A dfærd K ontakt T rivsel på Katrinebjergskolen. AKT Lovgivning Visitation på Katrinebjergskolen AKT- hvad er det -Konkrete eksempler Spørgsmål.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Advertisements

Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Læring i bevægelse - hvorfor?
Klub- og Frit netværket i MDI Debatoplæg d. 13. november 2013.
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Trivselsgrupper for forældre
Et væksthus for børn og voksne
kultur, indvandring og det danske uddannelsessystem
Lærerprofessionen.
Kladde til informationsdias
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældremøde X årgang.
DANS OG DANNELSE ULLA GAD.
Projektarbejde En praksishistorie.
- fortsat midt i en flekstid?
Lovgivning og etik i forhold til unge og deres retsstilling
Lærerprofessionen - en definition.
Trivsel på Bregnbjergskolen
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Folkeskolen, forældrene og deres børn! 
Konference: Sproget skaber virkeligheder, Foreningen for 2-sprogede småbørns vilkår, Vejle den 20. marts 2012 ”Når alle er forskellige er ingen anderledes”
SKOLE – HJEM samarbejde
Hvem er vi?. En ganske almindelig folkeskole i Halsnæs Kommune, der ligger i et socialt belastet område 480 elever fra Bh-klasse til 10. Klasse Vi er.
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
- Hvad kan I forvente som forældre?
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Ressourcecenteret Specialreform 2.0: Oprettelse af ressourcecentre på alle folkeskoler i København Mål: At styrke tidlig indsats og bedre inklusion Sikre.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Kontaktforældremøde 23. april 2007
Folkebiblioteket i folkeskolen Nedslag i gode eksempler….. Se mere på db.dk/folkeskoledb.dk/folkeskole Michel Steen-Hansen db.dkdb.dk Danmarks Biblioteksforening.
DANS OG DANNELSE ULLA GAD. ”Jeg elsker at danse kantede bevægelser, men cirkler er kedelige.” Jakob, 1. klasse.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
Skolereformen og ”FUF”
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Lærerprofessionen.
Velkommen til forældremøde
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Læreruddann elsen Det tværprofessionelle element – 2013 Casper Hindkjær (141327) Stinne Jensen (141729) Helle Hartmann (141752)
Inklusion ”Hvad skal der til for at det lykkes?”
Skolens Ansvar Skolen skal:  Tage vare på eleverne, så forældre trygt kan overlade deres børn til skolen  Reagere, hvis elever holder fri uden skolelederens.
Kildeskolen Kildeskolens struktur. Skolens formål skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø danne grupper af en størrelse som præges af mangfoldighed.
Hvilket arbejde udfører AKT-læreren
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Kursus for kontaktforældre
Konfliktforebyggelse
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
AKT på Dybbøl Skolen.
Formål Struktur/organisering Fysiske rammer Indhold/pædagogik/læringssyn Samarbejdspartnere Handleplan.
De seks bedste billeder fra gruppen
Læreruddannelsen Silkeborg
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Fleksible fællesskaber
Almen Didaktik Indhold og form
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
Didaktiske planlægningsmodeller
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

A dfærd K ontakt T rivsel på Katrinebjergskolen

AKT Lovgivning Visitation på Katrinebjergskolen AKT- hvad er det -Konkrete eksempler Spørgsmål

AKT -hvad er det AKT sætter fokus på sociale processer Støtte for enkelte børn Støtte for grupper Sparring (Samarbejde om undervisning relateret til sociale problemstillinger, observation) Hjælp til udredning Konfliktløsning Mobning

Lovgivning § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til videre uddannelse og giver dem lyst til at lære mere……………………………… fremmer den enkelte elevs alsidige udvikling. Stk. 3. Folkeskolen skal forberede eleverne til deltagelse, medansvar, rettigheder og pligter i et samfund med frihed og folkestyre. § 5, stk. 6, 2. pkt »Der skal i fornødent omfang gives supplerende undervisning eller anden faglig støtte til elever, som af anden grund har behov for støtte.« § 18. Undervisningens tilrettelæggelse, herunder valg af undervisnings- og arbejdsformer, metoder, undervisningsmidler og stofudvælgelse, skal i alle fag leve op til folkeskolens formål, mål for fag samt emner og varieres, så den svarer til den enkelte elevs behov og forudsætninger.

Inklusion AKT ( Søren, Miam) Inklusionsvejledning ( Mikael, Lonni) Elevmægling ( Lonni, Søren) Fagligt støttecenter ( Mariann, Annette, Miam) Tosprogsundervisning (Ulla)

Visitation på Katrinebjergskolen Den formelle vej –specialcenterråd Den uformelle- ved mere akutte problemstillinger, ved konfliktløsninger, ved sparring

Konkret eksempel 1 Elev på specialcenterråd Scenarie kunne være- Møde med lærerteam Elevsamtaler Observation/ Intervention Barnets ressourcer. Forældresamtaler / kontakt Målopstillelse Evaluering og opfølgning

Konkret eksempel 2 Konflikter i børnegruppe Samtaler med lærer / forældre Samtaler med elever- enkeltvis / i grupper Hvad går godt, scalaspørgsmål( dreng / pige relationer, netværk, trivsel, grupperinger i klassen), Hvad kan ændres ( fysiske rammer) Forumteater Samtaler i klassen- opstilling af mål Klassens tid

Respekt for den enkelte En grundlæggende tro på at alle gør deres bedste Konvertere en given problemstilling til en færdighed man mangler at lære Stille spørgsmål, Lytte, opsummere, katalysator