Side 1 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel 70 27 22 24 – Fax 70 27 22 25 – Enhver offentliggørelse af disse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Elevtilfredshedsundersøgelsen 2006 ESB-netværket Efteråret 2006.
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
© 2012 – Side 1 Mary Fondens Unge Tænketank Temperaturmåling December 2012.
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Status på opfølgning på trivselsundersøgelse
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg,
Dataindsamling og kildebearbejdning
Hvordan bruger de unge folkebiblioteket – fysisk og digitalt Adfærd, betydning, interesser & forventninger Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Analyse for Ældre Sagen:
Program Informationer χ2-test (chi-i-anden) Projekt 3
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Danskernes egen historie Rapporteringsmøde 1. Februar 2006
Kvantitative metoder
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Kristelig Arbejdsgiver- forening – Den Danske Model August 2012.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Sammenligning af to grupper – kapitel 7
Beboere med anden sproglig eller kulturel baggrund end dansk
Side 1. Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i efteråret 2003 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som.
SEO PÅ AU.
Musicon Hvad er på vej ?. 200 ungdomsboliger Rabalderparken – åbner maj 2012.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
Case.
Statistik 1 – Lektion 5 By, energi & miljø, forår 2010 v. Morten Skou Nicolaisen.
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Gennemført af YouGov for Bolius Omnibus – mandag uge 31.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Signifikanstest ved (en eller) to stikprøver
Danskernes viden om Blu-ray Udarbejdet af IUM april 2010.
Klimakommunikation - er vi gode nok? v/ Steffen Lüders, Mannow Mandag den 28. april 2008.
Indhold Kort om sundhedsprofilen Hvad kan man bruge sundhedsprofilen til? Udvalgte data Hvordan skal den læses? Kommunikationsstrategi 2.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
Statistik om kvindelige iværksættere - udviklingen
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
SFU Hillerød 2008 JULEMANDEN ER RØD!. SFU Hillerød 2008 Kvartaler med hvert politisk emne Teori del, praktisk del og afsluttende del Grupper med særlige.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation og dataproblemer 2. november 2004.
Resultater fra: Diskriminationsundersøgelsen blandt mennesker med psykisk sygdom Som et led i EN AF OS kampagnen er der gennemført en undersøgelse af oplevet.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Rejsekort Rejsekort undersøgelse blandt brugere af rejsekort 8. december 2015.
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
4B Analyse & Marketing A/S – 1 Borgerundersøgelse Randers Kommune Affaldshåndteringen Januar 2010.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Digitaliseringsstyrelsen
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Danmarks Biblioteksforening Opinionsmåling, juni 2014
Anvendt Statistik Lektion 6
Danmarks Biblioteksforening Opinionsmåling, juni 2014
Præsentationens transcript:

Side 1 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S Summary med grafer og kommentarer. En borgerundersøgelse omkring den nye bydel ’Musicon’ i Roskilde Kommune.

Side 2 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S I november-december måned 2008 har Roskilde Kommune gennemført en borgerundersøgelse omfattende de nye tiltag i bydelen Musicon. I undersøgelsen er der indsamlet data på følgende måder: Borgerne i Roskilde Kommunes borgerpanel er blevet spurgt Der har været indsamlet data via kommunens hjemmeside Projektet Musicon har uddelt spørgeskemaer i kommunen til dataindsamling Undersøgelsen er gennemført fordi kommunen ønsker at undersøge kendskabet og holdningerne til Musicon projektet, samt at undersøge, hvad borgernes holdning er til fremtidige aktiviteter for området: Hvad er den overordnede holdning til projektet hos borgerne? Er projektet en god ide for Roskilde Kommune? I alt har der været indsamlet data fra personer i Roskilde Kommune. 658 kvinder og 553 mænd.

Side 3 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S At dataindsamlingen til undersøgelsen har varieret fra forskellige datakilder gør undersøgelsen bred i indsamlingsfasen, uden dog at kunne gøre undersøgelsen repræsentativ. Talmaterialet i tabellerne er testet for signifikans, t-test, hvilket vil sige, at talmaterialet er testet for ’markante afvigelser’ fra det ’forventelige’ ved et konfidensinterval på 95%. Hvis fx ’A’ er vist i tabellerne som fodnote, så er resultatet i pågældende kolonne signifikant afvigende i forhold til kolonne A. At konfidensintervallet er valgt til 95% betyder, at hvis undersøgelsen gentages, så vil resultatet med 95% sandsynlighed ende med at blive det samme. Afvigelser fra denne teori fanges af testmetoden. På de efterfølgende sider er der udfærdiget grafer for de pågældende spørgsmål i undersøgelsen. I det efterfølgende tabelmateriale kan der på ’Netsummerne’ forekomme afrundinger på decimalerne. Dette giver derfor ikke umiddelbart altid den oplagte sum.

