20-11-20141 PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Set i forældreperspektiv
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Læring i bevægelse - hvorfor?
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Fremtidens folkeskole i Aalborg
Præsentation Pædagogisk konsulent Erik Hønge Uddannet fritidspædagog Leder af en børnehave Leder af et fritidshjem SFO-konsulent Freelancekonsulent bl.a.
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Et fagligt løft af folkeskolen
Informationsaften Aftenens program:
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Børn, bevægelse og motivation
Idrætsskole fra 1. august 2008
Forældremøde X årgang.
Den åbne skole.
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Tele- og dataudbud 6 kommuner i Midt- og Vestjylland
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Inspiration til reformarbejdet
- Hvad kan I forvente som forældre?
Fællesskab for kommunen som en attraktiv arbejdsplads Direktør Helle Bro Social og Arbejdsmarked Holstebro Kommune Januar 2012.
30. maj 2013Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole V/ Pierre Vernet, Bestyrelsesformand.
Folkeskolereform 2014.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Vejlederens kommunikation
Skolereformen og ”FUF”
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Styr på Sundheden Projekt Styr på Sundheden Baggrund: erfaringer fra SpS pilotprojekt Hovedprojekt 4 år – 20 skoler i 20 kommuner Følgeprojekt 2 år – 6.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Lærerprofessionen.
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Hvinningdalskolen Eidervej Silkeborg Tel.: silkeborg.dk Krop og hjerne – En sund skole.
Kildeskolen Kildeskolens struktur. Skolens formål skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø danne grupper af en størrelse som præges af mangfoldighed.
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring.
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Det aktive ur Gruppe 7 Katja, Katrine, Christian, Sigurd og Jakob.
De seks bedste billeder fra gruppen
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
Relations kompetencer
Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015.
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Den pædagogiske læreplan
Bevægelse på Bavnehøj Skole
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Barnesyn og børneperspektiv
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus

Vi bruger de første år i skolen på at lære eleverne at sidde stille. Det bliver de rigtig gode til. I de ældste klasser kæmper vi så med at få dem i gang igen. Det er da en forunderlig kultur at skabe. Især fordi vi bliver irriterede over de store inaktive og dovne elever, som er lade og ugidelige! Det kan aldrig blive et mål at sidde stille.

’En barndom – et hus’ Lyngbjerghus Naur Sir Skole Fritidshjem

Kroppen skal være aktiv i læreprocessen Vi udfordrer det traditionelle klasselokale. Vi udfordrer den stillesiddende livsstil

Vi styrker det faglige niveau Vi arbejder med en bred forståelse af bevægelse. Vi skaber en kultur, hvor kroppen er en del af læreprocessen. Vi tilrettelægger de fysiske aktiviteter, så de motivere og engagerer alle. Børnene skal bevare glæde ved at være fysisk aktiv. være bevidste om at bruge kroppen, udvikle den og passe på den

6 Fra ide til opstart – en dynamisk periode En beslutning taget af alle medarbejdere og skolebestyrelsen Alle er forpligtet. Alle har ejerskab. Uddannelse og inspiration til alle medarbejdere Styrker fagligheder. Styrker fællesskabet. Grænseoverskridende. Skaber modet til at turde at gå forrest. Samarbejde er en forudsætning for at det lykkedes… Samarbejde på alle planer

Ved siden af eller i Bevægelse ved siden af undervisningen: Motivation, ilt til hjernen, variation… Brain Breaks Kroppen og sanserne medtænkes i læreprocessen: Understøtter det faglige indhold. Skaber kobling mellem teori og praksis. Skaber motivation. Kan lægge op til hypotesedannelse, undersøgende og eksperimenterende arbejde

Hvor stort er et vikingeskib? - Vikingetiden set med børns øjne Arbejde på klassen: Fagtekster om Harald Blåtand, Guderne, hvordan levede folk… Skriveprocesser om pige og drenge roller. Fordybelse omkring vikingeskibe Modeller i de rigtige størrelsesforhold. Opmåling af vikingeskibe i skolegården. Hvordan levede børnene. Livets skole med bl.a. kamp- og styrkeprøver, der skulle forberede dem til voksenlivet. F.eks. Balders bål, styrke, udholdenhed, balance, forarbejdning af smykker... Hvad er forskellen på vikingetiden og børneliv i dag?

Trivsel og gode sociale relationer - styrker fagligheden

10 Det kræver vilje … Glæden smitter – hvis læreren går forrest.

Der skal være ‘nogen’ der går forrest