For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Trivsel - et fokusområde
Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Arbejdet med linjer i udskolingen på de fire nye skoler
Visionsaften 2. Vision 1: ”Vi vil fastholde de nære værdier mellem ansatte, børn og forældre med fokus på: glæde, tryghed, ansvar og omsorg.”  Udarbejdelse.
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
Indsatsområdet ”Naturvidenskab for Alle” Naturvidenskab for Alle •Målet •Projektet tilbyder •Planer for næste års indsats •Eksempler på pilotprojekter.
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
Velkommen på biblioteket Vi glæder os til at få dig som bruger. Spørg bare, hvis du har brug for hjælp!
Kulturregion Storstrøm En kulturregion med forbindelse til fremtiden.
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Forældremøde X årgang.
Roskilde Produktionsskole
Reformmesse på Sofiendalskolen
Kulturlinje.
Fremtidens skole Gruppe 5.
Opmærksomhedspunkter
Dyssegårdsskolens kommende organisering
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Information om folkeskolereformen mandag den 28
½.
Hvordan gjorde vi i it- gruppen? - Præsentation af skema og resultater.
Vesterlunden – et område i det kommunale dagtilbud i Svendborg Mission og fælles referenceramme Inklusion Alle børn har lige adgang til at være aktive.
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Kulturen på vores skole Det forpligtende fællesskab Overskueligheden i miljøet Helheden i skoleforløbet Kommunikation.
Ny PLC kultur med vejledning
VELKOMMEN til Pædagogisk IT-vejledning efter din skolekultur IT-Vejlederens rolle ændrer sig!
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
Madkamp - DM i madkundskab
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Projekt X:IT -Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7. klasse – Projekt X:IT.
Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring.
og næste generations it Netværksaften, London Mads Bo-Kristensen Chefkonsulent, ph.d. Uddannelse & Læring Vejle Kommune.
Entre Hjertelig tillykke med de 15 år Hvem er jeg?
SFU Hillerød 2008 JULEMANDEN ER RØD!. SFU Hillerød 2008 Kvartaler med hvert politisk emne Teori del, praktisk del og afsluttende del Grupper med særlige.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Creative Business Cup. Hvorfor en konkurrence? Flere succesfulde iværksættere fra de kreative erhverv.
It i undervisningen Et møde for politikere og ledelsen på landets lærerseminarier. Foregår på Silkeborg seminarium den lørdag 26/ kl
Projekt X:IT - Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7, 8 og 9. klasse – Projekt X:IT.
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Design på Christiansfeld Skole 2009/2010. Design er et skemalagt fag på Christiansfeld Skole. Hvilket betyder at design er et fag på lige fod med andre.
Elevproduceret materiale Mulernes Legatskole 27. marts 2014.
Visioner for arbejdet i skolebestyrelsen på Rolloskolen.
Formål Opnå større viden om verden omkring dem. Udforske andre kulturer, religioner og livsstile. Udfordre egne holdninger og meninger. Opnå bedre forståelse.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
Samarbejdet om trafiksikkerhed internt i politiet. Kristian Thomsen VicepolitipolitiinspektørFærdselsafdelingen Østjyllands Politi. Seminar for Rådets.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
I Skolebestyrelsen har vi blandt meget andet arbejdet med sundhedspolitik. I forlængelse af dette arbejde, besluttede vi at sløjfe kakaomælken og har i.
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
”Filmen er et af vor tids vigtigste kulturelle udtryk
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
CLARA Projektbeskrivelse
Maleri, kunstmuseum, dialog og sansning
Studerendes Employability i det virkelige arbejdsliv
Henriette Hayton – Den Nye Friskole
DOKUMENTARFILM dialogmøde
It i folkeskolens matematikundervisning
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
SIP3: Differentiering Temaer
10.Klassecenter Fr.havn 19/20 Velkomst Film
Digital dannelse - Digital Genial
Præsentationens transcript:

For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange

 Følgende er forslag til hvilke værksteder eleverne kan komme til at arbejde med i løbet af året  Elevernes vil selv få indflydelse på pensum

 Samarbejde på tværs af linjerne: musicals, teaterstykker eller film, hvor vi samarbejder med f.eks. kultur, kreativ, IT – medier og musik linjerne og bruger hinandens styrker.  Afslutning med fernisering af producerede ting fra hele skoleåret.  Hvert år tilbydes de samme værksteder, men man bliver udfordret på det niveau man er på - dermed producerer eleverne ikke de samme ting hvert år, men udvikler i stedet deres evner indenfor de forskellige teknikker.