4 trin til at skabe visuel identitet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gitte Rosholm Advice A/S
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Tid til ledelse Henrik Leslye.
LinkedIn Intro.
[ visuel ] identitet.
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
GENFIND JERES SALGSKANALER I 2012 Aktivér jeres evner, til at præstere det bedste i kan, MAKSIMER JERES PERFORMANCE – Og bliv kundernes førstevalg.
Test First Development
- en smart mellemting mellem overheads og lysbilleder (dias)
Roskilde Bibliotekerne Grundlæggende introduktion til projektarbejde
Mindre grimt, tak.
Design effektive PowerPoint præsentationer Enkelt Konsekvent Tydeligt Stort Progressivt Afslut.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
Skoleporten Hvordan tilpasser jeg layout mulighederne i
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet
Spørgeguide til nyt design
Design På b-niveau 08/09. Ideudvikling og designproces Et legeredskab til voksne.
Præsentation af Portfolio site Kim Jensens.
25/2 2003Rikke Holm Petersen Agenda Definition af et brand 3 typer strategier: monolitisk, kombineret, varemærkebaseret Definition af corporate branding.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Pitching Erfaringer fra “B-boys and fly girls”. Har du en god ide til et nyt TV program, så indbyder tvfestival.dk dig til Pitching konkurrence. Måske.
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
Bogstaver og tekst i design
24. november 2014 Fremtidens industrimedarbejder - tendenser og udfordringer.
Køge Erhvervsservice 6. Februar Agenda -Præsentation af os -Lidt om Køge Erhvervsservice -Vores biks og værdier.
Min præsentation Varighed – ca. 3 minutter Vurdering af blog i 8 faser I dybden med 5 af faserne Formål.
Den lærende organisation
Hvordan virker certificering som arbejdsmiljøregulering? Robson Sø Rocha, PhD Assistant Professor Copenhagen Business School.
Formidling og informationsarkitektur Christina Mette Thorarinn.
1. INTRODUKTION Intro Uddannelsesinstitutionernes situation i den nye kapital Problemformulering Hvorledes udarbejdes en værdibaseret visuel identitet.
GRAFISK DESIGN HVAD SKAL VI PÅ KURSET OG HVAD ER GRAFISK DESIGN Vi møder ordet design første gang 1500 tallet i et engelsk leksikon. ”Skitse til noget.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet BEGREBER TIL HATTETRÆK-ØVELSE Juni 2011.
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
1 Præsentation V. Brugergruppe. Muligheder - hvor giver det mening at gøre noget anderledes [Her kan I eksempelvis angive ideer til og områder, hvor det.
BRANDING som udfordring for FUR
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
mens animationen kører afprøve andet design
Product Placement, Brand Integration eller Branded Entertainment?? Fredag d Nicklas Fjeldsted-Holm og Karen Harbo.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
DGI’s kerne-fortælling og Living the brand. Navn Navnesen DGI´s kernefortælling.
Sanne Lorentzen NLS Ledertræf, Island september 2012.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
DESIGN C FAGETS INDHOLD: Produktdesign Kommunikationsdesign Arkitektur Stilhistorie.
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
Værdier og jobområde Facility Management 2 dage AMU-mål
Retningslinier for din præsentation
markedsføringsplaner
Trine Haubro Lavesen | MMD 1. semester | Dania Skive
Købemotiver og gruppepåvirkninger
Branding afsætning.
Design Hvad er design?.
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Din virksomhed FIRMALOGO.
(Firmanavn) marketingplan
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Mission, vision og forretningsidé
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
En trin-for-trin guide
Præsentationens transcript:

4 trin til at skabe visuel identitet Wally Olins - The new guide to Identity 4 trin til at skabe visuel identitet

Hvorfor en ny identitet? Nyt firma Globalisering Fusions/sammenlægning af firmaer – erhverve et andet firma Konkurrence ændring Det er vigtigt at kende årsagen til ønsket om en ny identitet. Det påvirker hvordan, den nye identitet skal se ud.

Fire trin ... 1. Analyse/research 2. Udvikling af den visuelle identitet 3. Indledende implementering og start 4. Vedligeholdelse

1. Analyse/research Visual research indenfor firmaet: Ændring i adfærd Struktur - hvilken form for identitet struktur bør udvikles: endorsed, branded eller monolitisk? Navn og visuel stil

1. Analyse/research Hvad er værdien af produktet/firmaet i sig selv? Hvilke type firma/Hvilke produkter? Hvordan ser firmalogoer ud i denne branche? Hvilke farver er almindelige? – Du kan enten gentage det eller vælge noget meget forskelligt Hvilke former? Hvilke skrifter? Hvilke skrifttype – Store bogstaver, sans serif, serif? Hvad er værdien af produktet/firmaet i sig selv? Værdier, kultur, særpræg – den centrale idé? Hvilken af de fire faktorer er vigtigst i forhold til det visuelle? Slutproduktet er en præsentation (en kort), hvor kunden ser resultatet af analysen

2. Udvikling af den visuelle identitet Visuel stil Led efter et særligt kendetegn for dit eget design. Hvilke farver er almindelige? – du kan enten gentage det eller skabe dit eget meget anderledes Hvilke former? Hvilke skrifter? Hvilke skriftsnit? (Store bogstaver, sans serif, serif)

Seks naVnetyper 6 retningslinier: 1. Navnet på en person/familie – Firmaets grundlægger– Spies, Mærsk, Ford, Georg jensen, etc . 2. Beskrivende navne - British Airways, Jysk Sengetøjslager, Windguru, 3. Forkortede navne – Store Nord (Store Nordiske Telegraf Selskab)

Seks Navnetyper 4. Initialer (SAS, DSB, MMD) 5. Vilkårlig – navne, der skal se ud og lyde unikke og attraktive – (Sony, Kodak) 6. Et koncept – navne, der giver et indtryk af, hvad organisationen ønsker at være – Apple, Jaguar Kontroller, om URL'en er fri ...

Øvelse ... Vælg et nyt navn og en visuel identitet til en Zoo Science attraktion ved hjælp af de to første af Wally Olins fire trin. 1. Analyse/research 2. Udvikling af den visuelle identitet 1. navnet skal fungere internationalt 2. Overvej en specifik målgruppe 3. Foreslå et navn

Øvelse fortsat … 4. Slutproduktet er en præsentation i PowerPoint, svarende til den, ville du vise til en kunde. 5. Lav den første skitse til et kampagne logo.