Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis fritidsmodul fra kl på alle skoledage ( v/ SFO – leder Sven Hansen) Praktiske eksempler v/ bh. kl. leder Tina M. Nielsen, 1.kl. lærer Ann Christina Harritsø samt afd. leder Finn T.Thomsen, B&U- huset, Lundergård
Med udgangspunkt i …. En god sammenhæng i dagen Udnyttelse og inddragelse af områdets fysiske rammer Et unikt tilbud for Vestbyens børn fra (0)/ 6 år -18 år
Dagens forløb FOSKOLEFOFT 6.15 / / 16.45
Det betalte fritidsmodul Morgenmodul fra kl Fritidsmodul fra kl – Ferie modul ( alle ikke – skoledage fra )
Morgenmodul Sted: Lundergårdskolen ( SFY- området) Tidspunkt: 6.15 til kl Skolen åbner dagligt kl.7.45 for de børn, som ikke er tilmeldt morgentilbuddet. Skolen starter kl Der serveres morgenmad til kl Personale: Fast morgenåbner samt pædagoger fra LGS
Eftermiddagsmodul Tidspunkt Fredag lukkes kl Sted: og 1. årgang: Lundergårdskolen ( SFY –området) 2. 2.og 3. årgang: Lille Lundergård Personale: Pædagoger og lærere fra LGS Fast vikarkorps fra B & Unge huset
Ferie / ikke skoledage 0.-3.årgang: Lille Lundergård Fælles ferieordning m/ Bagterp/ Muldbjerg/Holmegård – B&U- Lundergård Med B& U - huset
FRITIDSTILBUD pr. 1/ Indhold: Mål- og indhold Børnetal – og tilmeldte pr.15/8 Årshjul, kvartal og ugeplan Fysiske rammer Alders og niveau deling ( 0-1. årgang) og (2-3 årg.)
MÅL- &MÅL & INDHOLDSBESKRIVELSE Vi giver børnene muligheder for at afprøve / få kendskab til foreninger / tilbud i Vestbyen / Hjørring Det enkelte barn indføres i den danske kultur, blandt andet gennem arbejde med traditioner og årets gang. Vi giver mulighed for fri leg og børnene, gerne med hjælp fra de voksne, skaber til - og fravalg af kammerater
HVEM, HVORNÅR og HVOR?? For tilmeldte børn i 0- 3 klasse På alle skoledage i tidsrummet ( ) Som udgangspunkt på skolen (0. og 1.kl) samt lille Lundergård (2. og 3. årg.) Andre lokalliter i området.
Medarbejdere Pædagoger Lærere Eksterne f. eks musikskole, idrætsledere, mv Øvrige *Der vil være 10 interne medarbejdere dagligt
Antal tilmeldte børn pr. 15/8 Samlet antal 223/270: 0. klasse: 80/85 1.klasse: 47/57 2. klasse: 66/80 3. klasse: 40/64
Organisation og fordeling af børnene Samlet antal: 0. klasse:1. klasse:2. klasse:3. klasse:
ÅRSHJUL 14/15 Der udarbejdes års- og kvartals hjul Måneds og dagsplan Forældreinformation ( Elektronisk registrering m.v) Årshjul 11/8 - 10/10 20/ /12 5/1 -28/3 7/4 – 26/4
Faste emner og temaer i året 14/15 Aktiviteter Traditioner Musik og teater Frivillig Undervisning ( betalt) Natur & teknik Sport, leg & bevægelse Kreative værksteder Samarbejde m/ foreninger mm AndetLEG IT film og leg
Perioden 11/8 -10/10 Her vægter vi følgende: At gøre de nye 0. klasse børn vant til skolen samt kendskab til børn og medarbejdere At gøre alle børn/ forældre – OG personale vant til ”al det nye” Opstart og introduktion af diverse efterårstilbud ( Musikskole/ Sport i LIUF) mm
Forældreinformation Forældrene tilmelder/ afmelder sig kvartalsvis Forældrene modtager en plan hvert kvartal Informationsmøder Nogle aktiviteter er ”skal” aktiviteter, primært 0. og 1 klasse’ Tilbud m valg til børnene… ( MÅSKE MED HJÆLP FRA FORÆLDRENE). Primært 2. – og 3. klasse Diverse beskeder samt yderligere info styres elektronisk.
0. ÅRGANG ( 11/8 -10/10) Aktiviteter
0. Årg: Vi skal… Evt. besøg af kommende 0.kl / børn og forældre Information -generelt Plan for opstarten i ”fritidstilbuddet” Opstartsmøde ( evt. med 1. klasse) Intro i tabulex
1. klasse: Vi skal….. Almen information Evt. forældreinfomøde Intro i tabulex
2. klasse: Vi skal….. Besøgsture på Lille Lundergård Forældremøde på Gården – før eller efter ferien?? Intro i Tabulex
3. klasse: Vi skal… Evt. besøgs ture til B&U –Lundergård Intro i brugen af Tabulex Informationsmøder m/ forældrene Planlægning med B &Unge – huset ”Brugerundersøgelse”!!!!!!! ( tidspunkt for afhentning/ tilmelding/ andet)
Samarbejde med B & Unge Huset Gennemgang af timeforbrug morgen- mv Lave prognose for ekstra timeforbrug Hvad gør vi med 3. kl.??? Besøg – intro – forældremøde, hvornår og hvordan? Møde med øvrige områdeledere/ SFO- ledere i Bagterp, Holmegård og Muldbjerg distriktet