Introduktion til Organ- og Plastikkirurgisk Afdeling Vejle Sygehus - en del af Sygehus Lillebælt Opdateret august 2012.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tryksår – opstår de hos os?
Advertisements

v/ afdelingsledelsen VELKOMMEN!
Journalaudit - en metode til kvalitetsudvikling i almen praksis
Resultater og opfølgningsmuligheder for LUP 2009 – kommunikation og patientinddragelse Specialkonsulent Trine Østerbye Web- og kommunikationsmedarbejder.
Patientpakker Angina /NSTEMI
Den Danske Kvalitetsmodel
Dagsorden Velkomst og præsentation af dagens program Kort introduktion til Aalborg Sygehus’ mål for brugersamarbejdet v. kontorchef Brian Brøndum.
”Nu skal I få kreative ideer – som I kan og vil gøre noget ved”
Patientsikkert Sygehus Regionalt kickoff d. 30. august
Oplæg ved Claus Graversen, chefsygeplejerske 3. April 2013
Pakkeforløb på kræftområdet
Udvikling af tilbud om tværfaglig og tværsektorielt koordineret indsats til børn med cerebral parese - organiseret i et samarbejde mellem Kolding Kommune,
Forslag til Strategi for sygeplejens bidrag til udvikling og forskning ved de somatiske sygehuse i Vejle Amt År
Slå dog SU og SIU sammen 17. september 2009
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Dagkirurgisk sygepleje
Hvordan fremmer vi overgangen til dagkirurgi?
Ændring af arbejdsmiljøloven
Date :31 1.
Den Danske Kvalitetsmodel
Fejl i medicinanamnese medfører lungeødem
Introduktion for Lægesekretærer
Hjertestop hos akut sygt barn i ambulatorium Forsinket behandling.
Temaaftener for patienter med Mb
Introduktion til Organ- og Plastikkirurgisk Afdeling Vejle Sygehus Sygehus Lillebælt 2010.
SAMARBEJDE I PALLIATIV MEDICIN
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Strategi for Udvikling af Sygeplejen
Strategi for Udvikling af Sygeplejen
Patientoplevet kvalitet - Erfaringer fra Danmark
Tværfaglig regional workshop Tidlig opsporing af kritisk sygdom
Sundhedsaftaler De endelig rammer for arbejdet med den kommende sundhedsaftale kendes endnu ikke Udkast til ny bekendtgørelse og vejledning er sendt i.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Specialeplanlægning – status og udfordringer Forårsmøde i Dansk Selskab for Medicinsk Prioritering 6. maj 2009 Adm. direktør Jesper Fisker, Sundhedsstyrelsen.
Det Sociale Kapitel
Usystematisk patientinformation ved overflytning
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Patientsikkert sygehus
Brug af text analytics på elektroniske patientjournaler til identifikation af problemer med patientsikkerhed 1 April 2013 Ulrik Gerdes ∙ Overlæge, dr.med.,
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
” Samarbejde i snitfladen” - Ældreudvalgets møde 4. maj 2010.
Læring og forbedring af patientsikkerheden
Den nye overenskomst for praktiserende læger. Nye muligheder og udfordringer Regionsældreråd. Hovedstaden.
De første erfaringer – og udfordringer?. De første erfaringer – og udfordringer?
Koncern Plan & Udvikling Sundhedsaftale V/ Torben Hyllegaard, Region Hovedstaden Oplæg til møde i Regionsældrerådet den 9. marts 2011.
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
Sikkert Patientflow Læringsseminar 1 Storyboard fra.
Patient Sikkert Sygehus – pakker i MidtEPJ
Patientsikkerhed, kvalitet og akkreditering
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
1 Sigtelinjer for arbejdet På baggrund af budgetmaterialet (inkl. bagvedliggende notater og viden i øvrigt): Udarbejde formuleringer til sigtelinjer for.
Pakkeforløb for kræftpatienter
Institut for Kvalitet og Akkreditering i Sundhedsvæsenet marts 2015 Den Danske Kvalitetsmodel Midtvejsbesøg Hospitalsenhed Vest, Herning.
Strategi for Patientsikkerhed Afdelingen for Kvalitet og Forskning/MTV1.
Navn (Sidehoved/fod)Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler FAS’ Års- og medlemsmøde, 3. oktober 2014 Ane Friis Bendix Vicedirektør, dr.med. Sammenhæng.
1 Sygehuset som en helhed I formiddagens program har der været fokus på fælles akut- modtagelser (FAM). Det, at der ændres på, hvordan de akutte patienter.
Hvordan inddrages praksissektoren, og hvorfor er det vigtigt? Afdelingschef, cheflæge Hans Peder Graversen Kvalitet og Sundhedsdata.
Lægelig direktør Dorthe Crüger PhD MHM Sygehus Lillebælt Patientsikkerhed – back to basic.
Ledelsens anvendelse af kvalitetsdata Præsentation og analyse af data Fredericia Uddannelsescenter 17. maj 2011 Overlæge MPM Erik Jakobsen Hjerte-, lunge-
Hvordan inddrages praksissektoren bedst, og hvorfor er det vigtigt? Patientsikkerhed i speciallægepraksis Sundhedsfaglig chef, overlæge Preben Cramon.
SAM:BO Samarbejde om borgerforløb Den regionale samarbejdsaftale om tværsektorielle borger/patientforløb.
31. januar 2007 Workshop Klinisk kontakt v. Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke Riis, EPJ-koordinator.
Patientfeedback - Hvad siger patienterne? Udviklingssygeplejerske Jannie C Frølund - Medicinsk Afdeling, Vejle Sygehus – det naturlige valg!!!
Udvikling ”pakkeforløb” i Psykiatrien i Region Nordjylland med udgangspunkt i koncept for kræftpakker.
Patienternes Kræftsygehus
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Ny kvalitetsdagsorden og pakkeforløb
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Brobyggerordningen mellem Esbjerg Kommune og FAM-SVS
Præsentationens transcript:

Introduktion til Organ- og Plastikkirurgisk Afdeling Vejle Sygehus - en del af Sygehus Lillebælt Opdateret august 2012

Placering i det danske sundhedsvæsen Tidligere centralsygehus i Vejle Amt – Danmarks bedste! Nu del af Sygehus Lillebælt (SLB) Middelfart, Fredericia, Kolding, Vejle, Give Omorganisering inden for SLB: 2009 al kolorektalcancer samlet i Vejle 2009 elektiv øvre kirurgi, kompliceret galdekirurgi til Kolding 2012 SLB styrkes med tre nye profiler, på tre matrikler – med hver sin profil: - Specialsygehuset i Vejle - Akutsygehuset i Kolding - Rygcentret i Middelfart 2014 alt akut indtag samles i Kolding Sektioner i Organ- og Plastikkir. afd. Organkirurgi Mammakirurgi Plastikkirurgi

Sygeplejefaglig direktør Helle Adolfsen Fysisk struktur Sygehusledelsen Adm. sygehusdirektør Niels Nørgaard Pedersen Lægelig direktør Dorte Gylling Crüger Sygeplejefaglig direktør Helle Adolfsen Afdelingsledelsen Led. ovl. Hans Rahr, tlf. 5603 Overspl. Helle Gangelhof, tlf. 5606 LÆGER: 18 K-læger 5 Z-læger 4 M-læger Udviklingssygeplejerske og Kvalitetskoordinator A160 21 senge Dorte Thybo Rasmussen A260 21 senge Gitte Gee Dagkirurgisk Center B130 Operations-gang A550 Bente Grauengaard Mammaamb. I110 Kirsten Madsen Kontorafsnit + Sekretariat A650 Britta Nowack, led. sekr. B130 Endoskopisk Afsnit Ellen S. Henriksen B130 Dagkir. OP B130 Bente Grauslund Kjeldsen B120 Organ/Plastik amb Bente Grauslund Kjeldsen Opdateret: 08-08-12

Værdigrundlag værdier Værdier – Sygehus Lillebælt – en del af Region Syddanmark Vision, værdier og veje Sygehus Lillebælt - sammen om sundhed - RESULTATER - EKSPERTISE - NÆRVÆR - DIALOG - DYNAMIK værdier Ordentlighed i det vi gør og siger Vækst i fagligheden Rum til fornyelse og begejstring

