Brugernes kreativitet - Kreative processer i innovation med inddragelse af brugerne Ditte og Marianne Den 8. februar 2007.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mere potentiale – mindre fare En mulig opgave? Pia Gjellerup Centerleder.
Advertisements

Innovation - viden i spilved Kirsten Lauta og Dorte Fensteen
På vej mod en innovativ offentlig sektor
Forsøgsskoleprojekt – med inspiration fra John Dewey
Kreativitet og innovation i ALT
Energi- & Vandværkstedet
Arbejds- og Udviklingsgruppe Udviklingsseminar 1
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Innovation af forretningsmodellen: Én vej til en grønnere virksomhed Af Tanja Bisgaard Horsens den 29. november 2012
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Arbejde i grupper med KIE-modellen
Det autentiske menneske
Dagens øvelse Forberedelse til bunden opgave
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Ledelse af innovative medarbejdere
1 Samspillet mellem virksomheder og kompetencecentre.
Innovation Metode og Værktøjer DTU Diplom Jan Schlünssen.
Fagdidaktisk kursus i religion
Deltagerstyret undervisning
Kultur- og branchestudier
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Sensoriske målinger. Viden, intuition og erfaring danner grundlag for indholdet i jeres kreativitet. Kan defineres som:  Evnen til nyskabelse, idérigdom,
”5 skarpe” – om udvikling af løsningerne Spørg kun borgerne om det, der er behov for – og genbrug data Skriv så det kan forstås – men kun når det er nødvendigt.
Ledere mellem profession, management og demokrati Karina Sehested, Seniorforsker Skov og Landskab, KU.
Igangsætter Landsforeningen af Væresteder Medarbejderuddannelse 10. februar 2010 Marika Sabroe Vejle Misbrugscenter, Værestedsafdeling.
Kodeks for offentlig topledelse
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Ledere mellem profession, management og demokrati Karina Sehested, Seniorforsker Skov og Landskab, KU.
27 FEBRUAR 2013 XXX 1 Region Midtjylland OPP og OPI Ulf Kjellerup, COWI.
CoM – Matchningsværktøj Opdelt i mindre grupper Ansatte i daglig kontakt med nogle bestemte kollegaer Stabil markedssituation Samme produkter/ydelser.
Oplæg i Væksthus Hovedstaden 28. November 2007 Jacob Holm
1 Procesoperatøruddannelsen INNOVATION – Hvad er det ? OECD definerer innovation som implementeringen af et nyt eller væsentligt forbedret.
1 Test i Word 2007 Klik her for at begynde. 2 Hvor skal du klikke for at gemme dit dokument?
Arbejdsglæde Du bestemmer selv.
Oplæg på ”Go Glocal”, Professionshøjskolernes Internationale Årskonference 13. november 2014 Tine Andersen,
H. LUNDBECK A/S Kortlægning af modstandene. H. LUNDBECK A/S Mine medarbejderes synspunkter Ingeniørerne inddrager os ikke De inddrager os i sidste øjeblik,
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
12 Serviceydelser Oversigt
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
Learning Museum Linjefaget historie, UCL, Møntergården og Den Fynske Landsby.
Red Bull Af Frederik Thomsen. Klassifikation af produkt Emballage: Red Bull’s dåse trækker kundernes opmærksomhed, og præsentere deres produkt tiltrækkende.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
TEKSTER OG KONTEKSTER Peter Kaspersen Har kontekstinteressen taget overhånd? Editor’s Introduction: Is There a Text in This Study? i Research.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Ledere mellem profession, management og demokrati
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Hej her er et lille diasshow Tryk på Enter-tasten, når du vil videre!
”… hvis du kigger på de personer der arbejder i virksomheden, så er der en overrepræsentation af selvgjorde, selvmotiverede, selvdrevne mennesker med et.
Selvværd…Hvad er det? NOl-LEOOS HVAD ER SELVVÆRD? Selvværd refererer til en positiv overordnet vurdering af en selv – en oplevelse af at.
Innovation og kreativ idégenerering AMU-kursus © Ministeriet for Børn og Undervisning. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget.
KIE-modellen Innovation i fagene CreateAndLearn, mobil: 5121
Eva Sørensen Roskilde Universitet Universitetet i Nordland.
Punkt 1. Behovsanalyse Afsøge markedet Beslutningsgrundlag/vælge Pilottest Etablere projektorganisation.
Værdibaseret ledelse. Udgangspunktet Fokus på procesværdi som et middel til at opnå målet (højere produktværdi) Alle byggeriets parter er på banen, og.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Oplæg til Hustræf 2011 Inddragelsens niveauer og perspektiver
Fællesmøde for forældrene på Damhusengens Skole
MERETHE KLINT (UDVIKLING – FORANDRING – INNOVATION)
12 Serviceydelser Oversigt
Du har åbnet en dør som ingen kan lukke i Du har banet den vej
WORKSHOP 4, Gribskov Kommune, 2017.
Innovation = nytænkende forbedring af noget i verden
Evaluering af Billund Builds Nature Karin M. Villumsen, CoC Office
Innovation.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Præsentationens transcript:

Brugernes kreativitet - Kreative processer i innovation med inddragelse af brugerne Ditte og Marianne Den 8. februar 2007

Brugerinnovation er svært – Definer værdi Brugernes kreativitet Ditte Wittendorff & Marianne Dale - Den 8. februar 2007

Brugernes viden – en fortolkning – fuldkommen viden om brugerne? Brugernes kreativitet Ditte Wittendorff & Marianne Dale - Den 8. februar 2007

Innovation er risikofyldt – produktforbedringer Brugernes kreativitet Ditte Wittendorff & Marianne Dale - Den 8. februar 2007

Etabler interaktion mellem bruger og virksomhed Brugernes kreativitet Ditte Wittendorff & Marianne Dale - Den 8. februar 2007

Kreativitet – en social proces Brugernes kreativitet Ditte Wittendorff & Marianne Dale - Den 8. februar 2007

Åbne produkter – lad brugerne være kreative Brugernes kreativitet Ditte Wittendorff & Marianne Dale - Den 8. februar 2007

Brugernes synspunkt Virksomheder – ræk hånden ud til brugerne Brugernes kreativitet Ditte Wittendorff & Marianne Dale - Den 8. februar 2007