Ph.d.. dag torsdag d. 29.11. Velkommen. Program Formiddag: Bedømmelser Rapport om trivsel Frokost Eftermiddag: Monografi versus artikelbaseret afhandling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUMOR ER NYTTIG… Medier og kommunikation F09 / lektion 6 / /
Advertisements

Opstilling af forskningsplan og CV
Forskning, formidling og andre færdigheder
Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
Velkommen.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Grundlæggende IT, niveau G
Almen studieforberedelse
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
ErhvervsPhD initiativet
Klinisk sygeplejespecialist med en ph.d. i bagagen
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Mulige fremtidsperspektiver Introduktion
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Vejlederbrev ? Jeg har brugt et vejlederbrev til vejledning af specialer før i tiden I hvert fald i den version jeg brugte brevet viste det sig ikke at.
Reflektion og e-portfolio Lise Agerbæk, Multimediedesigner
Nanna Højlund, FOA, formand for PASS
Velkommen til E-business
The Utility of Organisational Ethnography Konklusion. Neyland.
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
Praktisk om opgave og oplæg
How to publish as a PhD-student. Dagens program Præsentation Hvilken person er du selv? Forventninger til PhD-studerende fra instituttet Hvordan bruger.
Forum Budget
Aarhus Uni versitet STEFFEN LONGFORS OMRÅDELEDER AARHUS UNIVERSITET PURE INFORMATIONSMØDE med fokus på indikatorprojektet.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Informationsmøde 13. april Informationsmøde 12. april 2011 Studenterforskning Århus: København: Odense:
Fra forskning til forandring Lektor og udviklingsleder Camilla Hutters Center for Ungdomsforskning, DPU, Aarhus universitet
En opfølgning Herlev Sygepleje- og Radiografuddannelse 9.Marts 2006
1 Det Videnskabelige Råd ved Center for Kliniske retningslinjer Hvilke problemstillinger arbejdes der med?
Kursus i udvikling af kliniske retningslinjer
E-publicering Ophavsretlige spørgsmål Harald v. Hielmcrone.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 1: HVAD ER KVALITETEN AF REDEGØRELSEN? Miljøvurderingsdag
Digitale biblioteker og web 2.0
Diigital læring - Den Digitale Erhvervsskole
Ph.d.-Skolen ved SDU-SUND Den Prægraduate Forskeruddannelse Udarbejdelse: Gitte Halling, oktober 2010 Historik.
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Kursusintroduktion M1K2 og M1K En udfordring… Målet for kurserne er relativt komplekst og sammensat Stofmængden er enorm – og det meste passer.
STILLINGSOPSLAG avanceret laparoskopi 1-årigt betalt uddannelsesophold St. Michaels University Hospital Toronto, Canada.
Ph. d. -Skolen ved SDU-SUND sdu
Den artikelbaserede afhandling
Deltidsansatte - HR/psl1 Deltidsansattes adgang til et højere timetal Aftalen er indgået mellem KL og KTO - tiltrådt af Sundhedskartellet. –Delimplementering.
Orientering 6. semester 2007 Efter bachelor i Politik & Administration – Hvad nu?
Kliniske retningslinjer, patientforløb og daglig klinisk praksis
Kommentar til Stenlunds afhandling Anne Marie Dahler, UCL og NVR.
Ph.d-studiet ved ASB Informationsmøde 11. november 2008.
Fremtidens bistand - DIIS 21. januar FREMTIDENS BISTAND Er der et alternativ til Paris-erklæringen? Easterly om Sachs: ”An aid wall” har erstattet.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
DIEB12.1 Kursusgang 12 Feedback fra en usability-evaluering Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Feedback Are Usability Reports Any Good? Alternativer til.
Idégenereringsproces i Forbindelse med Udvikling af Masteruddannelser Aase Møller Handelshøjskolen i Århus.
Hvordan skriver man sin afsluttende opgave?
Forskningstræning for HU-læger i Anæstesiologi
Undervisningsportfolio
God praksis for medforfatterskaber og kreditering i de retsvidenskabelige miljøer ´ professor, dr.jur. Mads Bryde Andersen Hovedredaktør for Ugeskrift.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Socialtilsyn Nords årsrapport En vurdering af tilbuddenes kvalitet
Center for Kliniske retningslinjer
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU STIPENDIESTRUKTUR - VERSION 2 LISE WOGENSEN BACH, PRODEKAN TALENT, PH.D.-SKOLELEDER.
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
Drug/Device Combination Products IFF erfagruppemøde
Ny karakterskala – nye mål?
Hovedfunn fra evaluering af VAM programmet
Trivselsmålingens resultater
Hjælpeskema til bedømmelse i praktikken 2017
Perspektiver i ungepakken Per Bredholt Frederiksen
Infomøde om synteseopgaven
SRO SKRIV!.
Præsentationens transcript:

Ph.d.. dag torsdag d Velkommen

Program Formiddag: Bedømmelser Rapport om trivsel Frokost Eftermiddag: Monografi versus artikelbaseret afhandling Input til markedsføring af ph.d.-uddannelsen Forventet afslutning ca. kl

Bedømmelser I princippet går langt de fleste kriterier igen i forbindelse med bedømmelserne på adjunkt, lektor og professorniveauet. Kravene øges ”blot”! På professorniveauet kommer dog typisk krav som omhandler følgende også ind: -Forskningsledelse -Internationale kontakter -Vejleder erfaringer for Ph.d’ere -Erfaring med eksternt finansierede forskningsprojekter -Undervisning på Ph.d. kurser -Ophold/ansættelse ved særligt prestigefyldte steder -…….

