Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Caseoplæg om Facebook.
Advertisements

Hjælp der er en journalist i røret
LinkedIn Intro.
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
John.M.Nielsen Metode & Co.
Indsamlingsmetoder.
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Rehabilitering Brønderslev Kommune
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Fra Det Kriminalpræventive Råd og TrygFonden
Hvor der er fokus på klimaet.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Kommunikation / it.
Mindre grimt, tak.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder LOKK.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
Min identitet af Julie 10.A Udseende Jeg har langt lyst og lidt krøllet hår. er lav. blå øjne.
En køn pige inviterede en ung mand med hjem, -tog ham med ind i soveværelset, og foreslog straks at de skulle prøve at gøre det i stilling 69…...
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Lisa Falk ØNH Sønderborg
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
Informationsteknologi B-A, HHX, 2005,
7 Årgang Langmarkskolen
En kvalitativ undersøgelse af effekten af personlige efteruddannelsesbesøg Aase Nissen Thorkil Thorsen.
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Snak med din sidemand om dette et par min.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Bibliotek.dk For seniorer. Bibliotek.dk Hvad kan jeg bruge det til? Søge Finde Bestille.
Forstærkningssystemer i institutionsarbejdet V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
Mødet med kursisten - motivation og barrierer 24. Februar 2014.
MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Vi tænker, før du handler. Forbrugernes dilemma Claus Jørgensen Seniorrådgiver Miljø & Samfundsansvar
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
Akutplejefamilier i Københavns Kommune v. konsulent Lene Christiansen
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Sociale historier – et pædagogisk værktøj
C PRØVEN I FYSIK/KEMI 2016 Prøveform A. Formalia om prøven Eleverne kan gå op enkeltvis eller i grupper på 2-3 elever (2 er mest hensigtsmæssigt) Inden.
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Læring gennem registrering og indberetning
(s. 1) Præcise udbud giver bedre tilbud og færre konflikter
(Firmanavn) marketingplan
Best practice i sociale medier
Metoden fælles beslutningstagning
Hvem har magten over brugen og efterspørgslen?
Mit valg - PowerPoint 1. ”Sofie går i 9. klasse, og hun er meget usikker på, hvad hun skal vælge. Sofie synes, det er svært, og hun tænker meget på,
- og hvordan du undgår dem…
Kosmetik- og hygiejnebranchens syn på den brugerrettede kommunikation
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Er din virksomhed en hobby med indbygget job i
Præsentationens transcript:

Informations- kampagne om unødvendig kemi

Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia  Svare på spørgsmål  i dag eller efterfølgende  Alt sendes ud efterfølgende

Grundpræmis  Når kemikalier udgør en risiko for mennesker, bliver de forbudt.  Men, vi ved ikke præcis, hvordan alle forskellige kombinationer af produkter/kemikalier kan påvirke sundhed og miljø.  Derfor er der fordele at hente – for sundhed og miljøet – ved at minimere den samlede udsættelse for kemikalier.

Målgruppe  Ønske om at vælge så lav alder som muligt, men med ansvar for ”driften” af et hjem – hvor mange af overvejelserne om kemikalier finder sted. Derfor:  Unge, der er flyttet hjemmefra og er ved at etablere et hjem med tilhørende vaner og forbrug. Målgruppens alder bliver derfor ca år  Der skal tales til begge køn.

Den positive vinkel  Kampagnen må ikke skræmme eller være løftet pegefinger  Fokus på den positive vinkel, den ”gode gevinst”.  Det er vigtigt, at den signalerer ”hen mod noget godt” i stedet for ”væk fra noget farligt”.  Gerne humor, glimt i øjet

Viden og debat  Fokus på valgmuligheder, ikke ”rigtig” og ”forkert” adfærd  Kampagnen skal have to ”ben” – oplysning/bevidstgørelse og debatskabelse.

Viden  Kampagnen bør formidle, hvordan der er en sammenhæng mellem kemikaliers skadevirkning og mængder.  Fokus på både sundhed og miljø.  Hvilke redskaber og værktøjer man kan bruge?  Produkter er ikke myndighedsgodkendt – sikkerheden er virksomhedernes ansvar  Hvis produkterne anvendes til et andet formål end det, de er beregnet til, kan det være problematisk.

Debat  Starte debat om, hvornår noget anses for nødvendigt eller unødvendigt  Få målgruppen til at tage stilling til, hvad der passer ind i deres værdigrundlag og deres liv.  Find inspiration i statements – gør det tankevækkende  Få den enkelte til at tage stilling

Handlingsanvisende  Sådan kan du gøre hvis:  du kun vil gøre lidt  du er parat til at rykke lidt mere  du gerne vil gå hele vejen og være helt ”ren”  Især vigtigt at anvise i ”midtergruppen” – budskabet at du også kan gøre en forskel med små skridt og uden store afsavn (ud fra at de, der allerede er meget bevidste har vi nået/har ikke behov for at nå)

Om kampagnens form  TV spots  PR  Min reserveret til medieindrykning (kan også til dels omfatte PR)  Brug af sociale medier  Tænk kampagnen social

Målgruppen i fokus  Målgruppeanalyse  Gennem hvilke medier skal de nås?  Hvordan får vi dem i tale?  Hvordan motiveres de?  Hvornår skal vi lægge hovedindsatsen?

Formalia  Konditionsmæssige tilbud  husk at tjekke, at alt er med  Præsentationsmøder  husk at give besked

 Spørgsmål?