KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kredsen i centrum En gennemgang af din kreds!. Kredsen i centrum, intro • Undersøgelsen består af 6 emner med 2-3 underemner • Vi diskuterer et underemne.
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Er det ikke noget i klassen?
Strategisk planlægning
Prioritering.
Unge Hjælper Unge. Projektmål Fastholde elever. Mindske frafaldet med 7,4%
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Indsamlingsmetoder.
Arbejdspladsudvikling
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
FDF.dk/landslejr. Indledning •Struktur og planlægning –Hvad skal holdlederen overveje inden lejren –Hvad er holdlederens rolle på lejren •Alle skal trives.
Talentinternat modul 3..
Kredsens udviklingsplan del 2
Forældremøde Ellepilen 11. April Hvem er vi?
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Fortæl om din seneste succes i klasseværelset. Hvordan påvirker fraværet de klasser, du underviser?
Relationer – børn og voksne
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Lindegårdsskolens forældre samarbejde Forslag til Skolebestyrelsen den 11. oktober 2006 den 11. oktober 2006.
Deltagelse og fastholdelse i et skole- og ungdomskulturelt perspektiv på erhvervsuddannelserne Peder Hjort-Madsen, Center for Ungdomsforskning, Aalborg.
Intern kommunikation PR og presse
Relationer – Omgangstone
Relationer – børn imellem
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Hvad siger medarbejderne?
Omgangstone og kollegialitet
Vis mig værdien v. arbejdsmarkedschef i Viborg Kommune Jette Lorenzen
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Qeqertarsuup Atuarfia
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Styr på Sundheden Projekt Styr på Sundheden Baggrund: erfaringer fra SpS pilotprojekt Hovedprojekt 4 år – 20 skoler i 20 kommuner Følgeprojekt 2 år – 6.
KREDSEN I CENTRUM Forenkling. ENKELT OG OVERSKUELIGT Grundlæggende konflikt mellem tid til familie og tid til FDF Vi skal gøre FDF-hverdagen enkel og.
Leder-seminar d november 2014 Hornstrup Kursuscenter.
Vandpolo seminar 18. september Velkommen Formålet med i dag er: –at I alle tænker over, hvordan vi udvikler dansk vandpolo I den rigtige retning.
Fællesskab og relAtioner i fdf
Interaktivt event for unge og voksne. Mekanismer i global handel gøres levende.
4.lektion: Hypoteser og evaluering 4 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Danmark i verden” baseret på kapitel 2 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
Kredsens udviklingsplan Del 2. Strategi og manøvrer - Er vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
SWOT Analyse Styrker Svagheder Muligheder Trusler Potential
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
SPEJDERNES LEJR 2012 Ildsjæle - rundt om lejren. Spejdernes Lejr 2012 HVEM OG HVOR MANGE Hvem: De spejderkorps i Danmark Forventet deltagere på lejren.
Tag ansvar! …for din egen udvikling. Gamle Ove Sagt på en anden måde: Ambitioner Indsats Hvis I har ambitioner om at blive verdensmestre, må I også levere.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Børn og voksnes rettigheder.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
Tilgang 2: Få fat i forældrene Mange børn får (mere eller mindre) blide puf hjemmefra for at komme til FDF. Typisk har børnene store oplevelser, når de.
Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,
Landslejr 2016 HVAD er en landslejr? HVOR afholdes landslejren? HVEM kan deltage på landslejren? HVORNÅR skal vi på landslejr? HVORDAN forberedes børnene.
I Skolebestyrelsen har vi blandt meget andet arbejdet med sundhedspolitik. I forlængelse af dette arbejde, besluttede vi at sløjfe kakaomælken og har i.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
FDF landslejr 2011 Vi skal med!.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.

Vidensbaseret praksis i botilbud
UDVIKLINGSPLAN FOR GORM
BADMINTON Netværksmøde foråret
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

KREDSEN I CENTRUM Ambitioner

HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte udgangspunkt i traditioner (Vi gør det endnu bedre end sidste år!)

DET KAN VÆRE EN GOD IDÉ, AT… udarbejde en udviklingsplan/vision for kredsen have en kontinuerlig plan for, hvad børnene lærer i de forskellige klasser have store lejre og/eller fælles projekter at se frem til

GRUPPEARBEJDE Overvej, hvilke af de tre foregående punkter der fungerer godt hos jer Hvor vil I have gavn af en aktiv indsats? Hvori skal indsatsen bestå?

OPFØLGNING PÅ GRUPPEARBEJDET Skriv hvert indsats område op og prioter dem Hvem er tovholder for, at indsatsen bliver gjort og inden hvornår?

DET HANDLER OM, AT… sætte sig mål, der kan indfries, men som kræver lidt ekstra af alle sætte sig mål, som kan spejles i andre (Groft sagt; Vi skal være bedre end de andre )