TURISMEN ANNO 2012. VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for Nordjylland
Advertisements

Fokusgruppe Hvad er en fokusgruppe?
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Undersøgelsesdesign – et eksempel
”Digitalisering & Lokalebooking ”
Rejse og transportmønstre samt - samt opfattelser hos turist- og transporterhvervet af transportvilkårene Dialogmøde, Kulturhuset FREM 21. maj 2013.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Hvordan bruger de unge folkebiblioteket – fysisk og digitalt Adfærd, betydning, interesser & forventninger Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Afsætning 2012.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Video Active Præsentation på Christianshavns Gymnasium 29. april 2009 Af: Kristian Damsbo Eriksen, DR Arkiv & Research.
Udviklingstendenser indenfor turismen – globalt og lokalt
Oplevelses Booking Alle Fyns turistoplevelser samlet i én butik Oplevfyn.dk Vi giver vores gæster mulighed for at planlægge, booke og købe en komplet ferie.
Danskernes brug af nyhedsmedier 2013
Danskernes egen historie Rapporteringsmøde 1. Februar 2006
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
Kundeanalyse 2014.
FOA © TNS Dato: April 2013 Projekt: FOA Evaluering af kommunalreformen April 2013.
Beboere med anden sproglig eller kulturel baggrund end dansk
Øget samarbejde mellem kultur og turisme v. Lars Erik Jønsson, VisitDenmark Kulturseminar, Bymose Hegn 31. August 2011.
DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013.
Hvordan afgør vi væsentlighed? Kursus: ‘Væsentlighed’ og miljøvurdering Miljøvurderingsdag 2012.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
Møde Internationalt Udvalg d. 4. maj 2006 Dansk/Tysk Interreg samarbejde & Østersøen.
Hvem vinder årets mesterskab i Superligaen i fodbold? NORSTAT Danmark A/S Uge 10 og 12, marts 2006.
Opsamling og afrunding på konferencen “Den gode genoptræning” Landstingssalen, 22. september 2008 NB: Pga manglende tid blev hele oplægget ikke præsenteret.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Solceller – Paradigme Gate 21 – okt Solarplan Aps Processen mod Paradigmet Paradigmets anvendelse i en kommune 3 eksempler gennemført af Solarplan.
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
Administrative medarbejdere i DSB - hvem er de? - hvilke behov? v. Benedicte Due, Usability specialist hos DSB IT Temadag om personas Infinit 2. maj 2012.
København, den 1. maj 2006 Konverterings- gevinster og tillægsbelåning 2005 Seniorkonsulent Simon Bjerremann Jensen.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Program Erfagruppen d. 2. februar Velkommen og introduktion til ”moodygrafen” Forbrugerstyrelsen tegner deres ”moodygraf” Interview.
… og hvordan vil DIRA gøre alt det?? DIRA hi[15] koncept Med en massiv satsning på hi[15] agter DIRA at opnå: -Flere udstillere blandt DIRAs medlemmer.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
Uddannelse med perspektiv FREDERICIA GYMNASIUM FREDERICIA GYMNASIUM 24. oktober oktober 2011.
Kæledyr koster Ann Lehmann Erichsen, forbrugerøkonom.
FREMTIDENS CAMPINGPLADS Et samarbejde mellem Videncenter for Kystturisme, Campingrådet, VisitDenmark og Aalborg Universitet.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Rejsekort Rejsekort undersøgelse blandt brugere af rejsekort 8. december 2015.
HESTENE I LYSETS LAND - synliggørelse af Vendsyssel som hesteland nr. 1 i DK.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts
PUNKTMÅLING, OKTOBER LANDBRUG & FØDEVARER - KYLLING MARTS 2015.
Fri Software i apparater – Fokus tilbage på forbrugeren Ole Tange CBS november 2007.
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
CBS / Webpol Webpol Omnibus – September ’14
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
BrancheIndexTM Bank 2016.
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Markedsanalyse for LSC
Fra anledning til udvikling
Føj gerne andre emner til, hvis de synes mere relevante for dig.
Blev udført i perioden fra den 27. august til den 6. september. 1
Præsentationens transcript:

TURISMEN ANNO 2012

VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark. Få afdækket deres adfærd og præferencer – gerne få inddelt gæsterne i segmenter. Denne kortlægning skal anvendes i strategifasen og tilmed som brugbar viden for os alle. FASE 2 – INTERN ANALYSE – Formål: Mange af jer inddrages i denne analyseproces – en 360 gr. måling. Her er det jeres viden, opfattelse og holdning i forhold til en Sønderjysk destination, der kommer i fokus.

