LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Søgning efter en fil Du vil finde et Word dokument som du ikke kan huske hvor du har placeret men du kan huske et af ordene i dokumentet Du får dette.
Advertisements

Caseoplæg om Facebook.
Hvis du søger nogen, der vil gøre hvad som helst for at glæde dig ...
SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
LinkedIn Intro.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Internet til alvor og sjov
Sociale Medier Booster bundlinjen AF Bjarke Larsen.
Sprog/billeder på Internettet
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Fremtidens markedsføringsplatform
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
Challenges in Web Search Engines • Spam • Content Quality • Quality Evaluation • Web Conventions • Duplicate Hosts • Vaguely-Structured Data.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Temamøde Succesfuld webshop og markedsføring Silkeborg Iværksættercenter 9. september 2010.
Problematisk anvendelse af for journalist Hans Eckermann  Journalist Hans Eckermann fra Gladsaxe Bladet.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
MARTS 2013 NATIONAL BENCHMARKUNDERSØGELSE RESULTATER OG ANBEFALINGER BEDRE BIBLIOTEKER 2013 NATIONALE RESULTATER Alternative title slide.
SEO PÅ AU.
Mini TYPO3 kursus - Arts.
Min første søgning Hvad gør du, hvis du ikke finder bogen på hylden ?
Avanceret søgning i Google
Research & Innovation Gruppe 2 Morten Tobias Gammelgaard Darlene Andreasen Nick Becker Damm David Pambuena Kristiansen.
 ” kunsten og videnskaben at designe hjemmesider, der hjælper brugerne med at træffe beslutninger, som resulterer i ønskværdige handlinger ” (Andrew Chak)
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
Filer Hvordan søges der efter en Word-fil = med et dokument. eller en billed-fil Sommer.
(Klik med musen – så lærer du noget om materialesøgning)
”Sociale medier i jobsøgningen”
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
Reklame & Markedsføring
MEDIESTRATEGI OVERSIGT: Facebook Website Trykte medier Viraler
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
© due & partners Tilmelding FrameldingLykkedes ikke Lykkedes Template 3: Tilmelding på website Sammenhængen mellem de 4 websider.
 Henrik B. Christensen, 1999Introducerende objektorienteret programmering8B.1 Interfaces En ren kontrakt.
DAIMIIntroducerende Objektorienteret Programmering8B.1 Interfaces En ren kontrakt.
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Børn og sociale medier Hvordan bruger eleverne fra Skelgårdsskolen de sociale medier ?
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.
350 emneforløb med objekter Matematik4.-6. klasse Matematik7.-9. klasse Biologi7.-9. klasse.
IT for begyndere Modul 7: ”Sådan søger du på internettet”
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 7. AUGUST 2015 MARIE HALKJÆR KRAGELUND AARHUS UNIVERSITET AU SØGEMASKINEOPTIMERING.
Sikkerhedskursus (følgende lektioner er tilgængelige i dette kursus
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
SUCCES PÅ GOOGLE FEB 2017 – SØGEMEDIER A/S, TOBIAS THAASTRUP-LETH.
Parametermix - promotion
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Målgrupper og segmentering
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Markedsføring i søgemaskiner
Ønskebørn SEO-optimering.
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
Modul 6: ”Vi kikker på internettet”
Best practice i sociale medier
Fake news, research og kildekritik
Filterbobler Eli Pariser: Pas på online filterbobler (10 min) Filter bobler: internetfænomen, hvor brugere kun får og ser bestemte nyheder tilpasset deres.
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Når du allerede mestrer de vigtigste
Fake news, research og kildekritik
Tilstedeværelsesundervisning
Gennemgang af rapporterne
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”, fordi der er ikke nogle som søger på ”klik her”, linket skal ligge i det ord/elementer som man søger. Det er vigtige ikke at have SPAM på sin side, fordi at det mindsker troværdigheden for sitet.  Det samme gælder hvis man gennem SPAM bliver linket.

LINKS Det er vigtig at sørge for at links virker hele tiden, for ”døde” links ødelægger søgemaskineoptimeringen. Det er også vigtig at få sine links ind på sociale medier, for at blive set yderligere.

LINKS – Building basics Natural, manual, self-created Natural : Naturligt opstået link fra tredjepart Manual (Outreach) : Skabe opmærksomhed og forbindelse til bruger ved hjælp af konkurrencer. Netflix skriver selv privat besked til brugers venner på Facebook, efter tilkendegivelse af bekendtskab. Self-created : Skjult reklame i diverse forums. Spam og ofte uønsket.

LINKS - Campaign Ranking : Google vs. Yahoo. Google viser sig at være mere troværdig og enkel i forhold til søgeresultater, hvor Yahoo ikke sorterer efter relevans. Moz mozRank: Et analyseværktøj til undersøgelse af blandt andet eksterne links der refererer til et website. Domain Authority: Ved hjælp af segmentering er det muligt at forudsige brugeres adfærd og besøg på diverse sites. For eksempel geografi og sociale forhold. Competitors backlinks : Jo større relation mellem to eller flere websites jo større troværdighed.

Number of links on a page : Less is more. Jo færre links der er på et website jo mere overskueligt og relevant virker sitet. Potential Referral Traffic : Et website indsnævrer søgningen ved at have flere links.

Linkbuilding strategier Kunderne linker til dig Medlemsskab badges til kunderne Linkbait Nyttigt eller sjovt indhold der kan gå viralt Give-aways Tiltræk nyheds sites, bloggere og lignende ved at give gratis ting væk Virksomhedsblog Skab nyt og frisk content

Købe links Google og Bing er imod ”købe links” De prøver så vidst muligt at forhindre spredningen af ”købe links” Opdages ”købe links” straffes dette med at sitet får en lavere ranking på søgeresultater