 Arbejder i Vallensbæk Kommune  Udviklingskonsulent med fokus på IT  IT-vejleder på Pilehaveskolen  Dansklærer i en 6. klasse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
N ETVÆRKSARBEJDE I FORBINDELSE MED EVALUERINGEN AF AT DELMÅL. I DENTIFIKATION AF DET GODE AT FORLØB.
Advertisements

Overordnet målsætning:
Mere fokus på læring, mindre fokus på udstyr!
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
November 2010 Skolefusion i Fredensborg. November 2010 Fusionsplan Fusionsplanen er blevet til på baggrund af konstruktive drøftelser i: -Skolebestyrelserne.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Uddannelsesvejledning Musik & Teaterefterskolen 14/15
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Dataindsamling og kildebearbejdning
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?
Fremtidens skole Gruppe 5.
Hold Fast projekt - praktik
SkoleIntra-træffet 2013 Leif Andersen De administrative rutiner1.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
MUNDTLIG FREMSTILLING
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Velkommen til fyraftensmøde Dalgas- og Rønbjergafdelingen.
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
SkoleIntra og integration med kommunale platforme - digital Signatur
SkoleIntra i fremtiden – hvordan kan det integreres med andre tjenester og systemer Ole Windeløv, UNI-C.
Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder
Velkommen til Hvordan fylder jeg lærerværelset ind i LærerIntra? LærerIntra kan erstatte lærerværelsets opslagstavler og fungere som skolens arkiv for.
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Fra enkeltlærerprojekt til skoleprojekt Konference om undervisningsformer og –medier i de gymnasiale uddannelser, AU 29. april 2014 Dorte Fristrup, rektor,
Appetit kommt beim essen.... Digitalisering i udskolingen..Fælleshåbsskolen..Afdelingen på Fælleshåbsvej..Læringscentret..Steen Juhl Møller.
Uge 7 Unge og seksualitet.
Hvordan lettes overgangen relevant
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
Evaluering og undervisning - en kultur
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Fundamentale principper for brugervenlige web-sites WEB 1 IT-C 24. Feb
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skolestruktur på dagsordenen Direktør for SFI, formand for Rejseholdet og Skolerådet Jørgen Søndergaard.
Bogkassen Michael Tillgaard 2/3 skoleleder 1/3 lærer
PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
Introduktion til databaser (databaser, del 1)
EGU opgaver i et Jobcenter Hvordan ser arbejdet ud set fra den placering.
Velkommen til LærerIntra set fra lederens bord Ledelsens holdning og ageren har stor betydning for, hvordan SkoleIntra kommer til at fungere på skolen.
Niels Brocks Handelsgymnasium: Fra uddannelsesfremmed til talent
UNI•Login Administration og anvendelse
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Sprog og kultur PROJEKT hg2
PraxisOnline workshop for Pædagogisk X 25. september 2015
Naturfag.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Studieretningsprojektet
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
EKsamen på Horsens Gymnasium 2019
Præsentationens transcript:

 Arbejder i Vallensbæk Kommune  Udviklingskonsulent med fokus på IT  IT-vejleder på Pilehaveskolen  Dansklærer i en 6. klasse

 744 elever fordelt på 32 klasser  Klassestørrelser på 19 – 27 elever  Forsøg med tolærerordning på 6. årgang  Interaktive tavler i samtlige klasselokaler og naturfaglige lokaler.  100 bærbare (+ 65 stationære)  Trådløst netværk der (næsten) lever op til KL’s anbefalinger. Klar til BYOD.

 Har i oplægget ikke kun holdt mig til dansk, men har dog set på det med en dansklærers øjne.  Mange af tingene er dog ret generelle.

 Kanalforvirring

 Kendt system  Kobling til PersonaleIntra  Gode muligheder for at samle interne og eksterne ressourcer  Logget ind med UNI-login = principielt logget ind i andre tjenester.

 Kan være svært at få kolleger med på vognen  Ikke super intuitivt opbygget  Virker umiddelbart meget statisk  Eleverne går ikke ind af egen fri vilje  Ikke særligt ”sexet”

 Sæt nogle klare mål  Ensartet logisk struktur  Aftaler med klasseteamet  Klare forventninger til klassen  Fælles retningslinjer på skolen?  Udvælg de værktøjer der giver mening, og skær resten væk.

 Elevstyret lektiebog - med undtagelser.

 Rigtig godt til åbne noter om undervisningen.  Dokumentation af hvad der er gennemgået i de enkelte timer.  Specielt godt værktøj med tolærerordning.

 Her lægges de dokumenter som klassen skal kunne tilgå nemt.

 Relativ nem måde at aflevere opgaver på  Mulighed for hurtig respons  Mulighed for responsbilag

Bilag som respons

Direkte respons

 Simpelt, men måske undervurderet

 Det der samler det hele  En god måde at strukturere forløb på  Dynamisk og let at tilpasse  Nemt at være flere lærere om det  Kan hjælpe elever der typisk går glip af en fælles instruktion.

 Består af et Banner  En redigerbar webside  Ressourcer

 Forløbsbaserede arbejdsrum – på baggrund af det emne vi arbejder med. Ret dynamiske.  Indhold og opgaver  Projektarbejdsrum – som grundlag for miniprojekt.

Skær det I ikke bruger væk