De tre ”uddannelsesfabrikker”. EU-Miljøkrav Organisationen forståelse og respekt SRO-systemet IT Kommunikation Forbrænding Viden og færdigheder Helhedsforståelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Social Kapital – rig på relationer
Konsulenter i praktik 9. laboratorium 26. februar 2013
KEA KOMPETENCE.
Analyse af eksterne og interne forhold
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Fra integration til inklusion
Revideret UDDANNELSE 1. JAN 2013
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
Sundhed på tværs - og relationel koordinering
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Fælles bestyrelsesmøde Ødis skole
PSS-Promoting Social Skills
Værdibaseret ledelse Hvorfor det?.
Ledelse af innovative medarbejdere
Kultur i organisationer
DM 75 Jonas Kristensen – Jesper Kiel Jensen Alex Ly – Ronni Hansen
IS-Strategi.
TATIONpRÆSEN 27 SEPTEMBER, 2011 AARHUS UNIVERSITET AARHUS UNIVERSITY LIBRARY ORGANISERING RAPPORT FRA TEMAGRUPPE 4.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
IT i undervisningen.
Hans Jørgen Limborg & Hans Hvenegaard
Kommunikation og konflikthåndtering. Baggrund : Stigende produktion på grund af større affaldsmængder: Afgrænset tid Afgrænset kundeservice Afgrænsede.
Socialfondsprojekt ”Fremtidens medarbejdere ”. Baggrund for projektet Samfundsmæssige krav: Skærpede miljøkrav Større affaldsmængder Et mere komplekst.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv Alle har ret til en rig natur.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
Emballage og Transport 1 Fokus på logistik, transport og distribution Modul 2 Teknologisk Institut Emballage og Transport.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Lærerprofessionen.
Social- og sundhedshjælper retning
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
18. Strategisk analyse af interne forhold
Strategisk kompetenceudvikling
Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole,
5. Virksomheden i drift Virksomheden i vækstfasen
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Det stærke samarbejde - Relationernes betydning Virklund torsdag den 11. september.
Jan Karlshøj IT/CAD Chef Byggeri og Anlæg Civ. Ing, PhD Carl Bro Livslang Uddannelse Erfaringer fra samarbejde og viden- håndtering.
Transfer mellem uddannelse og arbejde Temadag om transfer Center for Strategi og Innovation 5. maj 201 Bjarne Wahlgren.
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
Organisationsudvikling Odense Zoologiske Have 1.Analyse af den eksisterende organisations-struktur 2.Oplæg til eventuelle ændringer i strukturen 3.Udarbejdelse.
at få sund fornuft til sund adfærd….
Kaplan og Norton: The balanced scorecard Kap 1: Måling og ledelse i informationstidsalderen.
Psykologi Hvad er psykologi? Hvem bruger psykologi?
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Læring mellem uddannelse og arbejdsliv Voksenpædagogisk Forums konference 2015 Transfer mellem uddannelse og arbejde 5. maj 2015 Bjarne Wahlgren.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
VELKOMMEN Til Ikast Nordre Skole (DOF) og SFO (DUF)
Arbejdsmiljøforskningens bidrag til indsatsen for trivsel og sundhed Seniorforsker Vilhelm Borg Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Hvordan vi ser på SAPA i Faaborg- Midtfyn?. Vi kan være irriterende Hvorfor?
© Kommunikation skaber din organisation (2. udg.) Heidi Hansen, Hans Reitzels Forlag 2014.
Et suppleringskursus til den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse
Nordic Risk Consulting
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Sådan arbejder den gode TR
Sundhedspædagogisk forum - for ledende tandlæger DPU 1. marts 2010
Idegrundlag og målsætninger
5. Virksomheden i drift Virksomheden i vækstfasen
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
DuPont Grindsted Bent Seemann 10. marts 2015 Efter uddannelse I Dupont.
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
VVS-BRANCHENS FREMTID
Virksomhedens livscyklus
En fælles platform til integreret styring af ressourcer, projekter og budgetter hos DIN Forsyning Projektchef Henrik Blicher fortæller om hvordan en uigennemsigtig.
- eller sådan spiser man en elefant…
Præsentationens transcript:

De tre ”uddannelsesfabrikker”

EU-Miljøkrav Organisationen forståelse og respekt SRO-systemet IT Kommunikation Forbrænding Viden og færdigheder Helhedsforståelse

Fabrik 1: ”SRO og psykologi” Større kompleksitet i SRO opgaveløsningen Kompetenceudvikling på to niveauer – generalist og specialist Forståelse for SRO-anlæggets kompleksitet/udvikling af tekniske færdigheder Integration af IT og psykologiske kompetencer (stresshåndtering, abstraktionsevne) Udvikling af IT forståelse/færdigheder på forskellige niveauer

Fabrik 2: Forbrændingsteknologi og miljø Større krav til forbrænding og egenkontrol Styrke forståelsen for forbrændingsprocessen og anlæggets opbygning Anlæggets hovedkomponenter og deres funktion Fokus på styring af forbrændingsprocessen Konsekvenser for miljøet

Fabrik 3: Kommunikation og konflikthåndtering Begrænset tid til kunder og kolleger Styrkelse af den eksterne og interne kommunikation Evnen til at forebygge og løse konflikter Genskabe dagligdags, stressprægede situationer på en mere virkelighedsnær måde Integration af læringspointer fra de andre ”uddannelsesfabrikker” Fx stresshåndtering, samarbejde, kommunikation og konflikthåndtering i én opgaveløsning