2 StorylinepunktNøglespørgsmålAktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Børnehuset Troldehøj Kreativitet i leg og bevægelse som udviklings potentiale. Helle Rømer.
Advertisements

Program: fredag Leg, læring og læreplaner v/ Elisabeth Folker
Mellemtrin EMU.
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
KIE-modellen på museum
Undervisning med Storyjumper
Arbejdspladsudvikling
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
At bygge bro mellem teori, erfaring og læring
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
100 år er gået… Tag på historiejagt og lyt til fortællinger
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkatotek og biografier frem og genopfrisker.
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,
Kriminalitet og analyse
Værkoplysninger: Til venstre: Niels Lergaard
Lav en familie I skal nu i gang med at skabe en familie
Å.
HISTORIEN OM DE 4 LYS.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Her står Mina Gilia Saber og Zaira Kousar Mina er væk.
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Skru op for lyden og læn dig tilbage
Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Praksisforløb i grundskolen klasse Billedkunst som uddannelses- og dannelsesfag Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 21. april 2010 v/
Læring i et vejledningsperspektiv
Den strategiske forretningsplan – hvordan
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
Inquiry Based Science Education - IBSE
- En model til at sætte flere vinkler på en tekst
1.
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Et mærkeligt skib.
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
MEDLEMSTILGANG – hvordan? NØRRE-SNEDE ROTARY KLUB
Rundkørsler omkring Skive en visuel ekskursion. Borgen.
Skuffespørgsmål Ordene: ”Hvad, hvordan og hvorfor” bør være det første ord i hovedparten af vores spørgsmål: Handling / Begivenhed: Hvad (er der sket?)
Velkommen Teknologi historie – 2. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: De tre niveauer 3. At arbejde Begrebsorienteret™ 4. Lektier 5.
Derfor skal der være sammenhæng og overensstemmelse mellem de fire liv –Familielivet Er normalt basen i den enkeltes liv –Arbejdslivet Er blevet sværere.
Gør-det-selv Pakkekalender.
Skriv jeres egen novelle!
Produktion af musikvideoer 8. årgang, dansk, CA, AD, KU, KK Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Uffe Sørensen – Projektleder – LærIT.dk. Hvorfor alt det besvær med mobiltelefoner? Skolen skal afspejle den virkelighed, som eleverne deltager i. Vi.
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
StorylinepunktNøglespørgsmålAktiviteter GenopfriskningHvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek og biografier frem og genopfrisker.
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
Hvordan vi beskytter vores børn. ADHD – Ukoncentreret – Impulsiv – Hyperaktiv  ADD – Ukoncentreret – Distræt – Inaktiv.
Kim Larsen Guðrún Gróa. Han selv Han hedder Kim Melius Flyvholm Larsen Han er born 23. oktober 1945 I København.
EVALUERING AF LÆREPLANER REGNBUEN Kulturelle udtryksformer og værdier.
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
DESIGN. GeometriskOrganisk FORMSPROG FUNKTIONELT DESIGN.
Lav en fugle-folde-bog
Byg et hus Storyline.
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek og biografier frem og genopfrisker.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Skriv jeres overvejelser på en flipover og hæng den op i lokalet.
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Bænkebidere Et forløb for 2. klasse.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Føj gerne andre emner til, hvis de synes mere relevante for dig.
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

2 StorylinepunktNøglespørgsmålAktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier, collagerog huset frem og genopfrisker med hinanden hvem familien er og hvor de bor.

3 StorylinepunktNøglespørgsmålAktiviteter Hvem er familien og hvor bor den? Personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier, collager, huset hænges op og stilles frem i familier præsenteres for

4 StorylinepunktNøglespørgsmålAktiviteter De fire liv Familieliv Fritidsliv Arbejdsliv Samfundsliv Hvad er der sket i familien i løbet af det sidste år? Eleverne noterer stikord til hvad deres person har oplevet i det foregående år. Gruppen afstemmer så det passer sammen.

5 StorylinepunktNøglespørgsmålAktiviteter StormenHvad skete der, da taget blæste af En dag blev det voldsomt stormvejr, så slemt at taget blæste af huset… Grupperne digter selv historien, som skrives og tegnes. Der tales om handlings- forløb: Hvad skete der først? - Hvad skete der sidst? - Hvad skete der indimellem? Start med at tegne tre billeder. Det midterste kan evt. udbygges til flere.