Stærke faglige forudsætninger Svage faglige forudsætninger JobafklaredeUafklarede.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Klasseledelses- og relationskompetence
Partnerskabsdag: Skolereform Tirsdag d. 10
Forældrearrangement om folkeskolereform
Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
Fremtidens folkeskole i Aalborg
Læselektiefri – hvorfor?.  Lektielæsning integreret i undervisningen (20 % af lektion)  Flere undervisningstimer  Næste time begynder hvor sidste.
Elevernes faglige resultater • Et spørgsmål om social baggrund • Samt individuelle forskelle i evner, motivation mv. • Og et beskedent, men signifikant,
Workshop almene boligdage
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lærings- og praksisfortællinger:
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Randers Kommune Folkeskolereform 2013 Ungdomsskoleforeningens efterårskonference 2013.
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper
Skolereform august 2014………………
Fjordbakkeskolen forældremøde
Jeg støtter barnet ved:
Socialpædagogisk læringsspil Udviklingsseminar I Christian Engel Brund Jeppe Sønderby Christensen
All You can do is tickle it, and see how it jumps
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Side 1. Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i efteråret 2003 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole

Lektiehjælp og faglig fordybelse Lektiehjælp og faglig fordybelse frem til næste folketingsvalg: - Skolen skal tilbyde børnene lektiehjælp og faglig fordybelse.
Skolebestyrelsen & værdier
Introduktion til mindfulness den 2. februar 2013.
Folkeskolereform Version 1.0
Inspiration til reformarbejdet
Rollespil i EU-undervisningen Rasmus Nørlem Sørensen EU i undervisningen – sådan! September 2013.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Omgangstone og kollegialitet
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Hvad fuck kan vi bruge det til ?` Af Bo Goed Watson
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
STUDIETEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
At tale om sexualitet.
Relationelle Kompetencer
I-bogs arbejde Pædagogiske overvejelser Randers HF og VUC TE.
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Udvid din didaktiske værktøjskasse.
INSTITUTLEDERFORLØB, KICKOFF 27. FEBRUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET PROGRAM FOR KICK OFF-MØDE 1 Velkomst v. Lauritz B. Holm-Nielsen Præsentation af forløbet.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Oplæg om lektier Data og overvejelser.
Sådan bruger du præsentationen
Alle elever i den danske folkeskole, skal blive så dygtige, som de kan En længere skoledag Flere timer i dansk og matematik Tidligere fremmedsprog Lektiehjælp.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
Vision mission værdier handleplaner
Broforløbet – Esbjerg, Varde og Vejen Lars Katzmann - Projektejer Marianne Kirk Nielsen – Projektleder Tina Nielsen – Beskæftigelsesrådgiver Jobcenter.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentationens transcript:

Stærke faglige forudsætninger Svage faglige forudsætninger JobafklaredeUafklarede

Man er mere modtagelig for læring, når man samtidig har det sjovt ! Hvordan gør vi undervisningen mere levende, legende og nærværende?

Tre workshops - tematorsdage: - Film - Storytelling - Drama

- Ja nu ved jeg hvad jeg skal gøre næste gang jeg skal til jobsamtale - Ja folk har åbnet sig mere og Tina har været god til at lytte til vores forslag - Ja: Den har gjort jeg har læret lidt om mig selv på dårligt og god måde - Ja For jeg kun ikke kommer op forand kalassen og sig noged og nu kan jeg det og det er forskelen

 Kontaktlærerens engagement i forløbet  Skuespillerens evne til at skabe tillid og relationer til eleverne  Skuespillerens vilje og evne til at improviserer og fravige planlagte aktiviteter

 Rollespil i bl.a. Salg og Service og i engelsk (arketyper, kundebetjening, telefonsalg m.m.)  Rollespil i forhold til praktikpladssøgning  Konflikthåndteringsøvelser  Præsentationsteknik i forbindelse med fremlæggelse af profilopgaver  Eksamenstræning

 Afprøvet nogle personlige grænser  Større bevidsthed om eget kropssprog og bedre evner til at læse andres  Redskaber til at håndtere ”sceneskræk”  Sjovere undervisningstimer  Teateroplevelser  Lidt mere selvværd (?)

 Relationer  Tillid  Engagement  Meningsfuldhed