Patientbehandling Fokus på kræftbehandling Kolorektalcancer Mammacancer, inkl. rekonstruktion og onkoplastik Hud- og modermærkekræft, samt rekonstruktiv mammakirurgi Vejle Sygehus – patienternes kræftsygehus Visionen er DEN GODE KRÆFTAFDELING Patientforløb og logistik – pakkeforløb Behandlingskvalitet - DCCG, DBCG, høj, tværfaglig kvalitet Patientstøtte – psyko/social omsorg og palliativ indsats, kommunikation Personlig engagement, mellemmenneskelige relationer og værdier Forskning og udvikling Uddannelse – uddannelsesplaner for alle

En arbejdsplads Høj grad af afhængighed af hinanden Mange funktioner kræver samarbejde (mono- og tværfagligt) Arbejdstilrettelæggelse kritisk Arbejdsplan udkommer en måned før ikrafttræden Ferieplanlægning i.h.t. nedlukkeplan NB: Spilleregler for ønsker, bytning, ferieønsker etc. Fleksibilitet en nødvendighed Sygefraværspolitik Det Sociale Kapitel (MUS) + Kompetenceuddannelsesplaner Tjek tjenestelisterne (Modul Tjenestetid) og ret afvigelser

En forretning Afdelingen skal drives som forretning og give overskud OPA omsætter for ca. 150 mio. (brutto) Organ og mamma ca. 125 mio. Plastik ca. 25 mio. Ydelser (besøg, operationer, etc) honoreres efter DRG-takst Hver ydelse faktureres via klinisk korrekt kodning Diagnoser, inkl. bidiagnoser Procedurekoder, f.eks. operationer og skopier Vi får ca. 55 % af DRG-taksten for elektiv aktivitet Skal dække alle udgifter, inkl. løn, materialer etc. Servicemål honoreres (kontaktperson, rettidige epikriser, m.m.) Økonomisk bevidsthed nødvendigt

Et kollegialt fællesskab Vejle Sygehus og SLB har et godt samarbejdsklima Tværfagligt Mellem ansatte i egen afdeling Mellem afdelinger Godt samarbejdsklima gavner Patienterne Os selv! Vær gode ved hinanden – sig til ved problemer/udfordringer/ tvivl MTU

LMU - Lokalt medarbejderudvalg På ledersiden: Ledende overlæge, Hans Rahr (formand) Oversygeplejerske Helle Gangelhof Overlæge Susanne Arffmann (plastik) På medarbejdersiden: 1.reservelæge Lasse Bugge, A650 Sgpl. Joan Scultz, A160 Sygeplejerske Camilla Hauger Antonsen, A260 (+ AMIR) Sgpl., Charlotte Bøgelund, A550 (næstformand) Sekr. Karen Thambo, A260 Kv.koordinator Henriette Veje (tovholder) Suppleanter: Bodil Majgaard, ovl. Britta Nowack, led. sekr., A650 (AMIR) ) Anja Haahr Larsen, sgpl. Endo Mødedatoer: se Infonet, kapitlet LMU Mødehyppighed: 4 gange årligt + ad hoc 2 x årligt deltager AMIR’ene på LMU-møderne (april + oktober) Formål med LMU: Region Syddanmark skal være en attraktiv arbejdsplads, hvor ansatte har medindflydelse og medbestemmelse, og hvor der aktivt arbejdes med at sikre et sundt og sikkert både psykisk og fysisk arbejdsmiljø. Dette arbejde sikres i et tæt samarbejde mellem ledelse og medarbejdere lokalt i afdelingerne - via LMU.

Arbejdsmiljørepræsentanter (AMIR’ere) Ledelsesrepræsentanter Ledelsesrep. f/A650 Led. sekretær Britta Nowack, Tlf. 5625 (indtrådt pr. 01.01.11 i stedet for HG) Vakant Ledelsesrep. f/ KAMB, ZAMB ENDO, MAMMA, OP Afd. sygpl.  Vakant Ledelsesrep. f/ A160/A260 Afd.sgpl. Dorthe Thybo Rasmussen Tlf. 5653 Medarbejderrepræsentanter (AMIR’ere) Arbejdsmiljø- repræsentant f/ A160 Ruth Nielsen SSA’er, Tlf. 5651  Tiltrådt: Jan. 2012 Arbejdsmiljø- repræsentant f/ A260 Sgpl. Camilla Hauger Antonsen  Tlf 5671. Sidder i LMU Arbejdsmiljø- repræsentant f/ K/ Z og Endo Sgpl. Marian Pladsbjerg Knudsen, Tlf 6791 Vakant Arbejdsmiljø- repræsentant f/ A650 Lægerepræsentant vakant ! Tlf. 6222. Arbejdsmiljø- repræsentant f/ OP A550 + Dagkir. B130 Sgpl. Kate B. Nielsen, Tlf. 5596 Arbejdsmiljø- repræsentant f/ Mamma-amb Sgpl. Maria Leth Christiansen Tiltrådt: marts 2012 AMIR’enes opgave:: AMIR’ene er uddannet til at varetage sikkerhed og sundhed på arbejdspladsen, såvel det psykiske som det psykiske arbejdsmiljø, og kan til enhver tid bringe problemer omkring arbejdsmiljøet på banen over for ledelsen. Du kan også, via din AMIR, rejse problemer overfor ledelsen vedr. arbejdsmiljøet i dit afsnit. Tovholder for Arb.Miljøgruppen: Kv.medarbejder Henriette Veje Tlf. 5633

Servicemål (kvalitetsmålene) Kvalitetsmål 5: Hurtig og klar besked At ptt. får brev med tid til forundersøgelse senest 8 dage efter, vi har modtaget henvisningen fra egen læge Kvalitetsmål 6: Ventetid på første kontakt. At ptt. både bliver forundersøgt og behandlet senest 1 måned efter henvisningen er modtaget. Kvalitetsmål 7: Ventetid ved livstruende sygdom (pakkeptt.). Ptt. henvist med en cancerdiagnose eller iskæmisk hjertesygdom skal udredes og behandles indenfor de ved lov fastsatte tidsfrister. Kvalitetsmål 12) Udsendelse af lægebrev At epikriser sendes til egen læge senest 3 døgn efter udskrivelsen.

Kvalitet Strategi- og handlingsplan for kvalitetsarbejdet i sundhedsvæsenet 2007-2010

Kvalitet Patientoplevet kvalitet Omhandler kerneydelser, kommunikation, koordination, kontinuitet og samlet indtryk Kontaktpersonordningen (opfølgning via kvartalsvise audits) Patienttilfredshedsundersøgelser (LUP x 1 årligt) Sundhedsfaglig kvalitet Omhandler deltagelse i nationale projekter. Det Nationale Indikatorprojekt (NIP) ved akut mavesår Utilsigtede hændelser (UTH) – Dansk Patientsikkerheds Database Den Danske Kvalitetsmodel (DDKM) Patientsikkert Sygehus (PSS) Kvalitetsteamet i Organkir. afd. Teamet beskæftiger sig med arbejdet omkring DDKM, PSS, etc. – se referater fra teamets arbejde på afdelingens intranet Utilsigtede hændelser Indberettes til Dansk Patientsikkerheds Database – www.dpsd.dk )

