Perron 3 Slagelse Misbrugscenters Ungeafdeling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Nørremarkskolen 30. oktober 2013
Advertisements

Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Læge Poul Lundgaard Bak Århus Universitet
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Psykoedukation til unge i OPUS
Erfaringen viser, at dette er begyndelsen på en
Tema: Hvad med de andre? Psykoedukation til patienter med depression
Den motiverende samtale
Lærerprofessionen.
Forældremøde X årgang.
Underviser Ronny Højgaard Larsen
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
- Et dagbehandlingstilbud til unge hashmisbrugere
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Hvilke rusmidler appellerer til de unge?
Relationen i institutionen – MI på MultifunC V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
Inspiration til reformarbejdet
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Forskellige typer af interview
Projekt Skulk Hvorfor Projekt Skulk? Hvorfor gå i skole?
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed.
Den Motiverende Samtale Maj 2007
Hvad vej skal vi?. Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Social færdighedstræning i Gruppe
Misbrugsbehandling i et ungdomsperspektiv -
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Afhængig af nettet Mange erkender først deres afhængighed af nettet når konen er skredet og Dan- kortet lukket.
Lærerprofessionen.
Konflikthåndtering – sammen med brugerne
Hvordan griber vi det an? En stor del af de ambulante patienter vil have behov for støtte til at være aktive i hverdagen.
Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning.
Medarbejderkonference hos Blå Kors den
Pædagogfagets kernefaglighed
At tale om sexualitet.
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
Indsatser med relation til rusmiddelområdet
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
Unge, alkohol og stoffer. Organisering – samspil på tværs Det Frie Gymnasium Niels Brock, EUD Hotel- og restaurantskolen Københavns Kommunes Ungdomsskole.
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
Rusmiddelkoordinator: Ken Grøndahl Lassen FokuspunkterForRusmiddelpolitikken2014 Et visuelt overblik.
DEN GODE LEDER FTF REGION NORDJYLLAND Aalborg den 2. november 2009
ORGANISERING OG LEDELSE AF MISBRUGSBEHANDLING TIL UNGE UNDER 18 ÅR Socialstyrelsens Konference om Unge og Rusmidler 27. april 2015 Oplæg v. Åse Kjøller,
U18-modellen for misbrugsbehandling Ungekontakt sporet.
Hvordan påvirkes familien af en hjerneskade?
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 4.1 – Forventninger og motivation Anders.
”MISFORSTÅET HENSYNSSYGE” - Hvornår er rusmidler et problem? Forebyggelseskonsulenterne Lene Jensen & Thomas Gajhede Ungdomscentret, Århus Kommune Onsdag.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Hvordan kan forældre støttes og inddrages i støtten omkring de unge? Af: Pædagog Lone Walsøe og forældre Merete Jensen.
Unge og rusmidler - brug eller misbrug? Konference – Unges misbrug Torsdag den 28. januar Ib Hansen Mobil:
 Historie / erfaring.  Miljø terapi  Arbejde i grupper.  Gruppedynamiker.
Perron 3 Slagelse Misbrugscenters Ungeafdeling Tina Schultzer Ungekonsulent.
Hvordan motiverer man en ”umotiveret” ung? Aut. Cand. psyk. Silas Charlotte Houlberg Tlf.:
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Fra handling til forvandling Hele Vejen Rundt Fra handling til forvandling Ideen er skabt Susanne Løkke & John Mejlgren © 2011.
SERVICESTYRELSEN 9.DECEMBER 2009 Faglighed og metoder i håndteringen af unges brug af rusmidler.
Anerkendende inddragelse af forældre U-turn på konferencen Unges Misbrug 9. december 2009.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Unge med misbrug. Torsdag den 3
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
At motivere til forandring
Motivation på uddannelse
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Den motiverende samtale
Præsentationens transcript:

Perron 3 Slagelse Misbrugscenters Ungeafdeling Tina Schultzer Ungekonsulent

www.perron3.nu Anonym rådgivning Ambulante samtaler Forældrekursus og –café www.netstof.dk , digital behandling Kixet: Ung-ung formidling Dagbehandling, Stationen

Hverdagen på Perron 3, Stationen Sundhed Gruppe(dynamik) Personlig udvikling Undervisning Nada Drømmerejser Fitness/Motion Udflugter

Målplanche på Perron 3, Stationen Lasse 3.11.09 -Stoppe med stoffer -Bedre økonomi -Nye venner -Bedre forhold til familien -Bedre hukommelse -Større selvtillid -Uddannelse

At være- eller ikke at være.. Misbruger ER man misbruger, eller HAR man et misbrug? Hvad er forskellen på forbrug og misbrug?

Rusmidler: De unges løsning på deres problemer Identitet Fællesskaber Flertalsmisforståelser Kedsomhed

For at behandle folk ens, må man behandle dem forskelligt Respektfuldt Anerkendende Autentisk Troværdigt Nysgerrigt Seriøst

Ikke den unge som er problemet, men problemet som er problemet.. Pårørendeaftener Netværksarbejde Den gode dialog: Åbne spørgsmål Fokus på adfærd fremfor rusmidler

Motivation Ambivalens Jeg vil og jeg vil ikke.. Hvad er vigtigst? At tydeliggøre forskellen mellem nu og målet, kan fremme motivationen Fordele og ulemper ved status quo og forandring Skala-spørgsmål Hvad vil være anderledes, når…?

Forandring… via relationen Empati, varme og ægthed. Accept, at gå med Tryghed, nærvær Tro, håb og kærlighed Gode rollemodeller Optimisme