Opgavespil om sikkerhed V. Steen Grønbæk Mercantec EPOXY OG ISOCYANATER
Hvem er vores elever, og hvad er de opvokset med? Digital generation 3D TV SPIL INTERAKTION
Multiple choice Motiveres de ved denne form for evaluering?
Opgavespillet Eller kan det gøres anderledes? Opgavespillet bygger på følgende elementer: ”Skjult Multiple choice” 3D-verden Spil med points Interaktion Læring Integration med den virkelige verden Derudover kan der valgfrit tilkobles speak
Opgavespillet »På kontoret vælges opgaven »>Videre til lageret »På lagret skal der først vælges korrekt Epoxy og derefter korrekt værnemiddel
Lageret »Epoxy vælges ved at klikke på emnet »Forkert valg = -50 points og negativ reaktion fra personen »Vælges der forkert 3 gange = spillet indsætter selv korrekt Epoxy »Korrekt valg = +100 points og positiv reaktion fra personen »Ved klik på vises PDF med Leverandørbrugs- anvisningen »Ved klik på Se dine valg vises nuværende valg »Samme model er anvendt under værnemiddel »> Videre til værkstedet
Værkstedet »Her skal arbejdsopgaverne placeres i den korrekte rækkefølge »For hvert forkert valg trækkes der 50 point »Ved forkert 3 gange, vises den korrekte rækkefølge »Korrekt rækkefølge giver 100 points »> Videre til affald
Affald »Her skal Epoxy og værnemidler flyttes på de korrekte lokationer (korrekt tønde eller bordet) »Det skal også foregå i den korrekte rækkefølge »Ved fejl mistes der også points her
Refleksion og forslag