RESEARCH SET-UP Databehandling Resultaterne er vejede, så de passer med demografiske variable på køn, alder, region og uddannelse i hhv. Danmark og Tyskland Interview længde Den gennemsnitlige interview længde var 13 minutter på telefon og 7 minutter online Projektteam Undersøgelsen blev gennemført af TNS Gallup i Danmark med Synne Nygård, Senior Research Executive, som projektansvarlig Underleverandør TNS Infratest var underleverandør på feltarbejdet i Tyskland Metode Den anvendte metode var online interview i Danmark og telefoninterview i Tyskland. Interviewperiode Januar 2013 Målgruppe M/K i alder 18+ år i Danmark og Tyskland (Schleswig- Holstein, Hamburg, Niedersachsen, Bremen, og Mecklenburg-Vorpommern) Sample størrelse Sample størrelsen bestod af interview i Danmark og 500 interview i Tyskland

HOVEDDESTINATIONEN VAR….

HVOR LÆNGE BLEV DE….

DEN PRIMÆRE OVERNATNINGSFORM VAR…

DE REJSTE MED….

OG DE HAR TIDLIGERE VÆRET PÅ FERIE I SØNDERJYLLAND…

DE REJSTE I MÅNEDERNE…..

OG DE FORBINDER EN REJSE TIL SØNDERJYLLAND MED….

DET VIGTIGSTE FOR DE DANSKE TURISTER ER…

DET VIGTIGSTE FOR DE TYSKE TURISTER…

HVOR TILFREDSE ER DE DANSKE TURISTER MED……

HVOR TILFREDSE ER DE TYSKE TURISTER MED…..

VIGTIGE EGENSKABER VED FERIE…

SERVICES VÆGTES HØJT AF DE TYSKE TURISTER….

HVAD OPLEVER DE PÅ REJSEN?

HVAD VAR AFGØRENDE FOR AT DE VALGTE SØNDERJYLLAND?

INFORMATIONSKILDER DE BRUGE FOR AT PLANLÆGGE REJSEN…..

HAR DU EN MOBILTELEFON/SMARTPHONE, SOM DU PERSONLIGT BENYTTER?

OG DE BENYTTEDE DERES SMARTPHONE TIL FØLGENDE I DERES FERIE?

ALT I ALT ER TURISTERNE TILFREDSE

OG DE VIL ANBEFALE SØNDERJYLLAND…

HVAD KUNNE DE TÆNKE SIG I FREMTIDEN?

VIDEN VI KAN TAGE MED HJEM I DAG…. Turisterne forbinder en rejse til Sønderjylland med Afslapning, Historie og ”At komme væk fra hverdagen” Det er loyale turister, der gerne kommer igen og igen Service og det gode værtskab er afgørende for en god rejseoplevelse og der sættes høje krav - specielt af tyskerne Erfaringer, anbefalinger(DE), grænsehandel(DK) og nettet(DE) er afgørende faktorer for at vælge Sønderjylland som feriemål Mere end 50% af tyskerne mener kulturarv og lokalhistorie er vigtige egenskaber for ferien – men kun 13% har kendskab til Sønderjysk historie Synlighed via nettet – portaler, søgninger, hjemmesider mm. – sikrer at I betragtes/overvejes allerede i planlægningsfasen Ca. 50% anvender smartphones på rejsen - Apps, GPS og mobilnet Rejsepakker, weekendsophold og temarejser har specielt interesse blandt de tyske turister Det kan være en fordel at markedsføre attraktioner og oplevelser som en helhed og krydre disse med Sønderjylland positive egenskaber