Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSigrid Bertelsen Redigeret for ca. et år siden
1
1 20. januar 2006
2
2 Disposition Introduktion, pointer fra analysen, opsamling, videre undersøgelser - MARK Fokusgruppe -CHRISTIAN Nyt segment, SWOT -MORTEN
3
3 Introduktion Målgruppeanalyse af CARE Danmarks hjemmeside care.dk Redesign af care.dk Øget viden om brugerne
4
4 Pointer fra analysen Overtal af kvinder Gennemsnitalder (33år) Hovedstaden, hovedstadsområdet Højt uddannede Ideologisk princip „hjælp til selvhjælp“ Støtter andre humanitære organisationer Saglig/objektiv information Betalingsfunktion (NETIMAGE)
5
5 Opsamling Betalingsfunktion (NETIMAGE) Pointer er KUN tendenser Stikprøve med ukendt population Lav validitetet Interessante pointer –Højtuddannede kvinder eller under uddannelse –Kendskabet til CARE spredes gennem studiemiljøer
6
6 Videre undersøgelser Interessante pointer –Højtuddannede kvinder eller under uddannelse –Kendskabet til CARE spredes gennem studiemiljøer Uddannelsesinstitutioner –KBH universitet –Handelshøjskolen –RUC Verificere hypoteser fra foregående analyse Rekruttere personer til efterfølgende fokusgruppe interviews
7
7 Fokusgruppe Formål –Opfølgning –Evaluering Antal –Antal deltagere –Antal fokusgrupper Udvælgelse –Alder –Køn –Bopæl
8
8 Fokusgruppe Sted –Care Design –Hjælpemidler Spørgeguide Skærmbilleder Gennemførsel –Styring –Bearbejdning Video Transskribering
9
9 Nyt segment De ældre brugere flere penge på humanitære organisationer Hvorfor? TV-2 nyheder d. 17 januar. Hvorfor? Schutz motivationsrelevans –Tid (fritid),ensomme –Penge –Livsfase, vil give penge tilbage til samfundet Stikprøve via ældresagen
10
10 Den ældre generation - De ældre defineret ud fra konkrete levevilkår (Anker Brink Lund s. 192 – berørt, uberørt) Indsæt model og placer de ældre i den. Problem med de ældre -IT-kompetencer
11
11 SWOT på analysen Hvad er styrker/svagheder, og hvad er truslen (hvad kan gå galt, altså det man skal være opmærksom på) og hvad er opportunity (mulighederne), hvilke positive ting kan man drage nytte af med denne undersøgelse. S: metodetriangulerer (dybde + bredde), sikrer intersubjektiviteten (fælles noter) W: Kvantitativt: hurtig implementeret spørgeskema, ukendt population, får ikke fat i utilfredse brugere, få respondenter. Ikke entydige spørgsmål, samt svarmulighed frem for multi choice single choice. Kvalitativt: Udvælger fra ITU – mere IT erfarne, får ikke fat i utilfredse brugere, O: Se perspektivering T:
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.