Elevernes psykiske arbejdsmiljø TrongårdsskolenSpørgeskemaundersøgelse December 2005 Undersøgelsen bygger på svar fra ca 350 ud af ca. 500 elever.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN
Psykisk arbejdsmiljø.
Hvordan håndterer vi frikvartererne?
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Mia,Om mig selv. Jeg hedder Mia og er 10 år og den 17. Januar bliver jeg 11 år og jeg går i 4.kl.
Prutte-typer.
TPG handleplans-skema
Udført af Søren, Kristina, Heino, Jonas, Djamal og Karsten
Temadag om undervisningsmiljø
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Trivselspolitik på Løsning Skole
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
John.M.Nielsen Metode & Co.
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Børnemiljøvurdering 2013 Trinitatis Menigheds Børnehus
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Arbejdspladsudvikling
Det her talent foregår i nærheden af mig…
Elevernes digitale dannelse
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Identitet – hvem er jeg ?.
Motorvejs beskæftigelse Jeg kørte på motorvejen, da jeg besluttede mig til at gøre et kort da jeg besluttede mig til at gøre et kort stop, for at gå på.
”Der er ingen sår der ser godt ud”
Hvordan giver man levendevand til sin næste? Dialog mellem Jesus og den samaritanske kvinde ved brønden i Joh Kærligheden formidles til msk ved.
Dansk 1. klasse.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
SkoleIntra 2011 SkoleKom og SkoDa. Program SkoleKom SkoleKom for lidt siden SkoleKom og samspillet med SkoleIntra Hva' snakker I om? – SkoleKoms nationale.
Forældretilfredshedsundersøgelse Lærerne og pædagogerne som har med mit barn at gøre har den nødvendige viden om mit barns vanskeligheder.
Hvorfor har jeg fravalgt golfbanen – og ikke jobbet?
Hvordan passer jeg på mig selv ?
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Undervisningsmiljøundersøgelse 2010
”Nå, hvordan gik det så lige i det virtuelle rum i dag
Nordre Skole Elevernes vurdering af vores undervisningsmiljø Undersøgelsen foretaget i 2008/2009 Der er anvendt TERMOMETER fra DCUM.
Nye mad- og bevægelsesvaner i klassen
 Mange elever mener, at en fest for de store elever, vil styrke fælleskabet imellem eleverne  Flere klasseudflugter, er et stort ønske blandt eleverne,
Uge 7 Unge og seksualitet.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Børns omsorgssituation og trivsel
Center for Selvmordsforskning Travellers i Folkeskolen Sårbare unge med dansk og anden etnisk baggrund (Støttet af Egmont Fonden)
Jeg vil starte med at fortælle om mit emne, og snakke lidt om min problemformulering Så vil jeg fortælle noget om min fremgangsmåde.
Disposition Præsentation af emne Mobning
Karin Hansen Lærer i Præstø siden 1998 Undervist 1. – 7. kl. Linjefag: dansk (musik) Klasselærer på 3. årgang Havde inkluderet elev sidste år Har inkluderet.
Gå glad til og fra arbejde Seniorkonference den 4. dec Stine Johansen Konst. Kommunaldirektør.
Informationsmøder om rengøring
Bogkassen Michael Tillgaard 2/3 skoleleder 1/3 lærer
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
God kommunikation gi’r arbejdsglæde
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole - Indskolingen.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Læborg skole- 4.kl kl. Undervisningsmiljø. 5./6. klasse 4 drenge
Opgave af ren kreativitet… Kunst i det offentlige rum
Motorvejs beskæftigelse Jeg kørte på motorvejen, da jeg besluttede mig til at gøre et kort da jeg besluttede mig til at gøre et kort stop, for at gå på.
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Hvordan man bekæmper mobning
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
Klassesamtale om resiliens
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Klasseven for nyankomne elever
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Prutte-typer.
Præsentationens transcript:

Elevernes psykiske arbejdsmiljø TrongårdsskolenSpørgeskemaundersøgelse December 2005 Undersøgelsen bygger på svar fra ca 350 ud af ca. 500 elever

Jeg kan godt lide at gå i skole Jeg har det rart i mine frikvarterer Jeg kan godt lide at gå i min klasse

Jeg bliver ofte holdt udenfor Jeg går mest for mig selv i skolen Jeg er utryg ved de ældre elever på skolen

Jeg tør godt være mig selv og sige min mening Der er nogle i min klasse, der bliver mobbet Jeg føler, der er gruppepres i klassen

Jeg kan godt lide at arbejde med emner og projekter Vores bøger er pæne og ordentlige

Jeg bliver tit dårlig i skolen Min skole ser ordentlig ud og er pæn Vi har gode udearealer

Der er pænt i vores klasse Jeg sidder godt ved borde og stole Vi har gode hyggekroge/arbejdspladser på skolen

Toiletterne er pæne og ordentlige

Skoleboden har et godt udvalg

Klasserumsvurdering Generelle forhold Er lokalet indbydende Størrelse i forhold til antal elever Stole og borde – udseende Rengøring og orden Opslagstavler Kunstig belysning hen over bordene

Klasserumsvurdering Generelle forhold Indskolingsafdelingen Lokale 1 – 8 ca. 48 kvm. Lokale 9 – 12 ca. 60 kvm. Lokale 17 – 26 ca. 48 kvm. Vurdering fra 1 – 5 1 er dårligst og 5 er bedst

Klasserumsvurdering

Klasserumsvurdering