Side 4 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S I undersøgelsen er det 3 ud af 4 der med sikkerhed har hørt om Musiconprojektet inden denne borgerundersøgelse. Gruppen af borgere, år føler sig signifikant bedre orienteret om projektet end resten af aldersgrupperne gør. I denne aldersgruppe har 84% hørt om projektet inden denne borgerundersøgelse. I den yngste gruppe af borgere, 29 år eller yngre, er det 56% der tidligere har hørt projektet omtalt.

Side 5 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S Som det kan bemærkes i tabelmaterialet, så har dataindsamlingenmetoden betydning for kendskabet til Musicon. Desuden variere informationskilden afhængigt af aldersgruppen. De ældre aldersgrupper føler sig bedre informeret via aviser, og hvorimod, de yngre aldersgrupper føler sig bedre informeret via Musicons egen hjemmeside og også fx Facebook.

Side 6 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S I undersøgelsen er det under hver 10. der har en negativ eller en meget negativ holdning til Musicon projektet. I undersøgelsen ser det ud til, at mændene er mere ’negative’ end kvinderne er. Mindre afvigelser i forbindelse med dataindsamlingsmetoden.

Side 7 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S I undersøgelsen er den yngste aldersgruppe signifikant mere ’positive’ og ’meget positive’ over for, at Roskilde som by bliver kendt som en musisk og kreativ by. I tabelmaterialet er der krydset på, om respondenten har hørt om konceptet tidligere, spr. 1.

Side 8 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S

Side 9 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S Et rangordnet billede over hvilke bekymringer borgerne har i forbindelse med Musicon konceptet. Den ældste aldersgruppe, og gruppen af postale borgerpanelmedlemmer, er signifikant mere bekymret for at projektet bliver ’for dyrt’. Den yngste aldersgruppe er mest bekymret for at det bliver ’et byggerod’. I tabelmaterialet er der krydset på kendskabet til projektet på forhånd.

Side 10 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S Et rangordnet billede af hvad borgerne finder spændende ved Musicon projektet. Der er mindre signifikante afvigelser i datamaterialet. Fx er den yngre gruppe mere til, at der kommer ’små specialbutikker’ og ’grønne områder’ end de øvrige grupper er. Besvarelserne i spørgeskemaerne uddelt af Musicongruppen er signifikant mere til svaret, at ’kreative iværksættere får et sted at være’.

Side 11 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S Rangordnet forslag til hvordan der i Roskilde Kommune kan skabes opmærksomhed omkring det kommende Musicon projekt. I tabelmaterialet ses store signifikante forskelle, primært i forhold til hvilke medier de enkelte aldersgrupper benytter sig af.

Side 12 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S I undersøgelsen er der 67% af de adspurgte, som ikke kendte til mulighederne for at kunne lave aktiviteter i Musicon bydelen. Bedst informeret omkring mulighederne for aktiviteter, iflg. undersøgelsen, følte gruppen af borgere sig, der har besvaret de udleverede spørgeskemaer, eller gruppen af borgere der har besvaret undersøgelsen via roskilde.dk hjemmesiden.

Side 13 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S I undersøgelsen føler 78% af borgerne, at det er en god ide at blive inddraget i Musicon konceptet ved at deltage aktivt i forbindelse med aktiviteter. Den postale del af borgerpanelet mener dog signifikant mere, at det ikke er en god ide at deltage aktivt i arrangementer.

Side 14 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse resultater skal ske med tydelig kildehenvisning til Zapera.com A/S Undersøgelsen i hovedresultater... 3 ud af 4 Roskilde borgere har hørt om eller set til Musicon konceptet Langt størstedelen har hørt om Musicon projektet fra aviserne Langt størstedelen af borgerne er positive i deres holdning til Musicon Borgerne fremhæver, at man bør bygge videre på Roskildes traditioner inden for musik, for utraditionel byplanlægning, etc. Hver 3. borger i undersøgelsen fremhæver, at de mener det bliver ’dyrt for byen’ med Musicon Borgerne mener det positivt, at kreative iværksættere får et sted at være, at der kommer små specialbutikker og caféer, at der kommer åbne værksteder for kunstnere og at Danmarks Rockmuseum placeres i Roskilde Borgerne foreslår, at projektet skal omtales om markedsføres i lokalavisen, ved rundvisninger, med pjecer og ved kommunens og Musicons hjemmesider. En stor del foreslår ’Facebook’ som markedsføringssted for projektet. En meget stor del af borgerne har ikke været opmærksom på mulighederne for at lave aktiviteter i Musicon bydelen En mulighed kunne være at udskrive en idekonkurrence for området – fx som et temaemne til Roskilde Kommunens borgerpaneldeltagere? Den Robert Clausen Zapera