Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Lisa Falk ØNH Sønderborg

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Lisa Falk ØNH Sønderborg"— Præsentationens transcript:

1 Lisa Falk ØNH Sønderborg

2 Lisa Falk ØNH Sønderborg

3 Lisa Falk ØNH Sønderborg

4 PATIENTTILFREDSHEDS UNDERSØGELSE
OPERATIONS-ANÆSTESIAFDELINGEN SØNDERBORG SYGEHUS Lisa Falk ØNH Sønderborg

5 HVORFOR??? INDFØRELSE AF DEN DANSKE KVALITETSMODEL ÅR 2007
EVALUERING OG KVALITETSVURDERING AF PLEJEN SYNLIGGØRELSE AF OPERATIONSSYGEPLEJEN PR FOR DEN ENKELTE AFDELING I REGIONEN Lisa Falk ØNH Sønderborg

6 PROJEKTGRUPPE HANNE STECHER - OPERATIONSSYGEPLEJERSKE - PROJEKTANSVARLIG METTE HAMMAR - ANÆSTESISYGEPLEJERSKE KARIN HANSEN - SOCIAL-OG SUNDHEDSASS. ØNH LISA FALK - OPERATIONSSYGEPLEJERSKE ØNH Lisa Falk ØNH Sønderborg

7 FORMÅL: AT SYNLIGGØRE HVOR TILFREDSE PATIENTERNE
ER MED DEN GIVNE PLEJE PÅ OPERATIONS-/ OG ANÆSTESIAFDELINGEN, MED FOCUS PÅ MILJØ OG VENTETID Lisa Falk ØNH Sønderborg

8 MÅL 90% AF PATIENTERNE ER TILFREDSE MED DEN GIVNE PLEJE PÅ OPERATIONS- OG ANÆSTESIAFDELINGEN Lisa Falk ØNH Sønderborg

9 MÅLGRUPPE PATIENTGRUNDLAG UDVALGT VED STIKPRØVER FRA: GYNÆKOLOGI
PARENKYMKIRURGI UROLOGI ORTOPÆDKIRURGI ØRE-NÆSE-HALS Lisa Falk ØNH Sønderborg

10 HYPOTESER Patienten oplever medicin givet før operationen som beroligende Det er vigtigt for patienten at være orienteret om, hvornår han/hun vil blive hentet til operation. Patienten oplever ventetiden uden for operationsstuen som problematisk Patienten er ikke interesseret i, at personalet præsenterer sig – de kan alligevel ikke huske hvem vi er Patienten oplever utryghed ved at blive spurgt om det samme flere gange Lisa Falk ØNH Sønderborg

11 Patienten ønsker at lytte til musik på operationsstuen
Patienten vil have glæde af at få tilsendt skriftlig materiale om, hvad der sker når de er på operationsafdelingen Patienten ønsker at lytte til musik på operationsstuen Det betyder meget for patienten med en god stemning på operationsstuen Det er vigtigt for patienten at være med i samtalerne på operationsstuen Patienterne føler sig generet af støjen på operationsstuen Patienten ønsker at hilse på lægen lige inden operationen Lisa Falk ØNH Sønderborg

