og hvad kan vi bruge det til? v/Eva Nautrup, Rose Poultry A/S

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
QR-koder.
Advertisements

Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Indvandrere og efterkommere i grundskolen Niels Egelund, professor, dr
Forventninger til markedet for brændselsflis Markedsmuligheder for pil
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Holmegaard en ny begyndelse.
Produktion og Logistik
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
Erhvervsøkonomi Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 10
Unit address binding. Tommy Bjerre Nielsen, CTO Servodan A/S
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Junior til Junior Konceptet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Velkommen til HACCP-kursus 2008
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Velkommen til Arovit Petfood - DMP
NewBiz Scandinavia, 13. marts 2014
Den glade CEO og iværksætter!
Målgrupper og købmandskab
Markedsvurdering.
De Lokale Ugeaviser Instrumentalitetsanalyse. Copyright © De Lokale Ugeaviser Instrumentalitets-analyse Hvad vil vi nu svare på med denne analyse? Hvordan.
Automatisering af tværorganisatoriske processer
2011XXXXX Golfklub FLERE GOLFSPILLERE I DANMARK •”Et overblik” •Udviklingskonference.
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Internetstatistik - hvorfor og hvordan? Thomas Duschek IT-Højskolen
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Hardy Jensen. ”Foodtag er forbrugernes vindue til produktets historie” - fremtidens indkøbsværktøj.
Open-source software i det offentlige - hvad nu? Christian Lanng Kontorchef, It og Telestyrelsen Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling Torsdag.
11. Virksomhedens indtægter
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10. Virksomhedens indtægter
Hvem er Parseport? -- ParsePort er en nystiftet, dansk virksomhed med speciale i data-opsamling, -behandling og - præsentation. Hvem står bag ParsePort?
Office Systemet – muligheder for Partnere Thomas Schnegelsberg, Divisionschef Lone Lyth, Office Produktchef Jesper Osgaard, Teknisk Specialist.
Tican koncernen.
Velkommen til Export Steps Agenda Velkomst og præsentation af Export Steps – networking med indhold v/ Ole Chr. Lindholm, SMV-teamleder,
Statistik om kvindelige iværksættere - udviklingen
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
Afsætning og distribution af lokalproducerede varer 20. Februar 2014.
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
1. BERETNING VED FORMAND OLE KJÆR 2 GAMMEL KÆRLIGHED RUSTER IKKE Man skal stoppe, mens legen er god! Hvor blev den gode idé af? En mavepumper til vores.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Danmark i kultur- og oplevelsesøkonomien - 5 nye skridt på vejen Regeringen 2003.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Budgettering der virker ! Hvordan får jeg budgettet til at afspejle mine mål ? v. Chefkons. driftsøkonomi Bjarke Poulsen.
Af: Jonatan W & Line Stryander
Temamøde 3: Energirigtig adfærd, energieffektive indkøb og bygninger
Introduktion til afsætning
Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.
Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte.
AFSÆTNING A – Schønberg
1 Prisdiskrimination Med ubegrænset kontrakt Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger og Opgave.
1 Prisdiskrimination Med begrænset kontraktsalg Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger og Opgave.
Forbrugernes Needs Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker At kunne betale efter behov (dvs. Man ikke skal betale.
Derfor tegner vi kontrakter Direktør Mogens Frederiksen Dansk Landbrugs Grovvareselskab a.m.b.a.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Målgrupper og segmentering
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
konkurrencesituation
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
Præsentation af forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
Hvor bevæger digital handel sig hen? Videncenter for Digital Handel
Præsentationens transcript:

og hvad kan vi bruge det til? v/Eva Nautrup, Rose Poultry A/S Forbrugerpanel og hvad kan vi bruge det til? v/Eva Nautrup, Rose Poultry A/S

Indhold - præsentation Kort præsentation af mig Kort præsentation af Rose Poultry ROSE Forbrugerpanel Hvorledes anvender vi det? Andre muligheder Faldgruber

Eva Nautrup Vestjylland – årgang ’64 Gift – 3 sønner ’96 · ’00 · ’03 Cand.merc. i strategi og ledelse fra AUC suppleret med HD i afsætning ’89 – ’91 Produktchef Nordchoklad ’91 – ’02 Produkt- og marketingchef Royal Greenland ’02 – Marketingchef Rose Poultry

Rose Poultry A/S Fusion i ’99 mellem Vinderup Poultry og Skovsgaard Fjerkræslagteri Købte Padborg Fjerkræslagteri i 2002 Danmarks største fjerkræproducent Omsætning ca. 1,5 mia. kr Ca. 300.000 kyllinger dagligt – 70 mill. Årligt Ca. 130 kyllingeproducenter leverer til os Ca. 25% som forædlede produkter Ca.1300 ansatte 5 fabrikker – 3 egne / 2 delvis

Udviklingsproces Teknologi ”Tænketank” Udviklingsproces Produkt Forbrugerpanel Marked: Trends Kunder/forbruger Konkurrenter Leverandør

Vejen fra jord til bord Detail Kyllinge- producent Slagteri/ Forbrugerpanel Detail Kyllinge- producent Slagteri/ produktion Forbruger Foodservice

Forbrugerpanel Startet op i Danmark marts 2004 Ca. 1854 medlemmer pr. 2.1 2006 Startet op i Sverige marts 2005 Ca. 212 medlemmer pr. 8.11 2005 Tæller som medlem, når der er svaret på introduktionsspørgeskemaet Nye medlemmer hverves ved: Info på produkter Info i annoncer www.gratis-ting.dk Konkurrence på den danske hjemmeside Panel for professionelle i DK er opstartet, men har ikke så mange medlemmer endnu

Forbrugerpanel/DK statistik

Forbrugerpanel/DK statistik

Forbrugerpanel Undersøgelsestyper: Produkttest: Spørgeskema/viden: Spørgeskema (alle) Produkttest (udvalgte – produktpakke + spørgeskema) Produkttest: Produkter sendes til udvalgte paneldeltager Vurdering af koncept/idé, smag, udseende, emballage, pris, m.m. Spørgeskema/viden: Generel adfærd Holdninger til emballager Grill-adfærd Datomærkning Købsadfærd, tilbudsaviser Holdninger til produktnyheder Oprindelsesland Internethandel Svar% 60 – 95%

Anvendelse af forskellige kødtyper Opdateret 16.02.05

Tilberedning af kylling Opdateret 16.02.05

Oftest anvendte tilberedning Opdateret 16.02.05

Hvor ofte vælges en nem løsning? Opdateret 16.02.05

Fokus på nye potentialer… Ovnklare produkter => COOK Sæson produkter => GRILL Semi-convenience => EASY Gæste-/weekend produkter => GOURMET Spiseklar => READY

Sortiment – fersk kylling 3. generation 2. generation 1. generation

Hvorfor er det aktuelt? Spisevaner, madlavningsvaner, forbrugernes indkøbsadfærd er under forandring Øge forståelsen for situationsbestemt forbrug Øget fokus på differentiering og forædling gør forbrugerviden vigtig Øge den konkurrencemæssige fordel Øget forbrugerviden uden ”filter”

Hvordan kan det ellers bruges? Viden om generelle trend – har det hold i virkeligheden? Holdninger til producenter Effekt af kampagner Måling af præferencer

Faldgruber Afspejler ”ønsket” adfærd Faktisk adfærd kan være væsentlig anderledes Kan ikke tage højde for wildcards Panelet er ikke et nøjagtig billede af den samlede forbrugergruppe Kan nem blive ”pro”

Spørgsmål? TAK for i dag!