EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM Hold 1VRA – Gruppe 4 Linda Jensen Marius Ferstad Martin William Frederiksen Camilla Oppenhejm Sophie Løhde Jacobsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

Et stykke med sødt, surt og skørt... - botilbuddet Stefanshjemmet evaluerer deres udbytte af projekt Implementering af Teknologi (IAT) 2011.
Præsentation by ”Vestholdet” Andreas Kromphardt Carlsen
Breve og mails mvni-selandia.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Fremtidens Videoforbruger
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Tid Til Dansk Tid Til Dansk er et komplet dansksystem for klasse.
Højdevangens Skole Her er godt at lære
Ledelse i Praksis – 4. aften
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004 Maria B Maria M Frederik Rasmus Stina.
E-ressourcer i fælleskataloger Låner i et elektronisk spil kegler.
Sprog/billeder på Internettet
Computerens anatomi.
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Video Active Præsentation på Christianshavns Gymnasium 29. april 2009 Af: Kristian Damsbo Eriksen, DR Arkiv & Research.
Om feedback og tilbagemeldinger
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Det du kommer til at se og opleve i dag er en helt ny teknologi indenfor ernæring. Med denne teknologi er det muligt at opleve fordele allerede indenfor.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Kristus er opstanden! ”Efter sabbatten, da det gryede ad den første dag i ugen, kom Maria Magdalene og den anden Maria for at se til graven. Og se, der.
Vokse gennem venskab!.
P O R T R Æ T A F Ludvig Holberg. I N D H O L D S F O R T E G N E L S E Portræt af Ludvig Holberg Kapitel 1- Holbergs baggrund Kapitel 2 - Rejser Kapitel.
Lonnie Molin Nielsen1 HIMMELSKE REJSER ApS - Få en superoplevelse hos os!
Tid til ”jordbunds- undersøgelse”
Jeg ønsker at få mere ud af livet Jeg har taget en beslutning.
Læsegruppel ederen. Kursets ethos  Den ethos som kendetegner Læseforeningens aktiviteter er, at litteraturen kan blive genstand for menneskelig erkendelse,
Stigmatisering af pårørende Om respondenterne: 302 Besvarelser ud af 567 – 53% 79% Kvinder 62% Forældre til voksne børn 38 % Pårørende til personer med.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Internationalisering i Kolding Kommunes skolevæsen Et eksempel fra Vejstrup og Hejls Skoler – nu sammenlagt til Sjølund-Hejls Skole.
STJERNEN FORMÅL SITUATION MÅL TREND RESSOURCER TRADITION.
November 2014 Livets Ord "Hos dig er livets kilde" (Salme 36, 10)
Snak med din sidemand om dette et par min.
Om studer i udlandet v/ Glenn Kaiser 5. oktober 2011.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Vision Danmark aktiverer sin gæstfrihed under klimakonferencen.
Den gode historie Sådan finder vi på 24timer dagens historier ”Dét er en god historie!” Emma Gad for kommunikationsfolk.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Esperanto Kampagnen Der Øger Kendskabet Hos De Unge.
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
Uge 2-6 Senmoderne ungdomslitteratur.
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Universidad de Salamanca Facultad de Economía y Empresa.
Nota Nationalbibliotek NN Nila Korzen. Dagsorden Hvad er Nota og hvem kan blive brugere? Bøgerne Formaterne Særlige services Nærmeste fremtiden Kort introduktion.
E-læring, sprog og integration DGI byen 22. marts 2006 Mads Bo-Kristensen.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Formidling og informationsarkitektur Christina Mette Thorarinn.
Den koordinerede ungeindsats
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Med tegninger af Morten Grove OTS
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
Studielivet på økonomi 21. oktober. Agenda 1.MIG! 2.STUDIET! 3.DET SOCIALE LIV! 4.KARRIERE! 5.ADGANGSKRAV!
Giv begejstringen videre…
Præsentationens transcript:

EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM Hold 1VRA – Gruppe 4 Linda Jensen Marius Ferstad Martin William Frederiksen Camilla Oppenhejm Sophie Løhde Jacobsen Sine Plauborg Madsen

Pressemeddelelse Produktionsplan Receptionsanalyse Refleksioner & konklusion EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM

P R E S S E M E D D E L E L S E Rejs verden rundt – med verdens letteste sprog! Lær verdens letteste sprog og rejs verden rundt samtidig. Det er budskabet i den danske Esperanto-forenings seneste kampagne, som i disse dage bliver lanceret rundt om på ungdomsuddannelserne. For alle de mange kommende studenter til sommer får sabbat-året nu en helt ny dimension. Esperanto-foreningen rejser nemlig i disse dage rundt til landets ungdomsuddannelser for at rette fokus på de studerendes muligheder for at lære et helt nyt sprog, samtidig med at jordomrejsen endelig kan blive til virkelighed. Foreningen tilbyder de unge at lære sproget på rekordtid, og efterfølgende komme ud i verden og bo hos én eller flere af foreningens godt værter verden over. På den måde kan sabbat-året i udlandet kombineres med en sproglig og indlæringsmæssig udfordring og utallige oplevelser med nye venner. -Jeg stiftede første gang bekendtskab med Esperanto-foreningen i forbindelse med min jordomrejse efter gymnasiet. Jeg lærte lyn hurtigt sproget, og rejste efterfølgende rundt i verden, hvor jeg boede hos foreningens værtsfamilier. Esperanto har givet mig en masse oplevelser for livet og samtidig sparede jeg alle udgifterne til ophold på jordomrejsen, siger Trine Jensen, 20 år, Frederiksberg Esperanto-sproget er det letteste sprog i verden at lære, grundlæggende bygger det kun på 16 grundregler, hvor eksempelvis engelsk har over og dertilhørende undtagelser. Dvs. 200 timer esperanto svarer til timers engelsk undervisning. Yderligere information: Bent Jensenius, kontaktperson Kbh, tlf –

Fakta: I Danmark findes der ml esperantister Esperanto tales i mere end 100 lande Sproget indeholder kun 16 grundregler – det læses som det skribes! Esperanto er baseret på latin Sproget kan læres som selvstudium på internet eller cd-rom, på aftenskole, brevkursus eller i foreningen. Der findes mellem bøger på esperanto, både skøn- og faglitteratur Sproget er anerkendt mange steder inden for Europa, ligesom der undervises i sproget på flere af de europæiske universiteter

Målgruppe Medie Den gode historie EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM

Udformning Synlighed Lancering EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM

Vidensniveauet generelt for lavt Fokuseret på en for bred målgruppe Tidligere materialer har været for tungt brugsbestemt vidensformidling EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM Informationsproblem

Formål & Effekt Personlig indgang til esperanto Hæve vidensniveauet Budskab EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM

Medie Appellere specifikt til målgruppen Plakat belyser muligheder Flyeren gør det muligt at søge mere information EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM

Udformning Farver Billeder Tekst EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM

Receptionsanalysen Hvorfor denne analyse Hvem interviewede vi Plakat & Flyer EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM

Refleksioner Tilpasse produktet til målgruppen Plakat – effektfuld udformning Flyer – informativ EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM

Rejsen frem for sproget – effektfuldt Opfattelsesproblem Sprog et større salgsargument Indsnævret målgruppe EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM

Budskabet gik igennem Muligheden for at rejse med esperanto Videreformidling – rejs med venner Usikkerhedsmoment – to respondenter EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM

Konklusion Svært at indsnævre målgruppen Informationsopfattelsen ændredes gennem rejsen Interessen og vidensniveauet om esperanto er blevet større EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM