Børns udvikling Tamim harise.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sådan holder kroppen balancen
Advertisements

FORÆLDREGRUPPE - som en del af behandlingen
Kompetenceafklaring af børnene
Velkommen til 3 ugers kursus
Den 16.august 2010 Regionsgården
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Skoleparat LINDEHUSET - FORANDRINGSTEORIEN 2013
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Typiske forhold for børn med anden etnisk baggrund
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
TALENT-DK: Inspirationsmøde
Efter forarbejdet og dagen i dag er målet, at I skal kunne:
Sæt pennen på papiret Skriv de årsager til uro hos spædbarnet ved brystet, som falder jer ind…. Uro ved brystet s kan skyldes…
Børn og Smerter Visualisering & smertehåndtering Udvidet familiekursus, d. 6. marts 2010 Susanne Gjersing & Charlotte Jensen
Skoleparathed.
Et barns relationer og fællesskabets betydning ”At være udenfor”
Afdelingsleder Pia Kofoed Jacobsen
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Er mit barn klar til skolestart ?
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Specialpædagogisk massage
Forældremøde X årgang.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Måltidet – lyst og fællesskab
Sprogtilegnelse d Ida Marie Holm.
Sygdomme En lille husker.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Opgaver om omsorgssvigt
Velkommen. Psykoedukation... betyder undervisning (om psykisk sygdom). Film Dias Spørgsmål og svar Opgaver Varighed: 1 time.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Og hjemmearbejde. Er forældrehjælp altid god hjælp? Hvordan ser og oplever barnet verden? Hvilke små forklaringer og hjælpemidler kan synliggøre matematikken?
Tema 5 Hverdagsliv i familien
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Robusthed Læge Poul Lundgaard Bak
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
Robusthed Læge Poul Lundgaard Bak
Zellervidenskabsteori 4. sem. F 05, Wittgenstein 1 Opsamling: bevidsthed, meningskonstitution, forståelse, kommunikation omverden: ting/rum/tid g1 g2 sanse.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Freud Drømmetydning Gruppe 14. Hvilken status og funktion har drømmen i forbindelse med tydningen? ”Jeg må hævde, at drømmen virkelig har en betydning,
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Nyfødte børn Nyfødte børn ammes normalt og får føde på den måde
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
Relations kompetencer
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Børn i familier med alkoholproblemer Pia Baumgarten Alkoholkoordinator / Afd. for sundhedsfremme og forebyggelse,
BØRNELINIEN Definition på kompetente børn og unge med særlige behov.
Hvordan vi beskytter vores børn. ADHD – Ukoncentreret – Impulsiv – Hyperaktiv  ADD – Ukoncentreret – Distræt – Inaktiv.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Børn og seksualitet Fuglevængets børnehus Børn skal udvikle deres seksualitet på en naturlig og sund måde gennem deres nysgerrighed Det er vigtigt, at.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Dynamisk system teori - model
+DIG. AKTØRER OG SYSTEMER DER HAR INDFLYDELSE PÅ ENSOMHED BLANDT BØRN & UNGE Det enkelte barn Objektive livsbetingelser Familie Sociale normer og værdier.
A RBEJDSMILJØ OG BØRNS SELVHJULPETHED GÅR HÅND I HÅND Læring for børnene i Stjernestunderne Opmærksomhed på eget arbejdsmiljø De fysiske rammer og brug.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
INSPIRIUS John Mejlgren Camilla Mejlgren. INSPIRIUS John Mejlgren Camilla Mejlgren.
Program Kom til stede Siden sidst Kropssprog og kommunikation teori ”Lie to me” Opvarmning Øvelse Pause Pausetræning Opvarmning – stift/ledeløst, store.
Grænser.
Robusthed.dk Værktøjer til livet.
Bevægelse og læring Jeg hører det – jeg glemmer det
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
RELATIONS KOMPETENCE SOM LEDELSESGREB I BØRNEFORTÆLLINGEN
Præsentationens transcript:

Børns udvikling Tamim harise

Indledning Spædbarns kropstilstand ved fødslen. Et barns udvikling fra 0-1 år. Et barns hjerne udvikling fra 0-6 år. Et barns social udvikling fra 0-6 år.

Spædbarns krops tilstand. Et spædbarns sanser efter fødslen er meget stærke derfor skal vi passe på !! Som forældre skal vi hjælpe spædbarnet med at føle sig levende !!

Et barns udvikling fra 0-1 år dreje hovedet bevidst i retning af noget interessant.. lade sig trække op i siddende og/eller stående stilling. forsøge at gribe om genstande. have opdaget sine hænder . være fascineret af f.eks. viftende gardiner eller flakkende stearinlys. udstøde bevidste lyde.

Et barns psykiske udvikling. Som barn bliver man meget opmærksom på 3 ting : Det barnet ser. Det barnet høre. Det barnet føler. Som forældre/ pædagoger skal vi passe på hvad barnet lære.

Barnets sociale udvikling Barnet udvikler sig social konstant. Barnet lære at kommunikere med andre mennesker .