Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober 2011 - Version 2.1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Skolereform august 2014………………
Set i forældreperspektiv
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Ørestad Skoles værdier
Læring i bevægelse - hvorfor?
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Cooperative learning på SOSU Nord, Vendsyssel
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Hierarki for styringsredskaber
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Et væksthus for børn og voksne
Lærerprofessionen.
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Forældremøde X årgang.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Lærerprofessionen - en definition.
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Skolebestyrelsen & værdier
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Inspiration til reformarbejdet
- Hvad kan I forvente som forældre?
Oplæg for DH-Vallensbæk d. 25. februar Inklusion i grundskolen
Alle børn er alles ansvar
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Kontaktforældremøde 23. april 2007
Folkeskolereform 2014.
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Lærerprofessionen.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
1 Værdidebat - synlighed og handling Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.
Formål Struktur/organisering Fysiske rammer Indhold/pædagogik/læringssyn Samarbejdspartnere Handleplan.
Orienteringsmøde Torstorp Skole.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Vision mission værdier handleplaner
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Orienteringsaften børnehaveklasser 15/16. Bekendtgørelse Børnehaveklassens overordnede målBørnehaveklassens overordnede mål § 1. Eleverne skal i børnehaveklassen.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Barnesyn og børneperspektiv
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1

Indhold Processen Vision Mission Værdier Mål & Fokusområder Rammer

VÆRDIPROCESSENS FORLØB Ledelse og bestyrelse udstak rammerne Visionsdage blev afholdt Med proces facilitator For medarbejdere og bestyrelse 18. september & 27. november 2010 Derefter har medarbejdere operationaliseret mål og værdier Genstand for arbejde i pædagogisk forum Dialogmøder forår & sommer 2011 med forældre Opdateret version efter input efterår 2011

VISION HLSK skal fortsat være et solidt, synligt og attraktivt skoletilbud, som rekrutterer sine elever gennem forældrenes aktive tilvalg af skolen.

MISSION – hvad er skolens opgave? HLSK vil, gennem et aktivt inddragende, dialogbaseret og gensidigt forpligtende samarbejde med forældre: hjælpe børnene til at blive til livsduelige mennesker forløse det enkelte barns potentialer ved at skabe forudsætninger for at barnet kan realisere egne muligheder i respekt for andre menneskers ret til samme tilbyde en skoledag der styrker børnenes evne til at bidrage til- og engagere sig i samarbejde

MISSION – hvad er skolens opgave? synliggøre fællesskabets værdi og børnenes medansvar herfor. tilrettelægge læringen sådan at børnene bevarer deres nysgerrighed, åbenhed, fordomsfrihed og mod skabe et indholdsrigt skoleliv med alsidige udfordringer for børnenes faglige, sociale, musiske og fysiske udvikling

VÆRDIER Mod Vi har lyst og mod til at tage ansvar for egne handlinger Vi har mod til at skabe muligheder for fordybelse og nysgerrighed Vi har mod til en åben og inviterende dialog Vi har mod til at tage initiativ og selv at skabe nyt Leder, medarbejdere, elever og forældre accepterer at udvikling ofte kræver forandring

VÆRDIER Nyskabelse Vi udfordrer hinanden til at tænke nyt, både fagligt og socialt Vi arbejder sammen for at finde nye løsninger Vi arbejder kreativt i vores undervisning Vi nytænker løbende måden vi underviser på og strukturen vi arbejder under

VÆRDIER Ordentlighed Vi bevarer en respektfuld tone i alle relationer mellem elever, medarbejdere og forældre Vi udviser ordentlighed og tillid i relationer Vi tager ansvar for fællesskabet og hinanden Vi holder hvad vi lover Der er overensstemmelse mellem det vi siger og det vi gør Vi er troværdige i vores samtaler og aftaler

MÅL Faglige mål Det er skolens klare prioritering at undervisningen sker på et stærkt og velfunderet fagligt niveau. Som fri grundskole leverer vi en undervisning der som minimum ”står mål med folkeskolens”. Undervisningen leveres kreativt og varieret med særligt fokus på undervisningsdifferentiering.

MÅL Socialiserende mål Gennem en skoledag der er præget af nysgerrighed, optimisme, energi, ærlighed og humor ønsker vi at hjælpe børnene med at blive til livsduelige mennesker. Vi ønsker at styrke børnenes integritet ved at læringen og trivslen på skolen fokuseres på at give børnene mod, ansvarlighed, selvværd, empati og tolerance.

MÅL OG FOKUSOMRÅDER I skolen prioriterer vi at give børnene forståelse for og færdigheder til at indgå i forpligtende fællesskaber ved at fokusere på: Samarbejde Trivsel Refleksion Dialog Medinddragelse Rummelighed Respekt Imødekommenhed Kreativitet

MÅL Økonomiske mål at sikre en sund og velkonsolideret skoledrift

RAMMER Indholdsmæssige og strukturelle rammer Vi ønsker en skole der giver børnene udfordringer i et overskueligt skolemiljø, hvor vi har fokus på både trivsel og læring. Vi ønsker at børnene bliver fortrolige med mange udtryksformer. Vi ønsker et skolemiljø hvor forankring og forandring er bevidste begreber.

RAMMER Medarbejderne Kompetente og engagerede medarbejdere der er dedikeret til skolens målsætning, er den grundlæggende forudsætning for at få opfyldt vore mål.

RAMMER De fysiske rammer Vores smukke gamle højskolebygninger udgør, sammen med vores gode udearealer, de fysiske rammer for vores skole. Ved løbende vedligeholdelse tilstræber vi at tilvejebringe fysiske rammer der understøtter den undervisning vi leverer. Vi tænker og handler grønt i vores dagligdag og når vi renoverer og vedligeholder vores bygninger.