Adjunktbedømmelser (1) Et eksempel: The assessment of the research qualifications for the position is based on the following criteria: Level and quality of the research Contribution and novelty of the research Width of the research Bemærk kriterierne omhandler kun forskningen delen. Herudover vil der blive foretaget en særskilt evaluering af undervisning mv.

Adjunktbedømmelser (2) Et andet eksempel: Som grund for bedømmelsen har udvalget lagt vægt på følgende kvalifikationer og kompetencer i forhold til stillingsopslaget: har ansøger en kandidatgrad inden for et relevant område i forhold til stillingsopslaget. Samfundsvidenskabelig, erhvervsøkonomisk baggrund – af hensyn til de undervisningsopgaver der er knyttet til stillingen. har ansøger demonstreret forskningsmæssige kompetencer ved at have indleveret en Ph.D. afhandling eller erhvervet en Ph.D. grad. har ansøger en faglig/forskningsmæssig profil og projekter der klart falder inden for stillingsopslaget har ansøger dokumenteret undervisningserfaring på videregående niveau har ansøger praktiske erfaringer der kan understøtte forsknings- og formidlingsopgaver i relation til den opslåede stilling har ansøger vedlagt relevante og realistiske planer for sin fremtidige forskning inden for området har ansøger demonstreret evnen til international publicering

Typiske formuleringer I reglen korte kommentarer som er meget sigende: 1.This is a well-conducted study which replicates other results on … 2.The value of the study is mainly the type of businesses that make up the sample. 3.The paper is a nice conceptual contribution. 4.The analysis is clear and the paper is well-written 5.The proposed conceptualisations are interesting and promising. Even though the paper must be seen as a work-in-progress type which needs to be further developed 6.Det bør overvejes at arbejde videre med henblik på publicering i et internationalt tidsskrift. 7.The paper has potential. 8. Artiklen er meriterende. 9.bidraget og nyhedsgraden i denne artikel er begrænset. 10.Papiret kunne med fordel udvikles ved en mere klar og udfyldende problemformulering, hvilket også gælder konklusionen.

Ph.d. afhandlinger som artikelsamling SDU: -Muligheden eksisterer -Der ikke tradition for det

Bedømmelsernes længde varier meget Et eksempel: 1.Forside – kort omtale af hvem som er fundet kvalificeret med udgangspunkt i hvilke kriterier. 2.Ca. en side om hver ansøger med udgangspunkt i CV, undervisningsoplysninger mv. 3.En bedømmelse af de indsendte forskningsartikler/-bidrag. Typisk mellem ¼ til ¾ side pr. artikel

Lektorat bedømmelsesgrundlag - forskning A. Typisk 7-8 publikationer B. Eksempel på ansøger som fik en positiv bedømmelse: -2 artikler i internationale tidsskrifter -2 bogbidrag (DK / Int.) -2 konferenceartikler -2 artikler i danske tidsskrifter Desforuden (ikke vedlagt): -1 submittet artikel til international tidsskrift -1 submittet artikel til konference

Karrierevejen ved de højere læreanstalter For indeværende er der tale om en hovedlandevej uden de mange afstiksmuligheder! Men …!

Henvendelse til Ph.d. studienævnet Studielederen orienterede om, at der fra Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse. Studielederen kunne henvise til de eksisterende retningslinjer, hvoraf det fremgår, at hovedvejleder kan godkende, at der i afhandlingen kan indgå manuskripter til eller allerede publicerede artikler. Hvis afhandlingen baseres på artikler, skal der indgå en sammenfatning, der redegør for de indbyrdes sammenhænge, viser progression og opsummerer de samlede forskningsresultater. Studienævnet vurderede ikke, at der bør fastsættes yderligere regler i studienævnsregi på dette område, da det vil være op til det enkelte bedømmelsesudvalg at foretage vurderingen i de konkrete tilfælde. Studienævnet foreslog, at spørgsmålet omkring ph.d.-afhandlinger baseret på artikler med fordel kan diskuteres på de kommende ph.d.- vejlederkurser.

To eksempler på artikel baserede afhandlinger Ålborg universitet: 75 sider sammenbinding & 6 artikler skrevet sammen med andre forfattere Århus universitet: 5 siders sammenbinding & 4 artikler skrevet selvstændigt