Projekt om fremmedsprogfagenes profil og anvendelsesorientering i de gymnasiale uddannelser Elevmotivation Tværgående undersøgelse
Tidsramme Efterår 2011: Udarbejdelse af undersøgelse Forår 2012: Dataindsamling Sommer 2012: Data bearbejdes Efterår 2012: Resultat præsenteres
Metode Spørgeskema on-line - elevbaseret (individuel, subjektiv) - bredt funderet – ikke kun et enkelt gymnasium/projekt - baseret på udsagn, som man er enig/uenig med
Fuldstændig enig – Meget enig – Enig– Delvis enig – Fuldstændig uenig - Ved ikke DIGITAL LÆRING A.Elevdata: 1. til identifikation af sprog, niveau, klassetype og -årgang 2. selvopfattelse 3. forhold til sprogfaget/motivation for læring B.Modalitet C.Anvendelsesområder D.Funktionalitet E.Subjektiv opfattelse af læringssituationen F.Feedback G.Overall vurdering af digital læring
Spørgeskemaundersøgelse 17 spørgsmål Mange underspørgsmål Ca. 15 min (måske lidt mere) I får tilsendt et link, som skal lægges på LECTIO Alle elever har adgang til link gennem Lectio og besvarer individuelt
Spørgeskemaundersøgelse Vi har brug jeres hjælp til: 1. en liste med alle adresser, og navne, på alle deltagende lærer på jeres gymnasium 2. at afsætte tid med jeres elever til undersøgelsen 3. formidle det nødvendige til deltagende kolleger
e4c8da1-23c1-4f6c-9af6-e348673db17f
Thank you