SIMULATIONER OG COMPUTERSPIL 15.09.14 BO KAMPMANN WALTHER.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
Hjerterum og opsøgende funktion
Svend Gønge-skolens værdier...
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
EN SAMTALE OM VOLD I NÆRE RELATIONER
Kompetenceområde 1 • Får folk til at spille sammen • Motiverer og inspirerer folk til at gøre deres bedste • Viser tillid til, at folk kan løse opgaven.
Ivar Ravn, Direktør Planteproduktion Hvorfor spille med, når vi nu er så sure?
Børnemiljøvurdering 2013 Trinitatis Menigheds Børnehus
Når to mennesker gør det samme… …og så alligevel ikke.
Preben Brandt Psykiater, dr.med.
Real Kompetence Vurdering
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Forædremøde den
Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring
Er mit barn klar til skolestart ?
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
I NABOSKABET.DK Børn og Unge. Naboskab i forskellige højder  Integration og sammenhængskraft i boligområdet handler ikke kun.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
Jeg støtter barnet ved:
Indsats i forbindelse med en alvorlig akut hændelse
Sprogtilegnelse d Ida Marie Holm.
Den lille forskel - der gør så stor forskel Kære familie og venner Selvom I alle kender til Daniels diagnose, så ved vi at det kan være svært helt at forstå.
Lav din egen bog LAD BØRNENE KLIPPE OG HÆFTE.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Sociologi – Individ og samfund
Tilfredshedsundersøgelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Videreudvikling af ide 2&2
En befriet fange Romerbrevet kapitel 5-8.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
’Seriøse’ computerspil Spil der ikke er ligegyldige – en udfordring til spil-definitionerne.
Vejledning – udfordringer og sårbarheder Ungdommens Uddannelsesvejlednings Årskonference Mads Hermansen, professor, dr. pæd. Nordic School of Public Health.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
Lagoni SFO Skoleåret 2014/2015.  Vi er et aktivt hus med nærværende voksne og vi vægter børnene har en god eftermiddag i samværet med deres kammerater.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Regelaften Hulspilsregler 4 hurtige spørgsmål
Mandag d. 27/8  Bo er syg, der er ingen vikar.  Børnene bruger vores nye fysiske rammer rigtig godt, de 3 lokaler på 200 gangen bliver indrettet så der.
Nu nærmer foråret sig. Som bedsteforælder skal man selvfølgelig have børnebørnene med i ZOO.
Den digitale Leg Oplæg Teknologi er alt det, der er opfundet efter du blev født…
0.årgang 2012/ årgangs struktur - Hverdagen på 0.årgang.
What is a game - 1 Bo Kampmann Walther Simulationer og computerspil –
5 gode grunde til at tænke seriøst over computerspil: Bred målgruppe: 5-75 år og kønsforskelle Øget afstand mellem udviklere og brugere Teknologisk udvikling.
Nærvær og engagement som brændstof for læring - og hvordan Kulturtjenesten medvirker til at skabe kvalitet og udvikling.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Game of Thrones Aktuel Mediebrug Bo Kampmann Walther FS2014.
JONAS FRYKMAN. SKOLE IKKE-SKOLE JONAS FRYKMAN: OM AT GØRE EN FORSKEL, DER GØR EN FORSKEL; DEN MODERNE SKOLENS FRAVÆR AF TRANSPARENS FRIHED TVANG.
SPIL OG VOLD - HVAD VAR EGENTLIG SPØRGSMÅLET? Jonas Heide Smith Center for Computerspilforskning IT-Universitetet i København SPILFORSKNING.DK
Mere bevægelse i hverdagen
U6+U8 totalhåndbold - Nu Totalhåndbold – fri opdækning efter tilbageløb. Kampbold: Trial/Trio soft str. 0 (minibold) Max 7 spillere pr. hold Opdeling i.
 H står for  U står for  L står for  E står for  N står for  HUMOR  UDELIV  LEG  EMPATI  NÆRVÆR.
Simulation Simulation og computerspil Bo Kampmann Walther.
Animationen laves i PowerPoint. Her er indsat 2 billeder.
Grønne områder og aktiviteter
Stress En folkesygdom?.
KVALITET I SAMSPIL OG LÆREPROCESSER I DAGTILBUD Oplæg v/ Maybritt Larsson Institutionsleder Barnets Hus-Amerikavej.
Robusthed. ”I stedet for at bruge alle ressourcerne på at forhindre folk i at falde i floden og drukne, er det bedre at give dem mulighederne for at lære.
Medborgerskab på Korsager Skole SMTTE Status: (før projektet gik i gang) Gælder for både elever, forældre og personale. – Manglende sammenhængskraft på.
Drop Opdragelsen – lederskab uden krænkelser
Etik.
Når hørenedsættelse begrænser menneskers deltagelse i samfundet
Se mere om L21 ansøgning på
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
Spiludvikling.
Personalemøde – opfølgning på MTU
Bogens titel: ”Okay!”. Uge 19 til uge 25, 2018
Præsentationens transcript:

SIMULATIONER OG COMPUTERSPIL BO KAMPMANN WALTHER

”LEG” Materiel TING Ontologisk VÆREN Epistemologisk ERFARING Psykologisk MODUS (indstilling ”playfullness”)

LEG ER APPROPRIERENDE Okkuperende Voldelig Kontraktuel Redefinerende Omskabende

LEG ER KONTEKSTUEL Grænseløs Men alligevel lokationsbestemt

MAGISK CIRKEL

MANGE OVERSKRIDELSER

IKKE-LEGEN I LEG V L > V

LEG Først og fremmest er leg en tilstand, hvor det gælder om at være nærværende. Det er derfor, ba ̊ de børn og voksne aktivt opsøger leg, for herinde i legens magiske cirkel er der ba ̊ de selvforglemmelse og fokus pa ̊, at det er vitalt at »kunne« sin rolle. Man skal tage det dybt alvorligt, at man er cowboy, indianer eller nabodræber med maskin- gevær. Man tager altsa ̊ sig selv seriøst for at kunne tage »sig selv« seriøst.

SPIL Når man spiller, bygger man så at sige et lag ovenpå legen. Og det er mennesker langt bedre til end aber. Det er stadig vitalt at være nærvæ- rende, men nu handler det mindst lige så meget om fremdrift. Leg er en tilstand, spil er en udvikling.

LEG-SPIL

FRA LEG TIL SPIL

REGLER I LAG

øvelser