Patientsikkert sygehus Helt sikkert – hver gang Elementer i pakken Fastlagt indhold og observationsfrekvens i basisobservationen Fastlagte tærskelværdier for score udløst af basisobservationerne Fastlagt algoritme for reaktion på opnået score, der overskrider tærskelværdier Fastlagte kaldekriterier for Mobilt akutteam Fastlagt kaldeprocedure. Fastlagt teamorganisering Fastlagte teamkompetencer Elementer i pakken Relevant indikation ved anlæggelse Daglig vurdering af forsat relevant indikation Om Patientsikkert Sygehus Mål for Patientsikkert Sygehus: 15% reduktion i 30 dagsmortalitet (HSMR) 30% reduktion af utilsigtede skader (målt med GTT) Eksempler på delmål: 50% reduktion i tryksår 30% reduktion i uventede hjertestop (målt som hjertestopkald) 20% reduktion i postoperativ mortalitetsrate 20% reduktion i genindlæggelser hos opererede patienter Afskaffe respiratorrelateret lungeinfektion, mindst 300 dage mellem Afskaffe CVK-infektioner, mindst 300 dage mellem Organisering Patientsikkert Sygehus er organiseret i fem spor: Intensivsporet (Pleje og behandling på intensive afsnit) Kirurgisporet (Pleje og behandling ved kirurgi) Ledelsessporet (Ledelse) Medicinsporet (Medicinhåndtering) Sengeafdelingssporet (Pleje og behandling på sengeafdeling) Hvert spor består af række kliniske og organisatoriske tiltag fordelt på 13 pakker Elementer i pakken Relevant indikation for PVK foreligger før anlæggelse Daglig vurdering af indikation for PVK Daglig vurdering af rødme, ømhed eller hævelse svarende til indstiksstedet Seponering af PVK, der er løbet subcutant, eller ved rødme, ømhed eller hævelse svarende til indstiksstedet Seponering af PVK, der har siddet > 72 timer Elementer i pakken Forsinkelse på højst 120 minutter fra første lægekontakt til primær perkutan koronarintervention (primær PCI) hos patienter med ST-elevations AMI (STEMI). Heparin i.v. ved overflytning til PCI (STEMI) Nitroglycerin (STEMI og NSTEMI) Acetylsalicylsyre og clopidogrel straks ved indlæggelse, betablokker tidligt ved indlæggelse (NSTEMI, kan ved STEMI overvejes ved svær hypertension ) og forsat ordination alle tre lægemidler ved udskrivelsen (STEMI og NSTEMI) Fondaparinux s.c. i 5-7 dage eller til revaskularisering er foretaget (NSTEMI) ACE-hæmmer eller angiotensinreceptorblokker (ARB) under indlæggelsen og forsat ordination ved udskrivelsen, hos patienter med venstre ventrikeldysfunktion. (STEMI og NSTEMI) Ordination af statin senest ved udskrivelsen (STEMI og NSTEMI) Rådgivning om rygestop (STEMI og NSTEMI. Fysisk rehabilitering – henvisning til program (STEMI og NSTEMI) Elementer i pakken Indholdet i pakken er udformet som en række tjeklister, der har relevans på forskellige niveauer i organisationen. Den overordnede tjekliste på sygehusniveau dækker alle former for højrisikomedicin, mens der på afdelings- og patientniveau er en tjekliste for hver af de tre medicingrupper. Yderligere er AK-behandling delt op, sådan at der er tjeklister både for hepariner og for warfarin. Elementer i pakken Generelt Tag hver måned stilling til data på sygehusniveau HSMR, NIP, antal hjertestop Præsenter data i seriediagrammer Anvend ”de fire regler” på seriediagrammer Forklar eventuel ikke-tilfældig variation Overvågning af GTT-data (Global Trigger Tool) Sørg for uddannelse af et reviewteam på mindst 3 sygeplejersker og en læge Gøre processen enkel for review-teamet Sørg for, at review-teamet har allokeret tid til hver måned at gennemføre review Etabler en automatiseret proces for udtræk af lister over journaler/CPR numre, der skal indgå i review (fx patientkontor) Sørg for, at review-teamet har adgang til alle journaloplysninger Etabler en proces for fremhentning og arkivering af journaler (ved papirjournaler) (fx patientkontor) Etabler en feed-back struktur, hvor review-teamet umiddelbart kan rapportere fund, der straks skal reageres på. (fx aftale om mails direkte til afdelingsledelser, risikomanager og direktion) Tag hver måned stilling til GTT-data (antal skader og skadestyper) i ledelsesfora og patientsikkerhedsfora Elementer i pakken Præoperativt Ved indikation for hårfjernelse anvendes afklipning. 2. Risikovurdering for DVT og vurdering af indikation for DVT-profylakse. 3. Betablokkerbehandling fortsættes eller genoptages umiddelbart postoperativt hos patienter i præoperativ betablokkerbehandling. Peroperativt 4. Monitorering af legemstemperatur. 5. Opvarmning af patienten med varmetæpper, varmlufttæpper, og opvarmede iv-væsker til tp> 36°C. Perioperativt 6. Standardiseret protokol for blodsukkerniveau og blodsukkermonitorering anvendes hos diabetespatienter. 