Gerningsstedsbeskrivelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sprogpakkens 6-dages kursus
Advertisements

“Forlægget ved den mundtlige prøve er eksaminandens synopsis, som er udarbejdet på baggrund af et problemområde, der er fundet egnet af læreren som eksaminationsgrundlag.
Fysik/Kemi i samspil og udvikling Vejle Peter Norrild
Verden ind i undervisningen
Kristendom på stx og hf Christina Egholm og Helle Dreyer Møller.
Progression i samfundsfag
Metode i AT Religion.
Økonomiske fag på handelsgymnasiet
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Tuberkulose (1) Beskriv forløbet af en infektion med tuberkulosebakterien Mucobacterium tuberculosis. Forklar hvordan bakterien spredes og hvad immunsystemet.
Evaluering.
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Religion og Oldtidskundskab
Softwarekonstruktion
Fagets formål, fokus og fagmål
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Viden, læring og progression
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Kulturforståelse niveau C
Spor på gerningssted/findestedet Walther P99 9 mm pistol Pistolen blev fundet i Jane Does højre hånd Pistolen er gjort klar til tekniske undersøgelser.
Tanker om portfolie Den 21/10 Af Krea-gruppe. Program Kort om portfolie Fordele ved portfolie og SUS generelt I et uddannelsesmæssigt perspektiv Etiske.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Fysik/kemi – hvad er det?
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Praksisfortællinger som læring i praktikken
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Fagkonsulent.
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Problemorienteret projektarbejde
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Biologi C Planlægning Indhold Didaktiske overvejelser Studieretning: Samf A, mat B, idræt B.
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Naturvidenskab: ”Illustreret Videnskab” nr. 18 / 2007
FFM og årsplaner Vemmedrup
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Velkommen Inddragelse af barnets udtalelse i analysen.
Beredskab i forbindelse med stikprøvekontrol og fund af
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
Didaktisk rekonstruktion i naturfagsundervisningen
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
C rime S cene I nvestigation. Opsummering af sagen Servicemedarbejder Bente Braveheart anmelder 16/ klokken til Københavns Alarmcentral,
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Højere kvalitet gennem forøget brug af læringsmål?
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
WORKSHOP 1A, DLF-kursus, Krogerup Højskole, 19. oktober 2015.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
WORKSHOP 1A, DLF-kursus, Brandbjerg, 25. november 2015.
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
Aktionslæring Sprogbaseret læring Greve Anette Vestergaard Nielsen NTS-centeret.
Problembehandling - en matematisk kompetence Kursus arrangeret af UCC og Danmarks Lærerforening Krogerup Højskole, den
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Krogerup Højskole, 19. oktober,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
CSI Mordet på rektor. P OLITIRAPPORT Liget af Rektor XXXX er fundet i kælderen kl Mordvåbnet er et langt spids objekt, sandsynligvis en almindelig.
Materialeudvikling – hands-on til franskfaget fra klassetrin.
Den naturvidenskabelige metode
Fagdidaktisk kursus i biologi
De naturvidenskabelige fag identificerer sig (også historisk) som
Naturfag.
1. Trin – Problemstilling
Bænkebidere Et forløb for 2. klasse.
Om prøveformen Filosofi C.
Hvad betyder det? Når der er sket en forbrydelse –
Toksikologi med agenter – et forløb i matematik (og bioteknologi)
Præsentationens transcript:

Gerningsstedsbeskrivelse Beskrivelse af gerningssted/findested Gerningsstedet er et undervisningslokale, beliggende Titangade 11, 2200 København N. Lokalet er rodet og flere stole er væltet. Der er ingen tegn på indbrud. Detaljer på gerningssted/findestedet Afdøde Jane Doe ligger i en blodpøl. Der er tegn på kamp i lokalet. Jane Doe var gravid.

Spor på gerningssted/findestedet Walther P99 9 mm pistol Pistolen blev fundet i Jane Does højre hånd Pistolen er gjort klar til tekniske undersøgelser Fingeraftryk Blodspor i lokalet Fodaftryk i blodet Formodet afskedsbrev fra Jane Doe Menneskehår Muligvis DNA spor under Jane Does negle

Mistænkte De studerende ved Masteruddannelsen Naturfagsundervisningen Undervisere på UCC Pedellen Den franske kok Servicemedarbejderen

Retsmedicinske undersøgelser Følgende undersøgelser foretages af spor på gerningsstedet: Blodtypebestemmelse Fingeraftryk Kromatografi på brev Analyse af krudtslam DNA profil Undersøgelse af hår og fibre Gibsaftryk af fodspor

Retsmedicinske undersøgelser Fra mistænkte udtages følgende prøver Blodprøve til blodtypebestemmelse Mundhuleskrab til DNA profil Hår til sammenligning Fingeraftryk

Følgende mistænkte udelukkes på grund af vandtætte alibier: Den frække franske kok Pedellen med mobiltelefon Den chokerede servicemedarbejder Følgende er stadig under mistanke: De studerende på uddannelsen Undervisere på UCC

Drabsmanden er identificeret Drabsmanden er fældet på følgende beviser: 99,9999 % match på DNA profil Hår fundet på gerningsstedet identisk med hår udtaget fra drabsmanden Blodtype match i AB0 og Rhesus Sandsynlig fader til afdødes ufødte barn

Fælles Mål Redegøre for grundlæggende forhold i arvelighed, evolution og artsdannelse Forholde sig til bioteknologiers anvendelse og betydning for den enkelte og naturen Identificere relevante problemstillinger Identificere og formulere relevante spørgsmål, samt opstille enkle hypoteser Planlægge, gennemføre og vurdere undersøgelser og eksperimenter i naturen og laboratoriet

Jerome Bruner ”Mening i verden skabes gennem fortolkende rekonstruktion af relevante forhold” ”Mennesker forstår verden ved at fortolke og skabe mening ud fra hverdagserfaringer” ”Fortællingen er den tidligste og mest naturlige måde, mennesker former erfaringer og viden på”

Refleksion/diskussion Overvej forberedelsestiden ved narrativ undervisning Egner Crime Scene Investigation sig til natur/teknik undervisningen? Hvordan kan forløbet tilrettelægges, så alle elever er aktive deltagere?