis man ikke formår at skabe gode relationer mellem børn og ledere? Hvordan kan vi blive klædt på til at fortælle om de særlige relationer uden for FDF?