Folkeskolereformen Esbjerg kommune

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

Skolereform august 2014………………
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Læring i bevægelse - hvorfor?
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Skolereformen i Greve - lad os sammen gøre en god skole bedre Møde i Samfund & Skole 30. oktober 2013.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Et væksthus for børn og voksne
Skolereform 2014.
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
En Ny Folkeskole fra 1. august 2014
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Skolereformen – og vejen dertil…
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Folkeskolereform pr. 1. aug Ambitiøst løft af folkeskolen •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder.
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Stormøde om reformen Gjøl skole
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Vestre Skole og Åløkkeskolen 2014
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereform Version 1.0
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Folkeskolereform Politiske mål
Skolereform … og valgmøde Højgårdskolen april 2014.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Præsentationens transcript:

Folkeskolereformen Esbjerg kommune EGEKRATSKOLEN

Tre overordnede formål Ny Folkeskolereform 2014 Tre overordnede formål Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, som de kan. Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater Tilliden til og trivslen i Folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis

Mere undervisning i fagene Engelsk fra 1.klasse Tysk fra 5. klasse Mere dansk på mellemtrin 4.-6. klasse Mere matematik på mellemtrin 4.-6. klasse Mere natur og teknik i 2. og 4. klasse Tid til fordybelse Større udbytte til alle elever

Nye fag – nye mål Madkundskab Håndværk og design Nye forenklede mål til alle fag Kompetencemål og mål for færdigheder Udfordringsmål for dygtige elever

Understøttende undervisning 2 lektioner pr uge i 0.-3. klasse 1 lektion pr. uge 4. kl. Elevernes læringsparathed Sociale kompetencer Alsidige udvikling Motivation Trivsel Obligatoriske emner

Motion og bevægelse Gennemsnit på 45 minutter pr. dag Den obligatoriske idrætsundervisning tæller Fremme sundhed Understøtte motivation og læring

En anderledes skoledag Ydre ramme: Modulopbygget 90 minutter 3 moduler dagligt Indre ramme: Fokus på elevens læring, nye organisationsformer, fleksibel brug af fysiske rammer, evaluering, elevsamtaler. Klasselærer + Niveauhold - lektiehjækp.

Hvad betyder det for Egekratskolen? Ændrer den nuværende organisationsstruktur! Hvorfor? Pga. Børnenes trivsel og faglighed God erfaring fra Niveauhold –dygtigt personale! Bibeholder Niveauhold i 5 perioder a 4-5 ugers varighed. Perioderne = Aldersintegreret – ” Styrkelse af Faglighed og Inklusion”. Niveauhold - ”går kun op i niveau” = ”Styrkelse af barnets selvværd ” /Undervisningsdifferentiering. Tilsætter Klassetilknytning – Klasselærer ansvar – Trivsel/Tryghed. Trivsel og faglighed går ”hånd i hånd”. ” I believe I can Fly” – optimerer børnenes læring og Flow!

Den åbne skole Internationalt samarbejde – Innovation/ Comenius Samarbejde med Kulturskolens musikafdeling? Samarbejde med Grimstrup Idrætsforening? Samarbejde med RAMS Samarbejde med Skoletjenesten/PU/PPR

Lektiehjælp og faglig fordybelse Indskoling 2.lektioner pr. uge 0.-3. klasse Mellemtrin – 1.lektion pr. uge 4.kl. Lektiehjælpen er frivillig Lektiehjælpen suppleres af træning hjemme Pasning hvis man ikke vælger lektiehjælp

Spørgsmål?

Tak for i aften