Pressemøde mandag den 29. august Kl. 14.00. Vi sikrer en retfærdig og effektiv finansiering af fremtidens offentlige sektor Mission.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skattemappen – Hent økonomiske oplysninger
Advertisements

It-branchen – en faktor i fremtidens vækst
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Danmarks Statistiks eIndkomst Register (eIR)
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Udviklingstendenser i dansk byggeri – kan vi inspireres fra udlandet?
Christian Plaschke, Den Digitale Taskforce
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
Agenda • Visionen – fra Servicessite til forvaltningssite - v. Service- og vicekommunaldirektør Bjørn Thomsen • Processen og de mange udfordringer - v.
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
10.2a – Samordnet genbrug af ejendoms- og bygningsdata
Hvorfor er fællesoffentligt samarbejde en god ide ? v/ Kontorchef Michael Busk-Jepsen, Økonomistyrelsen HRKS majkonference, 14. Maj 2009.
Tillid Temadag for AMIR
Servicecentre i København
Genbrug af offentlig information i Danmark ePSIplus - Danmark 27. november 2008 Specialkonsulent Frederik Siegumfeldt It-strategisk kontor IT- og Telestyrelsen.
SKAT Data og dokumenter i Skattemappen
Hvordan påvirker NemKonto din hverdag…?. NemKonto, hvornår?
NemKonto Verdens første fælles udbetalingssystem er på trapperne.
Organisering af virksomhedernes interne AM-arbejde
Myndighedsforum 30. Maj Dagsorden Velkommen og beskeder Nem-Login. Om tilslutning til Nem-Login fremover, men også aktiviteter nu i.
Danskernes Digitale Bibliotek DDB Indsæt billede først Format: H13,73 x B23,41cm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst Skriv tekst.
Arbejdet med åbne standarder – fokus på implementeringen af B 103 Oplæg ved 3. workshop for it-governance 21. februar 2007.
Mandag 3. marts januar Borgmester Jannich Petersen, V Udbud og partnerskaber i Gribskov Kommune.
Offentlige data i spil Konference i DGI Byen Torsdag den 4. februar 2010 Kim Lindskov Knudsen Områdechef Anvendelse & Rådgivning Kort & Matrikelstyrelsen.
Digitaliseringsstyrelsen
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
En attraktiv arbejdsplads
”Fælles udvikling, behov og ønsker” Bibliotekernes visioner Peter Rubeck, CVU Nordjylland.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
En ny strategi for transportforskning Workshop - Trafikdage i Aalborg 28. august 2006.
Kontor for It-infrastruktur og implementering IT og Telestyrelsen IT Arkitekt Søren Peter Nielsen - OISAML Workshop DEL 2 Århus 31. marts 2009.
Vis Stedet - i kommunal sammenhæng Maj-konference 2009 Områdechef Kim Lindskov Knudsen Anvendelse & Rådgivning Kort og Matrikelstyrelsen.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
Stedet som indgang til digital forvaltning
Rambøll Managements definition af it-governance
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
Der var engang…………….. Broen til bedre sundhed Preben Cramon, sundhedsfaglig chef, overlæge Region Sjælland.
KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer.
Helle Holt, 2008 Årbøgerne om virksomheders sociale engagement Spørgeskema til virksomheder i lige år Repræsentativ stikprøve stratificeret efter størrelse.
Nyt fra KMS Direktør Jesper Jarmbæk. Miljøministeriet.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Fælles opgaveområder mellem Borgerservice og Biblioteker
Ny regering, nye tider – dag 1
Visionerne for matrikulær infrastruktur KMSs oplæg til processen med at skabe en fælles vision for matrikulær infrastruktur 16. september 2003.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
KMS organisation. Markedsområdets overordnede mål Markedsområdet arbejder for: at fremme brugeres udnyttelse af kort og geodata til gavn for deres opgaveløsning.
Obligatorisk digital selvbetjening
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
Vicedirektør Søren Reeberg Nielsen
Vision mission værdier handleplaner
Forandringsledelse – et paradigmeskifte Torben Mangaard Frandsen, teamleder Byggeri Dabyfo, 19. juni 2014.
Fastlæggelse af praksis – plads til forbedring? 8. november 2011 v/formand for FSR’s Skatteudvalg statsautoriseret revisor John Bygholm.
Konference om retssikkerhed på skatteområdet 8. november 2011.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Information fra Danmarks Miljøportal
Anne Kjølhede Revald, Vejdirektoratet
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Tillægsprocent 2018.
Hvad er Virk? Er det en portal? Er det en linksamling?
FORSLAG OM ÆNDRING AF FORVALTNINGSLOVEN
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Præsentationens transcript:

Pressemøde mandag den 29. august Kl

Vi sikrer en retfærdig og effektiv finansiering af fremtidens offentlige sektor Mission

Visioner Retssikkerhed Vi tænker retssikkerhed ind i alt, hvad vi laver. Vi behandler alle lige og fair – og det opleves sådan.

Visioner Service Vi tager udgangspunkt i borgernes og virksomhedernes behov - det er både de og vi bedst tjent med.

Visioner Kvalitet Vores arbejde er af høj kvalitet – det forventes af os.

Visioner Effektivitet Vi løser opgaverne på den mest hensigtsmæssige måde. Vi går foran i opbygningen af fremtidens offentlige sektor.

Visioner Åbenhed Vi laver vores arbejde, så både skatteydere og offentligheden kan se, hvad vi gør - og hvorfor.

Visioner Attraktiv arbejdsplads Vi skaber fagligt inspirerende miljøer med gode udviklingsmuligheder – det giver arbejdsglæde og resultater.

Milepæle /2006 Selvangivelsesprocedurerne forenkles i et forstadie til systemmoderniseringen og der tages skridt til at reducere antallet af unødvendige ændringer af forskud Vi etablerer nye specialenheder og kompetencecentre Der arbejdes på at optimere arbejdsprocesserne (best practice) Vi sikrer en konsekvent implementering af indsatsstrategien og nye måltal Vi forbedrer vores servicekanaler (særligt KKC) Inddrivelsen samles og begynder at bruge det nye forbedrede regelgrundlag ESDH rulles ud i hele organisationen

Milepæle Vi tager det nye inddrivelsessystem i brug Fogederne får et nyt samlet regelgrundlag at arbejde efter Virksomhederne får Én skattekonto, som samler alle deres mellemværender med os TastSelv erhverv moderniseres og kan integreres med andre portaler og virksomhedernes økonomisystemer Indsendelsen af virksomhedernes selvangivelse digitaliseres og der laves digitale udsøgningsværktøjer Som et led i at fremrykke ligningsindsatsen etableres udsøgningsfaciliteter, således at så meget som muligt er kontrolleret inden årsopgørelsen dannes Der etableres flere indberetningsløsninger og TastSelvBorger moderniseres

Milepæle /2009 E-indkomst går i luften og får betydning for en række løsninger indenfor og udenfor skatte- og inddrivelsesområdet. Vi får månedlige indkomstoplysninger, som bliver en fordel for kontrolarbejdet, for inddrivelsen og for at give borgerne en bedre service. Vi går fra to til en skatteberegning om året Der implementeres en ny TastSelv-pakke Flere private og offentlige indberettere autoriseres til løbende at ændre forskudsregistreringen efter samtykke med skatteydere Den fremrykkede ligning effektiviseres ved at supplere udsøgningsfaciliteterne med sagsstyringsfaciliteter Lønindeholdelse gøres til en del af trækprocenten

Motorregistreringen sker digitalt i SKAT Borgerne får adgang til opdaterede (real time) skatteoplysninger på nettet Der er kun én opkrævnings- og afregningsmekanisme på borgerområdet Der er oprettet en række eServices, som gør skatteoplysninger tilgængelige for os selv, andre myndigheder og for andre aktører, der er bemyndigede hertil