12 INKLUSIONSKRITERIER ELEKTIVE PATIENTER >18 ÅR IKKE DEMENTE
DANSKTALENDE (UDEN TOLK) Lisa Falk ØNH Sønderborg

13 DATA ØNH PATIENTFORDELING ( N = 61 ) MÆND 34 KVINDER 27
Lisa Falk ØNH Sønderborg

14 ALDERSFORDELING Lisa Falk ØNH Sønderborg

15 BEDØVELSE Lisa Falk ØNH Sønderborg

16 GIK PATIENTEN HJEM SAMME DAG.
Lisa Falk ØNH Sønderborg

17 TIDLIGERE OPERERET Lisa Falk ØNH Sønderborg

18 PRÆMEDICINERING Lisa Falk ØNH Sønderborg

19 VIRKNINGEN AF PRÆMEDICIN
Lisa Falk ØNH Sønderborg

20 INFORMATION OM AFHENTNING TIL OPERATION
Lisa Falk ØNH Sønderborg

21 VAR DET VIGTIGT AT VIDE HVORNÅR DE BLEV AFHENTET TIL OPERATION
Lisa Falk ØNH Sønderborg

22 TILFREDS MED MODTAGELSE PÅ OPERATIONSAFDELINGEN
ZZZZZZZZ DE TO STAKLER SOV Lisa Falk ØNH Sønderborg

23 HVORDAN OPLEVEDE DE VENTETIDEN UDENFOR OPERATIONSSTUEN, INDEN DE BLEV MODTAGET AF PERSONALET
Lisa Falk ØNH Sønderborg

24 MULIGT AT KOMME I KONTAKT MED PERSONALET I VENTETIDEN UDEN FOR OPERATIONSSTUEN
Lisa Falk ØNH Sønderborg

25 HVORDAN VILLE DE FORETRÆKKE AT PERSONALET PRÆSENTEREDE SIG
Lisa Falk ØNH Sønderborg

26 HVORDAN BØR PERSONALET PRÆSENTERE SIG
Lisa Falk ØNH Sønderborg

27 ”CPR-nr har før forhindret fejloperationer i familien”
OPLEVEDE DE UTRYGHED VED AT BLIVE SPURGT OM DET SAMME FLERE GANGE (F.EKS NAVN, CPR-NR) ”CPR-nr har før forhindret fejloperationer i familien” Lisa Falk ØNH Sønderborg

28 BLEV DE FORKLARET HVORFOR SAMME SPØRGSMÅL BLEV STILLET FLERE GANGE
Lisa Falk ØNH Sønderborg

29 TILFREDS MED INFORMATION PÅ OPERATIONSSTUEN
”Alle var meget grundige – vigtigt for en kylling som mig” Lisa Falk ØNH Sønderborg

30 VIGTIGT MED SKRIFTLIG INFORMATION OM F
VIGTIGT MED SKRIFTLIG INFORMATION OM F.EKS HVAD DET BETYDER FOR MIG AT HAVE FÅET LAGT ET DRÆN ”Ville gerne have vidst jeg skulle bruge 300 engangslommetørklæder da jeg kom hjem” Lisa Falk ØNH Sønderborg

31 HVIS DER VAR MUSIK PÅ STUEN, HVORDAN FØLTES DET
”Fri mig for det, personalet kender næppe min musiksmag” Lisa Falk ØNH Sønderborg

32 ER TILBUD OM MUSIK VIGTIGT
”Ikke ved fuld narkose” Lisa Falk ØNH Sønderborg

33 OPTRÅDTE PERSONALET PROFESSIONELT / VELFORBEREDT
Lisa Falk ØNH Sønderborg

34 UDVISTE PERSONALET OMSORG FOR DEM
Lisa Falk ØNH Sønderborg

35 VAR DER AFSLAPPET STEMNING PÅ OPERATIONSSTUEN
”I mit tilfælde var god humor med til at sænke mit blodtryk” Lisa Falk ØNH Sønderborg

36 VIGTIGT FOR DEM, AT DER VAR EN AFSLAPPET STEMNING PÅ OPERATIONSSTUEN
”Ja men folk skal være koncentreret om opgaven” Lisa Falk ØNH Sønderborg

37 BLEV DER “SNAKKET HEN OVER HOVEDET” PÅ DEM
”Ja, men så spurgte jeg og fik straks et venligt svar” Lisa Falk ØNH Sønderborg

38 VAR DET VIGTIGT FOR DEM, AT VÆRE MED I SAMTALERNE
”Ja hvis jeg havde kunnet høre noget” Lisa Falk ØNH Sønderborg

39 GENERET AF STØJEN PÅ OPERATIONSSTUEN
”Der var ingen støj, alt var roligt og afslappet” Lisa Falk ØNH Sønderborg

40 TALTE DE MED OPERATØREN INDEN OPERATIONEN
”Ville gerne have hilst på lægen – det savnede jeg meget” Lisa Falk ØNH Sønderborg

41 VILLE DE ØNSKE AT HILSE PÅ OPERATØREN LIGE FØR OPERATIONEN
”Han ringede til afdelingen efter operationen, det var rart” ”Talt med lægen tidligere” Lisa Falk ØNH Sønderborg

42 ”Dejligt at få varme tæpper over sig”
SØRGEDE PERSONALET PÅ OPERATIONSSTUEN FOR, AT DE BLEV LAGT GODT TILRETTE I SENGEN ”Dejligt at få varme tæpper over sig” Lisa Falk ØNH Sønderborg

43 EN BEDRE HÅRKLIPNING (ØRE-OP) NOGET MERE VARME PÅ OPVÅGNINGEN
HVAD KUNNE HAVE GJORT DERES OPHOLD PÅ OPERATIONSAFDELINGEN TIL EN BEDRE OPLEVELSE? EN BEDRE HÅRKLIPNING (ØRE-OP) NOGET MERE VARME PÅ OPVÅGNINGEN LIDT FORVIRRENDE MED ALLE DE MENNESKER, DER KOM OG TALTE MED MIG KARAKTER 13 DET ER EN FORNØJELSE PÅ SØNDERBORG SYGEHUS Lisa Falk ØNH Sønderborg

44 DIAGNOSER Lisa Falk ØNH Sønderborg


Download ppt "Lisa Falk ØNH Sønderborg"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google