Pædagogiske overvejelser om at få mere ud af hverdagen Hvordan ser dagtilbuddet ud i drengeperspektiv? Pædagogiske overvejelser om at få mere ud af hverdagen Henrik Haubro – 27. maj 2013 - Drengeprojekt i Nattergalen
Hvordan ser dagtilbuddet ud i drengeperspektiv? Det handler om at se på Hvad vi gør? Hvorfor vi gør det? Hvordan vi gør det? Forstå Mening Håndtere Hvordan ser dagtilbuddet ud i drengeperspektiv? Henrik Haubro – 27. maj 2013 - Drengeprojekt i Nattergalen
De 6 læreplanstemaer Projekt Drenge i Nattergalen
Pigerne Pigerne Drengene Drengene Henrik Haubro – 27. maj 2013 - Drengeprojekt i Nattergalen
De 6 læreplanstemaer – i virkelighedens verden i Nattergalen? Pigeverden? Projekt Drenge i Nattergalen
Hvis drengene skal have en chance? De 6 læreplanstemaer Hvis drengene skal have en chance? Projekt Drenge i Nattergalen
Henrik Haubro – 27. maj 2013 - Drengeprojekt i Nattergalen
Følelser versus action? Nej: følelser og action De 6 læreplanstemaer ”Drengepædagogik” ”Pigepædagogik” Følelser versus action? Nej: følelser og action Learning by doing Projekt Drenge i Nattergalen
Det handler ikke om kønsrollediskussionen men om læring Men om at skabe sund udvikling og udfordring for alle IMPLEMENTERING: INKLUSION – differentieret praksis Henrik Haubro – 27. maj 2013 - Drengeprojekt i Nattergalen
Børneperspektiv Projektet har handlet om: At få syn for det enkelte barn og at skabe en god daglig praksis med læringsmuligheder for alle, og det er især nødvendigt i forhold til drengene Organisering Samarbejde Viden + gøre = Nye kompetencer Børneperspektiv Henrik Haubro – 27. maj 2013 - Drengeprojekt i Nattergalen
Henrik Haubro – 27. maj 2013 - Drengeprojekt i Nattergalen