26-11-2009 NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
- ”Digitalt medborgerskab” – om bibliotek og borgerservice som kulturkonvergens eller konvergenskultur.
Advertisements

Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Mariagerfjord Kommunes indsats på beskæftigelsesområdet
Mod en dansk styrkeposition i byggekomponent-industrien Hans Peter Svendler Nielsen Arkitektskolen i Aarhus Indlæg og et paradigmeskift i byggesektoren.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Agenda Københavns Borgerservice Hvad laver Borgerservice? • Personlige henvendelser • Pas (74.000) og kørekort (70.500) • Folkeregister: flytning.
Digital Offentlig Byggesagsbehandling ABT-fondsprojekt med Gladsaxe, Gentofte, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal, Vejle og Århus EBST og KL DOB MAJ KONFERENCE.
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Værktøjer: - Gapanalyse - Forandringsoverblik - Handleplan
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten (flere niveauer findes), brug forøg listeniveau For at få venstrestillet tekst.
Hvordan kan resultaterne bruges i en kommunal sundhedspolitik
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
PR Kampagne for folkeskolen
Digitalisering og medialisering
Kommunernes Sygedagpengesystem
Oplysningsforbund og folkebiblioteker må sammen finde nye veje Jens Thorhauge
1 © Capacent Sparebanden Indkøbsområdet 20. maj 2010.
Fra planer til løsninger: Den politiske proces og dens aktører v. Lisbeth Winther (K) formand for Teknik- og Miljøudvalget i Gentofte Kommune.
Ikke et ord om…!! Skanderborg Kommune Ikke et ord om…!!
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Bedst på Nettet 2010 analyse: - Trends og erfaringer Michael Bach Petersen, kontorchef Kontoret for it-kompetencer og tilgængelighed Digitaliser Danmark.
Tillid Temadag for AMIR
Grunddataprogrammet.
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
E-læring på Virk.dk Præsentation på Myndighedsforum
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
Mandag 3. marts januar Borgmester Jannich Petersen, V Udbud og partnerskaber i Gribskov Kommune.
Potentialevurdering.
Kommunal digitalisering Jakob Aagaard Harder 1.Politisk fokus i alle kommuner 2.Enighed om en fælles strategi med større forpligtelse – kommunerne handler.
Gå-hjem-møde 17. april 2007 Joachim Boll og Bodil Damgaard
Projektbeskrivelse Der anvendes i stigende grad digitale modeller i både projekteringen, udførelsen og driften af bygninger. De digitale modeller indeholder.
Introduktion til Velfærdsteknologi Aabenraa Kommune april 2014
Arbejdsgivernes forslag til beskæftigelsesplan 2010 Arbejdsgiverrepræsentanterne i LBR Fokus på en målrettet indsats.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Optimering af arbejdstilrettelæggelse i på Radiologisk afdeling i Køge Mahad Huniche Møde med Region Nordjylland.
Organisation og kommunikation
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Skolestruktur på dagsordenen
Landsbyggefonden – nye krav og procedurer
Hvorfor arbejde med trafiksikkerhed? Fordi det står i sundhedsloven... og i Færdselssikkerhedskommissionens nye handlingsplan Fordi kommunerne har forpligtet.
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Stedet som indgang til digital forvaltning
VISO og kriminalitetsforebyggelse
Udarbejdelse af Viborg Kommunes handicappolitik Oplæg ved workshop på konferencen: Mainstreaming af handicapområdet 26. Maj 2009 v/Jannik Boel.
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
KL-projekt 24. September Forebyggelse og Misbrug - § 17, stk 4 udvalg / Bjarke V. Bruhn-Rasmussen.
Aktiviteter målrettet landmænd Din Bundlinje NU! 2010 Din Bundlinje NU! 2010 Landmandens Bundlinje NU! 2011 Landmandens Bundlinje NU! 2011 Løft Bundlinjen!
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Digital signatur i Aalborg Kommune Nordjyske eDage 10.sept Joan Rasmussen,IT-Kontoret projektleder.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Visionerne for matrikulær infrastruktur KMSs oplæg til processen med at skabe en fælles vision for matrikulær infrastruktur 16. september 2003.
Det regionale samspil med VEU- centrene Lotte Holten-Møller Kontorchef, Kontor for regional udvikling og EU.
Sammen finder vi ud af det
Målrettet biblioteks-betjening Integreret borgerservice
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
- Set fra en vinkel med uddannelsesmæssigt fokus ”Intention og rammer i Infrastrukturrapporten – og deres betydning for uddannelsesområdet” - Set fra en.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
1 Temamøde om Social Ulighed i Sundhed Erfaringer med at sætte social ulighed i sundhed (SUS) på dagsordenen i Københavns Kommune Disposition: - Begreber.
SAPA Præsentation til medarbejdere i kommunen April 2016.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Klar til Smart Vækst – Udbredelse af smart city løsninger i DK – fokus på smart affaldsindsamling Jesper Bøttcher Gate 21.
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Borgerservice og Biblioteker
Bølge 4 i økonomiaftalen for 2015
Digitalisering i den offentlige sektor
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Præsentationens transcript:

NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV.

RESULTAT OG FORUDSÆTNINGER HERFOR Det estimeres, at der med en målrettet indsats kan realiseres 5-7 mio. kr. årligt i perioden Det er vurderingen, at potentialet kan realiseret med begrænsede investeringer og uden nævneværdige serviceforringelser for borgere og virksomheder Beregningerne er i høj grad baseret på skøn idet de udarbejdet under tidspres Forudsætningen for at potentialet kan realiseres er bl.a.: Stærkt ledelsesfokus i løbet af 2010 på markant forøgelse anvendelsen af eks. og nye (nationale) selvbetjeningsløsninger hos borgere og virksomheder - og sikre kendskabet til mulighederne blandt medarbejderne og deres uddannelse af brugerne af løsningerne Vilje til kontinuerligt at få stadig flere borgere og virksomheder til at bruge digitale løsninger og i øvrigt ellers henvende sig mest omkostningseffektivt til kommunen Markant omlægning af mødestrukturen i den udkørende del af ældreplejeen samt optimering af planlægningen heraf 2

FORDELING AF ESTIMERET POTENTIALE 3 BeskrivelsePotentiale (2010 PL) Digitalisering Digitalisering af kommunens breve Øget anvendelse af eks. løsninger Udvikling af nye løsninger 2,0-3,0 mio. kr. Teknologiudnyttelse Videokonference Udnyttelse af info. i PDAer Ruteplanlægning 2,5-3,0 mio. kr. Kanalstrategi Ændring i borgere og virksomheders adfærd 0,8-1,0 mio. kr. Diverse Neddrosling af kommunens bistand til udvalgte borgergrupper 0,3 mio. kr. I alt5,6-7,3 mio. kr.

METODE OG KILDER Potentialerne er udregnet med afsæt i årsværksnorm på timer og en gennemsnitsløn på DKK (inkl. overhead) Antallet af henvendelser, indberetninger, s mv. er baseret på oplysninger fra Nyborg Kommune (primært Borgerservice og Jobcenteret) og nøgetal fra KMD Forudsætningerne for beregningerne er baseret på vurderinger ud fra dialog med Nyborg Kommune, lignende undersøgelser i andre kommuner, nationale nøgletal og/eller potentialevurderinger udarbejdet af KL/FM Den korte tidsperiode for analyse og deraf manglende mulighed for at opnå dyb indsigt i kommunen, samt manglende data på en række områder gør, at beregningerne er baseret på skøn. Der har ikke være realistisk at nå at foretaget beregninger på potentialer knyttet til de øget digitalisering af de interne processer i kommunen. Det er vurderingen, at der vil kunne realiseres et potentiale ifht. eksempelvis: Bedre udnyttelse af ESDH, afklaring og optimering af sagsovergange mellem særligt borgerservice og forvaltningerne, øget samarbejde med andre kommuner og udvikling af nye digitale løsninger. 4