Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Advertisements

Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Elevens læringsuge for Hovedforløbet PV MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Kl. 8.15– ¾ timers blok inkl. 15 min. pause Kl. 8.15– ¾ timers blok.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Dyssegårdsskolens kommende organisering
Den åbne skole.
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Velkommen til valgmøde
Type • Navn • Mellemtrin i Fællesskolen Hoptrup Marstrup Vilstrup • Opfølgning forældremøde d • Aftalt tilbagemelding.
Skolebestyrelsesmøde Den nye folkeskolereform
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Skolereformen på Søndersøskolen
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Forældremøde 2/ Information om forårets valg til skolebestyrelsen 2.Evaluering af tiltag til forbedret kommunikation på skoleintra 3.Status på implementering.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Skolereform - Egholmskolen
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
Ressourcecenteret Specialreform 2.0: Oprettelse af ressourcecentre på alle folkeskoler i København Mål: At styrke tidlig indsats og bedre inklusion Sikre.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Forhistorie. Indtil Tidligere amtsskole med tilknyttet ”fælles kommunal” SFO. ”fælles kommunal” SFO. 2 adskilte budgetter. Lærerne arbejdede.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Folkeskolereform Politiske mål
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 8. november 2011.
Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen. Ramme Indskoling i 3 spor 235 elever 4 børnehaveklasseledere. 20 lærere 4 pædagogmedhjælpere (6 lektioner) 10.
Bestyrelsesmøde den 9. april. Ændringer på specialområdet 1. Nye vilkår 2. Personalesituationen 3. Status på Enghaveskolen 21. marts 4. Stillingsbehov.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
En dynamisk klub for børn og unge fra 5
Gentofte Kommune Skolestart Børnehaveklasse er obligatorisk Skolestart og barnets alder - Børn der fylder 6 eller 7 år i 2014 skal starte i børnehaveklasse.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Pædagogisk Rådsmøde F olkeskolereform 6. Februar 2014.
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Præsentationens transcript:

Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen

Helhed på Enghaveskolen skoleåret

Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling ud fra et helhedssyn skabes på baggrund af genkendelighed, gennemskuelighed, forudsigelighed og enkelthed

Værdigrundlaget Helhedsarbejdet er baseret på en samlet pædagogisk indsats for det enkelte barn gennem anvendelse af flere faggruppers kompetencer. Tværfagligt samarbejde mellem alle personalekategorier danner basis for at samordne målene for det enkelte barn på baggrund af referencer, hvor samarbejdet har betydning for udviklingen af en fælles forståelse for det enkelte barn.

Udmøntningen af værdigrundlaget I teamet samarbejder lærere og pædagoger om planlægning og evaluering af aftalte fælles aktiviteter for den enkelte elev - herunder social udvikling og trivsel Den overordnede struktur for den enkelte elev skal være gennemgående

Teamet udveksler ideer og forventninger til hinanden, og finder derigennem frem til et fælles udgangspunkt for samarbejdet om den enkelte elevs udvikling

Lærerne har ansvaret for tilrettelæggelse, gennemførelse og evaluering af undervisningen jf. undervisningsministeriets bekendtgørelse med dispensationer (fritagelser fra fag) og de lokale læseplaner.

Pædagogerne har ansvaret for tilrettelæggelse, gennemførelse og evaluering af de daglige læringsaktiviteter jf. De Pædagogiske Læreplaner

Lærere og pædagoger skal - med inddragelse af forældre og ressourcepersoner - i et tæt samarbejde afklare barnets forudsætninger og kompetencer med henblik på at fastsætte målsætninger for barnets udvikling. Dette beskrives og evalueres i elevplanen inkl. periodeplanen.

Lærere og pædagoger er fælles om planlægning og evaluering af klassens årsplan. Lærernes, pædagogernes og andre faggruppers særlige kvalifikationer og kompetencer skal understøtte de aftalte undervisnings- /læringsforløb Lærerne og pædagoger samarbejder med andre ressourcepersoner internt og eksternt.

Såvel lærere som pædagoger skal, udover processen vedr. elevplanen, jævnligt rådgive og vejlede forældre i forhold til elevens udvikling. I teamet afholdes ugentlige møder, hvor undervisning og læringsaktiviteter planlægges og evalueres med udgangspunkt i elevplaner inkl. periodeplaner

Pædagogerne skal varetage de pædagogiske aktiviteter i undervisningsfrie dage/uger.

Lærerne underviser gennemsnitligt 17 timer ugentligt fordelt på 5 dage Alle pædagoger har gennemsnitligt 27 timers elevtid ugentligt Alle pædagogmedhjælpere har 29 timer ugentligt i elevtiden

Der skal i alt være 21 timers undervisning i ugeskemaet for den enkelte elev, svarende til 28 lektioner Der skal være mindst 1 lærer i klassen i enhver position, hvor der er markeret UV/PA

MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag ½ Morgenåbent 8.30 – UV/PA FFFFF – ½ UV/PA – FFFFF – UV/PA FFFFF – UV/PA Eftermiddagsåbent /Teammøde Børnehave, B-kl, F-kl, H-kl. Eftermiddagsåbent /Teammøde Bh-kl, G-kl, A-kl, C-kl. Eftermiddagsåbent /Teammøde K-kl, N-kl, J-kl, L-kl. Eftermiddagsåbent – Teammøde Børnehave, B-kl, F-kl, H-kl. Teammøde Bh-kl, G-kl, A-kl, C-kl. Teammøde K-kl, N-kl, J-kl, L-kl.

Hver klasse har en ”søsterklasse”. Medens søsterklasse X holder teammøde, varetager pædagoger og medhjælpere fra søsterklasse Y pasningen. Pædagoger og pædagogmedhjælpere varetager pasningsmodulerne (morgenåbent og eftermiddagsåbent).

Bh-klasseK-klasseG-klasseB-klasseN-klasseF-klasseA-klasseJ-klasseH-klasseC-klasseL-klasse 0-kl 1-3. kl1.-3. kl5. – 7. kl3. – 5. kl4. – 7. kl5. – 6. kl.8. – 11. kl8. – 10.kl7. – 11. kl 9 elever 1 bh.kl.leder 4 pæd 2 medhj 7 elever 2 læ 3 pæd 2 medhj 10 elever 3 læ 4 pæd 1 medhj 10 elever 2 læ. 4 pæd 3 medhj 9 elever 3 læ 2 pæd 1 medhj 10 elever 3 læ 2 pæd 1 medhj 12 elever 3 læ 3 pæd 1 medhj 11 elever 4 læ 2 pæd 1 medhj 12 elever 4 læ 2 pæd 1 medhj 13 elever 4 læ 2 pæd 1 medhj 9 elever 3 læ 3 pæd 1 medhj