Materialet er fortroligt og må ikke anvendes uden for klientens organisation uden forudgående skriftligt samtykke fra Radius Kommunikation A/S Ekstern.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Kommunikation.
1 Trekant-drama i et UM perspektiv – en sammenligning af ’The Change Triangle’ og formuleringer i UMs ’Generelle principper’
Nyt rum til læring og udvikling på SDU
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
MÅL-KATEGORIER FOR LÆRING OG UDDANNELSE
Hvad er __ ? Diffusion of Innovation
Analyse af eksterne og interne forhold
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Fra regulering til engagement i arbejdsmiljøet
Ledelse af sociale bevægelser
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Gunver Majgaard Mærsk Mc-Kinney Møller Instituttet – TEK
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
IS-Strategi.
Innovation og gejst som drivkraft i kommunal omstilling Nye veje i folkeskolens overbygning KL 24. april 2012.
Kommunikation i Faaborg-Midtfyn Kommune
Virksomheder - definition
Samfundsøkonomi 10 Uge 19 gv 4. maj 2009.
Tillidsbaseret ledelse: Faldgruber og forudsætninger
# DUA SEMINAR 2010 BRUGERINVOLVERING - hvordan? Ole Nielsen, COWI 5. oktober okt 2010 DUA SEMINAR 2010.
Intern kommunikation PR og presse
Ibis’ monitorerings/performance system 1.Deltagerbaseret monitorering med partneres vurderinger i centrum, som kan udgøre et strategisk rum for læring.
Uddannelseskonference 9. november 2012 Katja Kayser Koncerndirektør, Region Hovedstaden 9. november 2012.
[Produktnavn] Marketingplan
Rekruttering og fastholdelse Projekt fra 2006 – 2010 Flere delprojekter omhandlende : Samarbejde Image Elevers læring Lederuddannelse Kompetenceudvikling.
Ledere mellem profession, management og demokrati Karina Sehested, Seniorforsker Skov og Landskab, KU.
Randers Hvorfor mål - og rammestyring i Randers Kommune (og de fleste andre) ? Virker det?
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Evaluering af Business Center Bornholm Stort overblik. Klare budskaber.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Konceptualisering af forretningsmodellen
Kvalitet (Excellence) Effekt, merværdi (Impact )
Kodeks for offentlig topledelse
Vejlederens kommunikation
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv Velkommen til Fællesmøde den 29. oktober
Fit for Fight skabeloner til videre arbejde september 2009.
Ledelse med kant Hospice og Palliative Enheder, Lederseminar 2014
Ulla Eriksen Maj GLOSTRUP KOMMUNE Mainstreaming. Procesguide til interne styringsredskaber. Fokus : Børnemiljøvurderingerne. Hvorfor – hvordan –
Kommunikation og Regelforenkling DI's erfaringer fra arbejdet med forenkling af administrative byrder.
Hvis relationer er svaret… Hvorfor så relationer? Hvordan fokuseres på relationer? BCK 2015 Paneldebat 5. februar 2015.
Fremtiden for flexicurity i Danmark
OPERATE A/S – JESPER BROCHMANDS GADE 10 – 2200 KØBENHAVN N – TLF – Kommunikation i forandringer KL kommunikationsdøgn 2013.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Implementering af strategi
BRANDING som udfordring for FUR
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Ledelsesudfordringer i kommunerne – nu og i den nære fremtid Oplæg for FTF`s Tænketank om ledelse, d. 6. juni v/ Per B. Christensen, formand for.
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Content marketing handler om kontinuerligt at publicere relevant, værdifuldt og engagerende indhold til en klart defineret målgruppe med det formål.
Kort & godt om: ORGANISATIONSSOCIOLOGI
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Uddannelse i sygefraværshåndtering
Fra vision til handling
Marketingplan Dit navn.
Produktionsskolernes Målgrupper M.V.
Lederens vandring 1.
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Interne survey som ledelsesværktøj
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Præsentationens transcript:

Materialet er fortroligt og må ikke anvendes uden for klientens organisation uden forudgående skriftligt samtykke fra Radius Kommunikation A/S Ekstern branding og kommunikation DI Procesindustriens Årsdag // 26. marts 2009 Henrik Fallesen, Partner, Radius Kommunikation A/S

Hvem er Procesindustrien? © Radius Kommunikation A/S //

Forudsætning for fælles kommunikation og branding  At der i det hele taget er behov for det….  At der er et substantielt interessefællesskab.  At der er vilje til at delegere taleretten.  At målgruppen er klart defineret.  At den fælles fortælling spiller sammen med de individuelle fortællinger.  At opgaven kan løftes i praksis © Radius Kommunikation A/S //

© Radius Kommunikation A/S //

Kontinuerlig drift Kapital- og teknologiintensiv ”Black Box” Ressourcekrævende Uundværlig © Radius Kommunikation A/S // Hvad binder Procesindustrien sammen?

© Radius Kommunikation A/S //

Fælles udfordringer © Radius Kommunikation A/S //

Tæm kompleksiteten – forløs potentialet 8  Faren: ”Blindhed” for muligheder og risici i sammenhæng med ledelsens kommunikation og mulighed for at kommunikere direkte og indirekte i mange, forskellige sammenhænge.  Kunststykket: At finde den rigtige balance i anvendelsen af forskellige kommunikationskanaler og måden, hvorpå de bringes i spil sammen.  Kompetencen: Beherskelse af ledelseskommunikation kræver:  Evne til at skabe overblik over og sammentænke formelle krav, institutionaliserede fora, intern massekommunikation, linjekommunikation, ekstern kommunikation, HR-praksisser osv.  At forstå og strategisk forholde sig til de forskellige kanalers muligheder og begrænsninger.  Forandring: At sikre synergi mellem kommunikationskanaler er særligt kritisk i forbindelse med forandringskommunikation.

© Radius Kommunikation A/S // Men I er også forskellige – og konkurrenter …

Positionering i forhold til ”de politiske dommere” Omdømme Legitimitet Positionering i markedet ”Samfundsregnskab” © Radius Kommunikation A/S //

© Radius Kommunikation A/S //

Fem råd Brug Russisk dukke- tilgang Brug Russisk dukke- tilgang Vær skarp på Jeres fortælling Arbejd systematisk med kommunikation Vid, hvad der driver og positivt kan flytte Jeres omdømme og legitimitet Og husk modtageren, når I kommunikerer

© Radius Kommunikation A/S // Og én advarsel….