Qeqqata Kommunia Elevprofiler og restgrupper. Hvad er en elevprofil?  En elevprofil er en meget bred og generel vurdering af elevens karakterer i fag,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Advertisements

Overgangen til ungdomsuddannelse – analyser for Skolerådets Formandskab og planlagte analyser i WP 4 Work in progress møde maj 2011.
Statistik om afgangselever 2011 Dialogmøde om uddannelse.
Elevernes faglige resultater • Et spørgsmål om social baggrund • Samt individuelle forskelle i evner, motivation mv. • Og et beskedent, men signifikant,
Møde for bygdeskoleledere i Qaasuitsup Kommunea Ilulissat den november 2011 Midtvejsevalueringen.
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
kultur, indvandring og det danske uddannelsessystem
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Social mobilitet er bremset op
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
Opgaven jeg fik stillet
Forældremøde 8.klasse.
Bytte   PowerPoint  .
Kompetenceevaluering Forelæser: Hanne Kathrine Krogstrup
Studiekompetencegivende eksamen
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qaasuitsup Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Uddannelsesparathed - hvad er det
UU-Vestegnen Vognporten Albertslund Tlf
”Vi når målet – men hvordan?”
Overvejelser om institutionsstrukturen i Region Midtjylland Styrelseschef Lars Mortensen Institutionsstyrelsen, Undervisningsministeriet.
Hvad kræver det? Parat til erhvervsuddannelse. Parat til… Erhvervsuddannelser? En konkret erhvervsuddannelse? Grundforløb? En bestemt indgang? En konkret.
Hvad er uddannelsesparathed, og hvordan kan man vurdere paratheden?
Forældremøde 7. klasse.
UU vejleder Lene Skovgaard.
Qeqertarsuup Atuarfia
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
UTA- Årshjul. Optag på ungdomsuddannelserne 11. September 2013.
Vejledning Alle skal have en uddannelse (95 %) Flere elever skal vælge erhvervsuddannelse Mål med udskoling: Eleverne klar til at træffe valg Ansvar:
FORMÅL med Garudas profilværktøjer er:
KVALITETSSIKRET IKV OG RKV I REGION MIDTJYLLAND IKV konsulentseminar, Silkeborg 20. september 2013Ulla Nistrup1.
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Qaasuitsup Kommunia Elevprofiler og restgrupper. Hvad er en elevprofil?  En elevprofil er en meget bred og generel vurdering af elevens karakterer i.
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qeqqata Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Siden sidst fra Departement for Erhverv, Råstoffer og Arbejdsmarked Vejlederkonference Tirsdag den 18. november 2014.
Opsøgende vejledning Uddannelsesvejleder Tina Chapman.
Overdragelse af Naturfagsprøven November Punkter Prøvebekendtgørelsen for Trekronerskolen Vores prøveoplæg Afvikling Erfaringer.
Uddannelse til elever med særlige kompetencer - en perspektivering set ”udefra” Slutkonference i Projekt ”Kan og Vil” 21. september 2009, Vartov, København.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Masterplan for infrastruktur Region Midtjylland Give en status for hvordan infrastrukturen ser ud i dag, Redegøre for de udfordringer, vi står overfor,
Obligatorisk selvvalgt opgave
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Statistik for geografer
Uddannelsesudfordringer efter globaliseringsrapporten og velfærdsforliget Paneldrøftelse i Danmarks Vejlederforening d. 30. januar 2007 v/ Per B. Christensen,
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommune Kujalleq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
95%- målsætningen og kommunerne Konference for vejlederne på erhvervsskolerne d. 8. maj i Odense v/ Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør i Næstved.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Kommuneqarfik Sermersooq Elevprofiler og restgrupper.
Vejledning og undervisning UUV har som forsøg undervist i 6 moduler udviklet til Uddannelse og Job. I alt 46 lektioner, heraf fire lektioner som forlagt.
Uddannelse – dit barns fremtid
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Forebyggelse af uddannelsesstop efter folkeskolen Restgruppeproblematik Meeqqat atuarfianiit ilinniagaqalernissamik qulakkeerinninneq. Elever fordelt på.
19. januar 2015 Sammenhængskraft - fra udskoling til ungdomsuddannelse.
Seminar om efterværn i Ilulissat november 2010 vedr. Piareesarfiit i Grønland v/ Marie Pedersen u Den lokale erhvervsskole, daværende STI,
Grønlandske efterskoleelever Langt de fleste elever har et godt efterskole ophold i Danmark Det er en stor hjælp for senere uddannelsesforløb at de har.
UU-Vestegnen Kongsholmcentret Vognporten Albertslund Tlf Facebook Albertslund * Ballerup * Glostrup * Høje-Taastrup.
Samarbejdet mellem efterskoler og UU Tvangsægteskab eller kærlighed… …...eller registreret partnerskab??
Århus Efterskole 21/
FA-mik misilitsitsisarnerit FA prøver
Nyt fra Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling
Centrenes opgaver og ansvar ift. de unges uddannelsesparathed
UU – Uddannelsesstatistik
EGU – hvad virker? EGU – et godt redskab til inklusion af unge til
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Fra folkeskole til faglært - Erhvervsuddannelser til Fremtiden
Reformer af erhvervsuddannelserne i et historisk perspektiv
Præsentationens transcript:

Qeqqata Kommunia Elevprofiler og restgrupper

Hvad er en elevprofil?  En elevprofil er en meget bred og generel vurdering af elevens karakterer i fag, som der er aflagt prøve i.  En elev kan opnå gode og dårlige karakterer side om side.  Der kan være store variationer fra fag til fag.

Elevprofilerne giver overblik  Ved en bred betragtning hen over fagene opnås en samlet vurdering af elevernes faglige og boglige evner  Der fokuseres ikke enkeltfag  Profilerne danner overblik over den mangfoldighed af færdigheder, som eleverne udviser  Men elevprofilen siger ikke noget om elevernes standpunkt i enkelte fag

Profiltyper  Der arbejdes her med 3 profiltyper:  Den ”stærke” elev  Den ”gode” elev  Den ”svage” elev

Beskrivelse af den ”stærke” elev  ”Stærke” elever er de elever, hvor 30 % eller flere af deres karakterer ligger på B (10) eller A (12)  Bemærk, at GGS- skalaen anvendes

Beskrivelse af den ”gode” elev  ”Gode” elever er de elever, hvor 50 % eller flere af deres karakterer ligger mellem E (2) og C (7) (begge karakterer inklusive).

Beskrivelse af den ”svage” elev  ”Svage” elever er de elever, hvor 50 % eller flere af deres karakterer er på FX (0) eller derunder.

Karakterdatabasen  Inerisaavik har alle elevers prøvekarakterer i karakterdatabasen  Ud fra karakterdatabasen er alle elever på de enkelte prøveskoler sorteret i de 3 profiler: ”stærke”, ”gode” og ”svage” elever  Herefter er de fordelt på drenge og piger – ligeledes i 3 profiler  Ligeledes kan der vises et samlet kommuneresultat på profilerne og et resultat for hver by inkl. bygder

Status for elever i uddannelsesforløbet  Eleverne status med hensyn til uddannelse er sporet via tilgængelige dataregistre  Efterskolelever i Grønland og Danmark  Uddannelsesstøtteregistret (fx GU mm, erhvervsuddannelser)  Tilbage bliver en restgruppe  Eleverne kan være på Piareersarfik  Eller kan have job, heltids eller deltids  Eller andet

Elevprofiler samlet for Qeqqata Kommunia AntalProcentAkkumuleretLandsgennem snit ”Stærke”1510,2 22,5 ”Gode”11276,786,968,0 ”Svage”1813,1100,09,5 Total145100

Elevprofiler fordelt på drenge og piger PigerDrengeI alt ”Stærke”9615 ”Gode” ”Svage”9918 Total

Elevprofiler fordelt på status i uddannelsesforløb Efterskole (GRL) Efterskole (DK) Studie- forberedende Uddannelser Erhvervs faglige uddannelser Rest- gruppe I alt ”Stærke” ”Gode” ”Svage” Total Procent af i alt 6,013,012,03,066,0100

Restgruppen på hver prøveskole  For at få et billede af restgruppen på hver skole skal den fordeles på følgende statuskoder:  1 Anden uddannelsesmæssig aktivitet  2 Lønnet heltidsbeskæftigelse  3 Lønnet deltidsbeskæftigelse  4 Ikke i beskæftigelse  5 Sygdom/graviditet  6 Andet  7 Ej oplyst

Restgrupperne i procent fordelt på byer  Maniitsoq56,1%  Sisimiut63,5%

Spørgsmål til gruppearbejde  Er skolelederen tilfreds med restgruppens størrelse på skolen?  Fungerer skolevejledningen om erhvervsvalg optimalt?  Hvordan kan der sættes nye mål for at nedbringe restgruppen?  Hvordan nås de nye mål?