Pædagogisk Center på Randersgades Skole

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældreorientering Skolereformen.
Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Nåede vi målet? podcasts Evaluering - eleverne • 1. Giver det at podcaste boganmeldelser eleverne mere lyst til at læse bøger? – a. Samlet set.
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Elevens læringsuge for Hovedforløbet PV MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Kl. 8.15– ¾ timers blok inkl. 15 min. pause Kl. 8.15– ¾ timers blok.
Struktur Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 08:
Læsning..
Et væksthus for børn og voksne
R UGVÆNGETS SKOLE - F REMTIDENS SKOLE ! Helhedsskole – et udviklingsskoleprojekt 2012/13.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Skolereformen Overordnede mål:
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
Støttet af • Projektet set fra CFU – mål og rammer • Projektet set fra skolens side • Best practice eksempler • Nåede vi målet –formidling.
Skolereform august 2014………………
Dyssegårdsskolens kommende organisering
Skolebestyrelsens bud på "Fremtidens skole " på Lemtorpskolen 10
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Videndeling og ledelse
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Skolereformen på Søndersøskolen
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Hhx – Handelsgymnasium Htx – Teknisk gymnasium
Inspiration til faglig læsning i danskundervisningen på ElevIntra
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Folkeskolereformen - generel information
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Skoledagen indskolingen Dagen Understøttende undervisning (UsU) lektion lektion Pause lektion.
D-klasserne på Borupgårdskolen.
Forældremøde 2/ Information om forårets valg til skolebestyrelsen 2.Evaluering af tiltag til forbedret kommunikation på skoleintra 3.Status på implementering.
Brædstrup skole Skolens handleplan for læsning
Folkeskolereform Version 1.0
6 år med JPCK og hvad så nu? Annette Eickhardt marts 2011.
Faglig fordybelse i indskolingen
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Undersøgelsens omfang
Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen.
Folkeskolereformen på vores skole
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
 Erfaring er med inklusion og rummelighed  Fremtidens udfordringer.
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
Forældremøde Sortedamskolen 2013/14
Nyhedsside i eReolens app til iPhone og iPad Læs nyheder fra eReolens redaktion.
Decentral Studievejledning Hvem er vi? Hvad laver vi? Hvor er vi?
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Karin Hansen Lærer i Præstø siden 1998 Undervist 1. – 7. kl. Linjefag: dansk (musik) Klasselærer på 3. årgang Havde inkluderet elev sidste år Har inkluderet.
Klassefighten 2012 En kollektiv læsedyst Varde Bibliotek, 2012.
Nye bøger på PLC Sammensat Materiale Musik. Nye bøger på PLC Musik Indskoling Bog + CD.
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
Orienteringsaften på Byhøjskolen tirsdag den 2. februar 2015 kl. 17.
Bogkassen Michael Tillgaard 2/3 skoleleder 1/3 lærer
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Klik på siderne og siderne skifter. Skolen råder over et velfungerende bibliotek, hvor eleverne i frikvartererne kan låne til hjemlån. Biblioteket er.
Skolebiblioteket Materialer Undervisning Informationer Oplevelser Viden Kultur Vejledning mv.
13. April 2005 Fit for bits? Digitalisering af kommunikation og videndeling kræver mere end et netstik Gitte Wührnfeldt, Center for Informatik Udannelses-
SkoleIntras værktøjer til arbejdet med læseforståelse
Preben Egebo Jagttegns lærer Nyjæger koordinator
ELEVINTRA På Skoleintratræf Hvad skal vi nå? Bruge Elevintra til at: Differentiere Dokumentere Evaluere Ved hjælp af billeder, lyd og tekst.
Dagens program – ugens program
læse- skrivevanskeligheder
Ideer til indretning Flere ”Hyggekroge” Mere åbent og lyst
i Gåsehudsparken D 31. oktober 16-21
i Gåsehudsparken D. 31. oktober kl
Præsentationens transcript:

Pædagogisk Center på Randersgades Skole

Hvordan bruger vi Pæd.Centeret? Udlån inkl. CFU Biblioteksorientering Vejledning i udlån It-vejledning og kurser Boganmeldelser Lektiecafe (man.-tors.) Elevråd Læsevenner Læsemåned Div. læsetiltag herunder Orla-prisen. Gruppearbejde Elevintra – indtastning af læsekontrakt, lektier etc.

Åbningstider og dækning af Pæd.Centeret Åbent fra kl. 8.00-14.10 hver dag 13 lektioner m. bib.dækning heri inkluderet 4 lektioner med it-vejledning. Børn kan selv komme og låne, hvis der ikke er en pæd.centermedarbejder til stede

It-vejledning Alle klasser tilbydes kurser i: Brugen af UniLogin Brugen af OPAC og SkoDA Generel søgning på Internettet Microsoft Officepakken Smartboard Skoleporten inkl. elevintra Lærere og teams tilbydes: Kurser og vejledning i div. it-aktiviteter (se ovenfor) Udformning og implementering af skolens IKT-handleplan

Boganmeldelser Elever anmelder på skift skøn- eller faglitterære bøger. Eleverne anmelder en bog for klassen sammen med en bibliotekar. Klassen stiller bagefter spørgsmål og evaluerer. Specielt indskolingen gør brug af denne service.

Læsevenner En klasse fra mellemtrinnet mødes med en klasse fra indskolingen mødes ugentligt for at læse sammen. Der er i særlig grad fokus på oplæsning, afkodning samt tekstforståelse.

Læselyst Elever på mellemtrinnet læser 20 min. hver dag hele februar og marts Den mest læsende klasse udloddes en vandrepokal

Individuelt arbejde Elever og lærere kan modtage vejledning i: Skriftlige konkurrencer Projektopgave Valg af eksamens tekster Brug af div. computerprogrammer og databaser Materialevalg