7. Sikker Kirurgi Tjekliste anvendes. Elementer i pakken Maksimal barriere og aseptisk teknik ved anlæggelse af CVK. Valg af optimalt indstikssted. Huddesinfektion af indstiksstedet ved anlæggelse af CVK. Håndhygiejne forud for enhver anlæggelse og håndtering af CVK. Daglig vurdering af behov for CVK. Elementer i pakken Tryksårsrisikoen vurderes hos alle nyindlagte patienter Patienter i risiko for tryksår revurderes dagligt Patienter i risiko for tryksår ernæringscreenes, og hvis de findes i ernæringsmæssigrisiko skal der udarbejdes en ernæringsplan Patienter i risiko for tryksår mobiliseres maximalt og trykaflastes ved repositionering og anvendelse af trykfordelende og trykaflastende underlag i seng og stol Elementer i pakken Bloddyrkning opnås forud for påbegyndelse af antibiotisk behandling Bredspektret antibiotika i henhold til lokal protokol skal administreres første gang højest en time efter diagnosen er stillet i et intensivt terapi afsnit eller højest 3 timer efter at diagnosen er stillet i et akut modtage afsnit eller stationært afsnit S-laktat måling Hvis hypotension og/eller S-laktat >4mmoI/L (36mg/dL): Giv mindst 20 ml/kg krystalloid (eller kolloid ækvivalent) Anvend vasopressorer, hvis hypotension ikke responderer på initial væske resuscitation. Opnå middelarterietryk (MAP) > 65 mmHg. 5. Hvis persisterende arterial hypotension trods væske resuscitation (septisk shock) og/eller første S-laktat > 4 mmoI/L (36 mg/dl): Opnå centralt venøst tryk (CVP) > 8 mm Hg Opnå central venøs iltsaturation (ScvO2)> 70%[i]. Opnåelse af blandet venøs iltsaturation (SvO2) >65% eller et fald i S-lactat på > 10% er et acceptabelt alternativ36. Elementer i pakken Vurdering af venstre ventrikels funktion ved ekkokardiografi inden for to uger efter første behandlingskontakt NYHA- klassifikation Behandling med ACE-hæmmer eller angiotensinreceptorantagonist hos patienter med systolisk dysfunktion (venstre ventrikel uddrivningsfraktion (EF) < 40 %) inden for 8 uger efter første behandlingskontakt Opstart af behandling med aldosteronreceptor antagonister til NYHA gruppe III-IV inden for 12 uger efter første behandlingskontakt Betablokker behandling ved udskrivelsen til stabile patienter med systolisk ventrikeldysfunktion, inden for 8 uger efter første behandlingskontakt Rådgivning om rygestop, motion, aktivitetsniveau/fysisk træning, kost, vægtmonitorering, medicinering, opfølgende konsultationer og forholdsregler i tilfælde af symptomforværring, påbegyndt senest 12 uger efter første behandlingskontakt Henvisning til genoptræning hos fysioterapeut Elementer i pakken Tilstedeværelse af medicinanamnese ved indlæggelsen Tilstedeværelse af medicinordination ved indlæggelsen Afstemning mellem medicinanamnese og medicinordination ved indlæggelsen Tilstedeværelse af aktuel ordination ved udskrivelse Tilstedeværelse af medicinordination i epikrise Medicinafstemning mellem medicinanamnese ved indlæggelsen og medicinordinationen i epikrise Medicinafstemning mellem ordination ved udskrivelse og epikrise Medicinafstemning mellem patientens medicinliste og epikrise Elementer i pakken Elevation af hovedgærde til en vinkel på mellem 30 og 45 grader Protokolleret sedationsstrategi med daglig sedationspause Daglig vurdering af mulighed for ekstubation, herunder udførsel af SBT (spontaneous breathing trial) Mundhygiejne med anvendelse af klorhexidin opløsning mindst to gange dagligt Tromboseprofylakse Kvalitetsenheden Februar 2011

Brug af computer Kalenderprogrammet i Outlook Express bruges over hele sygehuset til booking af sine aftaler. Således har andre også mulighed for at se aftalerne, om man er fraværende, etc. Andre kan også booke en tid i din kalender. En del information kommer ud pr. e-mail. Man har som medarbejder pligt til at tjekke sin e-mail dagligt. På intranettet fås information om sygehuset og dets opgaver J-drev (fællesdrev) Intranettet Infonet inkl. politikker, kliniske retningslinjer, intrukser

Intranettet Her kan du bl.a. finde: Profil af afdelingen Telefonlister for Sygehus Lillebælt Web mail Serviceguiden (blanketter, etc.) Organkirurgisk Afdeling: Nyhedsarkiv Referater Arbejdsmiljø IT superbrugere i afdelingen

Infonet I Infonet ligger alle afdelingens politikker, kliniske retningslinjer og instrukser. Der kan søges dokumenter på regionalt niveau, Sygehus Lillebælt niveau og afdelingsniveau.

Velkommen til en spændende afdeling !